Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Santax Medico
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
DuMED A/S
Birkemose Allé 29
6000 Kolding
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Santax Medico
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
DuMED A/S
Birkemose Allé 29
6000 Kolding
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Santax Medico
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Santax Medico
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
DuMED A/S
Birkemose Allé 29
6000 Kolding
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
DuMED A/S
Birkemose Allé 29
6000 Kolding
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV
Konventionelle DR-røntgenanlæg
(05.04.2016)
Santax Medico
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Konventionelle DR-røntgenanlæg.
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Att: Karsten Behrentzs
9220 Aalborg Ø
DANMARK
Telefon: +45 97648468
Mailadresse: karsten.behrentzs@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/252785
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=156792&B=REGIONNORD
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=156792&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aalborg Ø.
NUTS-kode DK05
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 5
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2(med varierende antal leverandører).
33111800, 33111000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Udstyrsoption
Leveranceoption 1
Leveranceoption 2
Uddannelsesoption
Serviceoption
Reservedelsoption
Udbuddet omfatter option på at følgende ordregivere tiltræder kontrakten:
Region Syddanmark
Damhaven 12
7100 Vejle
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød.
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Delaftale 1— Loftstativ med røntgenrør og autoposition.
— Leje med stor fastmonteret detektor.
— Lungestativ med stor fastmonteret detektor.
33111800, 33111000
— Loftstativ med røntgenrør og autoposition.
— Leje, endeophængt.
— Lungestativ (loftophængt eller gulvmonteret) med stor fastmonteret detektor og autoposition.
33111800, 33111000
— Loftstativ og røntgenrør med autoposition.
— Leje med dock til stor trådløs detektor.
— Lungestativ med stor fastmonteret detektor.
33111800, 33111000
— Loftstativ og røntgenrør.
33111800, 33111000
— Loftstativ og røntgenrør med autoposition.
— Leje med dock til stor trådløs detektor.
— Lungestativ med dock til stor trådløs detektor.
33111800, 33111000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Sælger skal senest samtidig med fremsendelse af faktura for 1. rate, stille fuld sikkerhed for forudbetaling af 1. rate på 30 % ekskl. moms.
Garantistillelse i afhjælpningsperioden:
Til sikkerhed for Sælgers forpligtelser i afhjælpningsperioden, skal Sælger stille en anfordringsgaranti for 10 % af ordresummen ekskl. moms.
Faktura på 2. rate svarende til 40 % af ordresummen kan fremsendes efter godkendt afleveringsforretning.
Faktura på 3. rate svarende til 30 % af ordresummen kan fremsendes efter en 3 måneders driftsperiode, hvor Køber har haft mulighed for at sikre sig at udstyret lever op til den ønskede driftsstabilitet. Betaling er betinget af at Køber senest samtidig med faktura modtager garantistillelse.
solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af aftalen. Ved sammenslutninger af virksomheder skal nedenstående dokumentation gives i sin helhed for hver enkelt virksomhed. Virksomheder, der ikke afgiver nedenstående minimumsoplysninger, vil ikke komme i betragtning. Det samme gælder, såfremt de afgivne oplysninger viser, at Tilbudsgiver ikke er egnet til at løse opgaven.
Oplysninger om virksomhedens selskabsform og ejerskab (generel virksomhedsbeskrivelse).
Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige og om opfyldelse af Udbudsdirektivets Art. 45, stk. 2, litra a-c.
Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildelingen, men før kontraktindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, højest 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den/de Tilbudsgiver(e), der får tildelt en kontrakt, ikke befinder sig i en situation som beskrevet i Udbudsdirektivets Art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f.
Seneste 2 års reviderede og godkendte regnskaber fra den juridiske enhed, som skal afgive tilbud. Det er tilstrækkeligt, at regnskaberne indeholder ledelsens beretning med ledelsens regnskabspåtegning og revisionspåtegning samt resultatopgørelse og balance med noter.
Oplysning om samlet årsomsætning af de omfattede og tilsvarende produkter fra de seneste tre år.
Hvis Tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds finansielle status, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og begrænset til kontraktens opfyldelse, f.eks. ved vedlæggelse af indeståelseserklæringen udarbejdet af Ordregiver, jf. punkt 1.1, for at Ordregiver kan tage hensyn hertil. Ved en anden virksomhed forstås alle virksomheder, som Tilbudsgiver ikke har kontrol med.
Tilbudsgiver skal vedlægge tilbuddet følgende:
Referencelister, jf. oversigten i punkt 1.1, for tilsvarende leverancer inden for de seneste tre år med angivelse af størrelsesorden.
Oplysning om brug af underleverandører i givet fald.
Tilbudsgiver skal beskrive og redegøre for virksomhedens kvalitetssikringssystem. Såfremt Tilbudsgiver er certificeret kan Tilbudsgiver nøjes med at medsende dokumentation herfor.
Hvis Tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske kapacitet, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, f.eks. ved vedlæggelse af indeståelseserklæringen udarbejdet af Ordregiver, for at Ordregiver kan tage hensyn hertil. Ved en anden virksomhed forstås alle virksomheder, som Tilbudsgiver ikke har kontrol med.
Tilbudsgiver skal beskrive og redegøre for sit leverings-setup og producentens produktionskapacitet med henblik på at godtgøre, med hvilke ressourcer Tilbudsgiver vil kunne efterleve de i nærværende udbudsmateriale anførte ibrugtagningsterminer overfor Ordregiver, såfremt Tilbudsgiver vil få tildelt en eller flere eller alle de delaftaler, som Tilbudsgiver vælger at afgive tilbud på/kontrakten.
Tilbudsgivers leverings-setup / producents produktionskapacitet:
Beskrivelsen af Tilbudsgivers leverings-setup / producents produktionskapacitet forventes bl.a. at omfatte årlig produktion, gennemsnitlig produktionsudnyttelse samt planlagt produktion, gennemsnitlig leveringsfrist fra ordreafgivelse, leveringsorganisation og hvorledes evt. samarbejdspartnere indgår, transportform, samt lokalt setup frem til og med indtransport af udstyr.
Tilbudsgiver skal beskrive og redegøre for sit installations-setup med henblik på at godtgøre, med hvilke ressourcer Tilbudsgiver vil kunne efterleve de i nærværende udbudsmateriale anførte ibrugtagningsterminer overfor Ordregiver, såfremt Tilbudsgiver vil få tildelt en eller flere eller alle de delaftaler, som Tilbudsgiver vælger at afgive tilbud på/kontrakten.
Tilbudsgivers installation-setup:
Beskrivelsen af Tilbudsgivers installation-setup forventes bl.a. at omfatte kvalifikationer og erfaring af teknikere, evt. planer og tidshorisont for udvidelse af installationsressourcer, hvorledes evt. samarbejdspartnere indgår i Tilbudsgivers installations-setup, den samlede installationskapacitet/pool.
Tilbudsgiver skal beskrive og redegøre for sit undervisnings-setup med henblik på at godtgøre, med hvilke ressourcer Tilbudsgiver vil kunne efterleve de i nærværende udbudsmateriale anførte ibrugtagningsterminer overfor Ordregiver, såfremt Tilbudsgiver vil få tildelt en eller flere eller alle de delaftaler, som Tilbudsgiver vælger at afgive tilbud på/kontrakten.
Tilbudsgivers undervisnings-setup:
Beskrivelse af Tilbudsgivers undervisnings-setup forventes bl.a. at omfatte kvalifikationer og erfaring af undervisere/teknikere, ressourcer specielt i forhold til applikationstræning, evt. planer og tidshorisont for udvidelse af undervisningsressourcer, hvorledes evt. samarbejdspartnere indgår i Tilbudsgivers undervisnings-setup, den samlede undervisningskapacitet/pool.
Tilbudsgiver skal beskrive og redegøre for sin serviceorganisation/service-setup med henblik på at godtgøre, med hvilke ressourcer Tilbudsgiver vil kunne efterleve de i nærværende udbudsmateriale anførte serviceforpligtelser og serviceoptioner overfor Ordregiver, såfremt Tilbudsgiver vil få tildelt en eller flere eller alle de delaftaler, som Tilbudsgiver vælger at afgive tilbud på/kontrakten.
Tilbudsgivers service-setup:
Beskrivelse af Tilbudsgivers service-setup forventes bl.a. at omfatte kvalifikationer og erfaring af serviceteknikere i forhold til nuværende serviceforpligtelser på serviceaftaler og nuværende installationsbase i Danmark, evt. planer og tidshorisont for udvidelse af serviceressourcer, samt hvorledes evt. samarbejdspartnere indgår i Tilbudsgivers service-setup.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Region Sjælland
Køgevej 7 — 13
4000 Roskilde
Region Midtjylland
Oluf Palmes Allé 15
8200 Aarhus N
v/ Region Nordjylland som udbudsansvarlig
Økonomi
Indkøb og Centrallager
Niels bohrs Vej 30
9220 Aalborg Ø
Udbuddet omfatter option på at følgende ordregivere tiltræder kontrakten:
Region Syddanmark
Damhaven 12
7100 Vejle
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
3400 Hillerød.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000