23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 243-442419
Offentliggjort
16.12.2015

Udbyder

Gentofte Kommune

Hjemmelevering af dagligvarer


Gentofte Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Gentofte Kommune
Bernstorffsvej 161
Att: Kristian Rosenvold
2920 Charlottenlund
DANMARK
Telefon: +45 39983326
Mailadresse: krro@gentofte.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.gentofte.dk

Internetadresse for køberprofilen: www.gentofte.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Indkøbsordning til visiterede ældre.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 25: Sundheds- og socialvæsen
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Gentofte Kommune.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Levering af dagligvarer til visiterede ældre i Gentofte Kommune.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

85312200

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 12 000 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontraktgenstanden er tjenesteydelser anført i bilag II B til direktivet
Idet der er tale om en bilag IIB ydelse, der overstiger udbudsdirektivets tærskelværdi, skal tildelingen ikke følge udbudsdirektivets detaljerede regler. Tildelingen skal opfylde bestemmelserne om anvendelse af standarder, jf. udbudsdirektivets art. 23 samt pligten til at offentliggøre den tildelte kontrakt efter art. 35, stk. 4. Endvidere gælder EU-rettens grundlæggende principper om gennemsigtighed, proportionalitet og ligebehandling.
Gentofte Kommune har undersøgt markedet for leverandører af levering af dagligvarer til visiterede ældre. Det er herefter vurderet, at der ikke er tale om grænseoverskridende interesse, samt at der kun er 2 andre leverandører på markedet for nærværende, hvorfor Gentofte Kommune med denne meddelelse bekendtgør, at vi har til hensigt, at indgå i forhandling om en ny aftale med Egebjerg Købmandsgård og Intervare. Aftalen forventes at have en varighed på 2 år med yderligere option på 2 x 1 år.

I forbindelse med denne bekendtgørelse afholdes en frivillig stand still, hvorfor indsigelser skal være modtaget på mail til krro@gentofte.dk senest 21.12.2015.

IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
EMN-2015-06934
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Idet der er tale om en bilag IIB ydelse, der overstiger udbudsdirektivets tærskelværdi, skal tildelingen ikke følge udbudsdirektivets detaljerede regler. Tildelingen skal opfylde bestemmelserne om anvendelse af standarder, jf. udbudsdirektivets art. 23 samt pligten til at offentliggøre den tildelte kontrakt efter art. 35, stk. 4. Endvidere gælder EU-rettens grundlæggende principper om gennemsigtighed, proportionalitet og ligebehandling.
Gentofte Kommune har undersøgt markedet for leverandører af levering af dagligvarer til visiterede ældre. Det er herefter vurderet, at der ikke er tale om grænseoverskridende interesse, samt at der kun er 2 andre leverandører på markedet for nærværende, hvorfor Gentofte Kommune med denne meddelelse bekendtgør, at vi har til hensigt, at indgå i forhandling om en ny aftale med Egebjerg Købmandsgård og Intervare. Aftalen forventes at have en varighed på 2 år med yderligere option på 2 x 1 år.

I forbindelse med denne bekendtgørelse afholdes en frivillig stand still, hvorfor indsigelser skal være modtaget på mail til krro@gentofte.dk senest 21.12.2015.

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.12.2015

Send til en kollega

0.052