Fakta om udbudet
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Udbud af Kliniske mammografiundersøgelser
(06.10.2022)
Progardia Mamma ApS
Teglgårdsparken 118
5500 Middelfart
Udbud af Kliniske mammografiundersøgelser
Region Sjælland
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Nanna Kaas Lerager
E-mail: naler@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 93566103
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af Kliniske mammografiundersøgelser
Udbud af Kliniske mammografiundersøgelser til Sjællands Universitetshospital for patientgruppe 1, 2 og 3 samt kontrolpatienter.
Af hensyn til patienternes transporttid og Ordregivers transportomkostninger kræves det, at der maksimum må være 60 km (kørselsafstand) fra regionens ydre grænse til det sted, hvor hele eller dele af et patientforløb skal finde sted. Dette mindstekrav er – ud over hensynet til patienterne og transportomkostninger – begrundet i hensynet til at sikre en effektiv udnyttelse af aftalen. Ordregiver har skønsmæssigt vurderet, at 60 km fra regionsgrænsen i denne sammenhæng vil tilgodese disse hensyn.
Udbud af Kliniske mammografiundersøgelser til Sjællands Universitetshospital for patientgruppe 1, 2 og 3 samt kontrolpatienter.
Ordregiver har anslået et forbrug på 53.040 henvisninger i kontraktperioden.
Ordregiver har anslået et maksimalt forbrug på 63.648 henvisninger i kontraktperioden.
Ordregiver gør opmærksom på, at Tilbudsgiver sammen med afgivelse af tilbud skal fremsende og fremlægge endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD-formularen (jf. Udbudslovens §§ 152-155), samt dokumentation for de mindstekrav til egnethed, der fremgår af udbudsbekendtgørelsens del III. Dette begrundes i Ordregivers akutte behov for indgåelse af kontrakt i forhold til patientsikkerhed, herunder overholdelse af udredningsretten.
Option på forlængelse i op til 24 måneder, således at kontraktperioden maksimalt kan blive 72 måneder.
Vejledende forhåndsmeddelelse 2022/S 127-361665
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Egnethed:
Leverandøren skal være registreret med sygehus-afdelingsklassifikation (SHAK) hos Sundhedsdatastyrelsen.
Krav til økonomisk og finansiel formåen:
Der er i udbuddet krav til Tilbudsgivers specifikke årsomsætning indenfor kliniskmammografiundersøgelser for det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder skal oplysningerne om specifik årsomsætning afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansiel formåen skal oplysningerne ligeledes afgives for disse.
Baserer Tilbudsgiveren sig på andre enheders formåen beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse enheders samlede omsætning. Ved en sammenslutning beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning.
Mindstekrav til det niveau, der kræves:
• Specifik årsomsætning for seneste disponible regnskabsår: minimum 2.000.000 DKK
Følgende særlige vilkår indgår i kontrakten:
- Social ansvarlighed
- Arbejdsklausul
- Databehandleraftale
Ordregiver henviser til udbudsmaterialet for yderligere information.
Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførsel.
Del IV: Procedure
Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”, idet Ordregiver agter at indgå kontrakt med den Tilbudsgivere, der afgiver tilbud med den laveste pris, jf. Kontraktbilag 3.
Del VI: Supplerende oplysninger
I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for Tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet
Følgende udelukkelsesgrunde er gældende for udbuddet, som fremgår af ESPD anmodningen:
Obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 134a-136
Frivillige udelukkelsesgrunde i §§ 137, stk. 1, nr. 2, nr. 3, nr. 4, nr. 5
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk