Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=335719&B=SSI
Udbyder
Sundhedsstyrelsen
Vindere
Indkøb af jodtabletter
(09.11.2022)
SERB S.A
Avenue Loiuse
1050 Brussels
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Tilbudsfrist
I stedet for:
Dato: 10-08-2022
Time: 16:00
Læses:
Dato: 19-08-2022
Time: 16:00
Indkøb af jodtabletter
Sundhedsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 12070918
Postadresse: Islands Brygge 67
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
E-mail: auyj@ssi.dk
Telefon: +45 32688587
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.sst.dk/da/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Indkøb af jodtabletter
Udbuddet vedrører indkøb af 500.000 jobtabletter til den af Ordregivers på bestillingen angivne adresse i Køge, Danmark. Sundhedsstyrelsens enhed for Strålebeskyttelse har, på baggrund af WHO’s anbefalinger om jodprofylakse samt prognoser fra Beredskabsstyrelsens nukleare beredskab, anbefalet, at der indkøbes 2 mio. jodtabletter til et jodberedskabslager i Danmark. Sundhedsstyrelsen har i første omgang indgået en kontrakt på fremstilling af 1,5 millioner jodtabletter med danske produktionsapotekere, da det blev vurderet, at indkøbet havde en hastende karakter. Sundhedsministeriet har vurderet, at indkøbet af de sidste 500.000 tabletter ikke længere er af hastende karakter, og kan foretages blandt såvel nationale såvel som internationale leverandører. Jodtabletter er på nuværende tidspunkt ikke tilgængelige i håndkøb i Danmark.
Sundhedsstyrelsen er den øverste sundhedsfaglige myndighed i Danmark, og hører under Sundhedsministeriets koncern. Sundhedsstyrelsen bistår sundhedsministeren med rådgivning på ministerområdet, og yder rådgivning til andre statslige, regionale og kommunale myndigheder. Sundhedsstyrelsens hovedopgaver er sundhedsfremme, forebyggelse og sygdomsbehandling, hvor fokus er på en lang række områder inden for forebyggende indsatser, strålebeskyttelse, uddannelse af sundhedspersonale, sundhedsberedskab samt planlægning af sundhedsvæsenet.
Sundhedsstyrelsens enhed for Strålebeskyttelse har på baggrund af WHO’s anbefalinger om jodprofylakse samt prognoser fra Beredskabsstyrelsens nukleare beredskab anbefalet, at der indkøbes 2 mio. jodtabletter til et jodberedskabslager i Danmark.
Et jodberedskabslager i Danmark, dimensioneret som anbefalet ovenfor, vil kunne dække det vurderede behov, skulle en skypassage, der kræver jodprofylakse, passere over Danmark.
Lageret vil i tillæg imødekomme et evt. behov for jodtabletter til danskere og danske interesser i udlandet i tilfælde af kernekraftuheld uden for Danmarks nærområde, men tæt på danskere og danske interesser i øvrige dele af verden.
Da kontrakten allerede er opdelt, vil der ikke ske yderligere opdeling af ydelsen, jf. udbudsloven § 49. En leverance på 500.000 stk. vurderes at være en attraktiv mængde for at sikre for at sikre en konkurrencedygtigpris.
Beløbet oplyst i Del II.1.5) og Del II.2.6) er ordregivers anslået værdi af rammeaftalen. Beløbet udgør hovedydelsen samt en mindre del af optionsmuligheden. Indkøbsoptionen skal anvendes, såfremt jodberedskabslageret skal fyldes op igen. Et træk op til 2 000 000 stk. vil kun være nødvendigt i nødstilfælde, og derfor vurderet meget lidt sandsynligt. Den samlede option er ikke omfattet af ordregivers anslået værdi.
Såfremt ordregiver vil blive nødsaget til at indkøbe samtlige 2 000 000 tabletter i optionen, vil rammeaftalens maksimumværdi udgøre DKK 9 000 000.
Option på indkøb af op til 2 mio. yderligere jodtabletter. Læs mere om optionen i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Levering sker DDP (Incoterms 2020) til den af Ordregivers på bestillingen angivne adresse i Køge, Danmark.
Leverandøren skal efterleve GPD-bekendtgørelsen ved levering.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakten.
Udbudssystemet:
For at benytte udbudssystemet skal tilbudsgiver oprette en bruger. Tilbudsgiver kan via udbudshjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelse af udbudssystemet, kan tilbudsgiver rette henvendelse til udbudssystemets tekniske support via e-mail: dksupport@eu-supply.com eller via telefon:
+45 70 27 61 70.
Udelukkelse:
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens § § 137, stk. 1, nr. 1 om overtrædelser på det miljø-, sociale eller arbejdsretlige område og nr. 2 om konkurs mv.
Dokumentation:
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke eromfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikkealle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest (max 6 måneder gammel). Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
- Tilbud der afleveres efter tilbudsfristen, vil ikke blive taget i betragtning.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: Ukendt
Land: Danmark
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med
senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for
beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og
udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som
ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en
bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har
underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en
rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse
for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra
dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt
ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele
kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage
indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i
standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10
kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke
er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
naevneneshus.dk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0