23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 050-128000
Offentliggjort
11.03.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark

Udbud af infusions- og transfusionssæt samt slanger


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Thilde Bach Hansen
E-mail: Thilde.Bach.Hansen@rsyd.dk
Telefon: +45 23626429
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af infusions- og transfusionssæt samt slanger

Sagsnr.: 20/40894
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33194120 Infusionsartikler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 40 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1 - Standard infusionssæt med luftstop filter

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 18100000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1a - standard infusionssæt med luftstop filter - PVC fri, eksempelvis til nitroglycerin

Delkontraktnr.: 1a
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 134000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2 – Lukket infusionssæt til medicinblanding

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 10
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 7150000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3 - Infusionssæt til Cytostatika og I.V medicin med og uden luftstopfilter

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 6350000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 4 - TIVA sæt med luftstopfilter

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

7100000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 5 - Forlængerslanger til TIVA sæt

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 4000000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 6 - Forlængerslanger

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 2550000

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 7 - Transfusionssæt

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192330 Transfusionsudstyr
33194000 Udstyr og instrumenter til transfusion og infusion
33194210 Blodtransfusionsudstyr
33194220 Blodtransfusionsartikler
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler indkøb af infusions- og transfusionssæt samt forlængerslanger hertil, til Region Syddanmarks sygehuse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delkontrakten i kontraktens løbetid er 1250000

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 166-433027
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delkontrakt 1 - Standard infusionssæt med luftstop filter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: B Braun Medical
CVR-nummer: 20343249
Postadresse: Dirch Passers Allé 27
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 3 800 000.00 DKK / Højeste bud: 8 100 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delkontrakt 1a - standard infusionssæt med luftstop filter - PVC fri, eksempelvis til nitroglycerin

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delkontrakt 2 – Lukket infusionssæt til medicinblanding

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Codan Deha
CVR-nummer: 49765118
Postadresse: Hejreskovvej 8
By: Kvistgård
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3490
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 1 050 000.00 DKK / Højeste bud: 1 800 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Betegnelse:

Delkontrakt 3 - Infusionssæt til Cytostatika og I.V medicin med og uden luftstopfilter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Codan Deha
CVR-nummer: 49765118
Postadresse: Hejreskovvej 8
By: Kvistgård
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3490
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 350 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 5
Betegnelse:

Delkontrakt 4 - TIVA sæt med luftstopfilter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Mediplast A/S
CVR-nummer: 71297128
Postadresse: Marielundvej 46E
By: Herlev
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2730
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 1 160 000.00 DKK / Højeste bud: 1 700 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 6
Betegnelse:

Delkontrakt 5 - Forlængerslanger til TIVA sæt

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Codan Deha
CVR-nummer: 49765118
Postadresse: Hejreskovvej 8
By: Kvistgård
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3490
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 550 000.00 DKK / Højeste bud: 1 000 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 7
Betegnelse:

Delkontrakt 6 - Forlængerslanger

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: OneMed A/S
CVR-nummer: 19846679
Postadresse: Kappa 3, Søften
By: Hinnerup
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8382
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 530 000.00 DKK / Højeste bud: 725 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 8
Betegnelse:

Delkontrakt 7 - Transfusionssæt

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Codan Deha
CVR-nummer: 49765118
Postadresse: Hejreskovvej 8
By: Kvistgård
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3490
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 240 000.00 DKK / Højeste bud: 330 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den maksimale værdi af rammeaftalen i kontraktens løbetid er 46.634.000DKK.

Tilbudsgiver skal i ESPD angive de oplysninger om Tilbudsgiveren, der efterspørges i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6. Bemærk at Tilbudsgiver i ESPD bl.a. skal afgive oplysninger vedr. OBLIGATORISKE udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver skal i ESPD således erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 og 3.

Tilbudsgiver udelukkes fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver i henhold til § 135 ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, eller børnearbejde og andre former for menneskehandel. Ordregiver skal endvidere udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Ordregiver kan dog under særlige betingelser undlade at udelukke i denne situation.

Tilsvarende skal Ordregiver i henhold til § 136 bl.a. udelukke en Tilbudsgiver, når Ordregiver kan påvise, en interessekonflikt i forhold til udbuddet, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, en konkurrencefordrejning som følge af en forudgående inddragelse af Tilbudsgiver, herunder som rådgiver i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, eller at Tilbudsgiver i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger mv. Tilbudsgiver udelukkes endvidere fra udbudsprocessen, såfremt Tilbudsgiver i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6 og Udbudslovens § 137 er omfattet af følgende FRIVILLIGE udelukkelsesgrunde:

(1) Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område mv. (i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1).

(2) Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis

dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure (i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).

(3) Tilbudsgiver i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om Tilbudsgiverens integritet (i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3).

(4) Tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på

konkurrencefordrejning (i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4).

(5) Tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt, og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion (i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5).

(6) Tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregiverens beslutningsproces, hvis

Tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt Tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt (i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6).

Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne.

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål

offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/03/2022

Send til en kollega

0.095