Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=327292&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Blodposer og udstyr
(06.09.2022)
Fresenius Kabi
Islands Brygge 57
2300 København
Trombocytopbevaringsvæske
(06.09.2022)
Terumo BCT Europe
Ikaroslaan 41
1930 Zaventem
Blodposer og udstyr - Fællesudbud
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Hansen
E-mail: HHH@rsyd.dk
Telefon: +45 21305847
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: hhh@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rn.dk/
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: hhh@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk/
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: hhh@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsjaelland.dk/
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: hhh@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Fællesudbud for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstaden. Region Syddanmark er tovholder for selve udbudsproceduren.
Del II: Genstand
Blodposer og udstyr - Fællesudbud
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af blodposer og udstyr. Der udbydes 3 delaftaler: Delaftale 1: Blodposer og udstyr; Top-bund blodpose med in-line filter til SAG-M eller tilsvarende, vippevægte, blodseparationsudstyr, håndsvejsere, scannere samt it-systemer til opsamling af data fra udstyr.
Delaftale 2: Trombocytopbevaringsvæske
Delaftale 3: Trombocytopbevaringsposer med in-line filter.
Blodposer og udstyr
Delaftale 1: Blodposer og udstyr;
Top-bund blodpose med in-line filter til SAG-M eller tilsvarende, vippevægte, blodseparationsudstyr, håndsvejsere, scannere samt it-systemer til opsamling af data fra udstyr.
Option på flytning af udstyr.
Desuden deltager Region Midtjylland og Region Hovedstaden på option.
Kontrakten indeholder krav om sociale klausuler og arbejdstagerrettigheder jf. kontrakt A § 35 og 36.
Trombocytopbevaringsvæske
Delaftale 2: Trombocytopbevaringsvæske
Region Midtjylland og Region Hovedstaden deltager på option.
Kontrakten indeholder sociale klausuler jf. Kontrakt B § 22.
Trombocytopbevaringsposer med in-line filter.
Delaftale 3: Trombocytopbevaringsposer med in-line filter.
Region Midtjylland og Region Hovedstaden deltager på option.
Kontrakten indeholder sociale klausuler jf. Kontrakt B § 22.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet fremsende Udbudsbilag 1, ”Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument” (herefter ”ESPD”) i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at Tilbudsgiver opfylder eventuelle minimumskrav til egnethed og formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger m.v.
Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende ESPD i CTM som en del af tilbuddet. Bemærk at ESPD skal udfyldes direkte i CTM.
ESPD’et er en egen-erklæring fra ansøger som foreløbigt bevis i stedet for certifikater, der er udstedt af offentlige myndigheder eller tredjemand.
Dokumentet udgør en formel erklæring fra ansøger om, at denne ikke befinder sig i en af de situationer, hvor økonomiske aktører efter udbudsloven vil eller kan blive udelukket (§§ 135-137), at denne opfylder de relevante egnethedskriterier (§§ 140-143), og at denne efter anmodning vil afgive de relevante oplysninger, som er krævet.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
En ansøger, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfyldeudvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét fælleseuropæisk udbudsdokument.
En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet(underentreprenører/underleverandører), skal sikre, at Region Syddanmark modtager ansøgers eget fælleseuropæiske udbudsdokument sammen med et separat fælleseuropæisk udbudsdokument med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Hvis ansøger er en gruppe af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger (et konsortium),som deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt fælleseuropæisk udbudsdokument med de oplysninger, der kræves i ESPD del II-VI.
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Ansøger skal oplyse den samlede årsomsætning for de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV, afsnit B.
Herudover skal ansøger oplyse egenkapitalens størrelse for de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV, afsnit B.
Endvidere skal ansøger oplyse soliditetsgraden for de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV, afsnit B. Soliditetsgraden udregnes som følgende:
Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel: Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
For danske virksomheder, som er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen, er det senest, disponible regnskabsår det regnskabsår, som det på cvr.dk senest offentliggjorte regnskab relaterer sig til. For andre virksomheder (herunder de danske virksomheder, der ikke er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen og udenlandske virksomheder) gælder, at det senest disponible regnskabsår er det, som det senest endeligt afsluttede regnskab vedrører. Regnskabet – for disse andre virksomheder – skal dermed, for at være betragtet som ”endeligt afsluttet”, være afsluttet i henhold til den for virksomheden gældende lovgivning.
Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, jf. pkt. 6.4, vil Ordregiver tage de i konsortiet deltagende virksomheders samlede soliditetsgrad i betragtning. Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andres økonomiske og finansielle formåen for at overholde minimumskravet, jf. pkt. 6.5, vil Ordregiver tilsvarende tage den samlede soliditetsgrad i betragtning. Den samlede soliditetsgrad udregnes ved at indsætte virksomhedernes summerede egenkapital henholdsvis summerede samlede aktiver ind i ovenstående formel. I disse tilfælde bedes Tilbudsgiver sammen med tilbuddet/i ESPD endvidere oplyse de enkelte virksomheders egenkapital og samlede aktiver, således Ordregiver efterfølgende kan udregne den samlede soliditetsgrad.
Samlede årsomsætning:
Delkontrakt 1:
Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 5.000.000 danske kroner.
Delkontrakt 2 og 3:
Der er ingen minimumskrav ift den samlede årsomsætning.
Egenkapital:
Delaftale 1, 2 og 3
Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er positiv.
Soliditetsgrad:
Delaftale 1, 2 og 3
Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 12 %.
Referenceliste
Referencelisten skal indeholdende oplysninger om bl.a. Navn på referencen, kort beskrivelse af leverancen omfang, navn på kontaktpersoner og disse personers kontakt oplysninger, hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af:
Delaftale 1: Blodposer og udstyr;
Top-bund blodpose med in-line filter til SAG-M eller tilsvarende, vippevægte, blodseparationsudstyr, håndsvejsere, scannere, centrifuger samt it-systemer til opsamling af data fra udstyr.
Delaftale 2: Trombocytopbevaringsvæske
Delaftale 3: Trombocytopbevaringsposer med in-line filter.
Delaftale 1:
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen.
Referencestedet skal være i Europa og er i denne sammenhæng en afdeling som tager og opbevarer blod fra menneskelige bloddonor og minimum har 20.000 blodtapninger eller mere pr.år.
Delaftale 2 og 3
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen.
Der er krav om garantistillelse i kontrakten.
Arbejdstagerrettigheder og CSR
Alle ydelser skal ske med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, herunder blandt andet:
• FN's deklaration om menneskerettigheder
• ILO's konvention om arbejdstagerrettigheder
• Rio deklarationen om miljø og udvikling
• FN's konvention mod korruption
Se nærmere kontraktvilkår i det i udbudsmaterialet indeholdte udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Odense
Ingen offentlig adgang.
Del VI: Supplerende oplysninger
Fremgår af udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/