Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg
Medicinteknologi
Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55 13 30 18
Postadresse: Grøndalsvej 2
By: Viby
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Sisse Gry Olsson
E-mail: osg@aarhus.dk
Telefon: +45 41859515
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://velfaerdsteknologi.aarhus.dk/
Del II: Genstand
Medicinteknologi
Der efterspørges brugervenlige teknologier, som helt eller delvist kan kompensere og understøtte borgere
i at varetage sin medicinadministration. Teknologien skal være kunne alarmere, hvis borgeren ikke tager
sin medicin til rette tid eller der er andre afvigelser fra den almindelige drift. Teknologien skal være knyttet
op på et administrationssystem, der indeholder borgerdata samt alle alarmer og hændelser der logges.
Teknologien skal enten kunne håndtere manuelt dispenseret medicin eller automatisk dispenseret medicin,
f.eks. dosisdispenseret medicin.
Formålet er, at Aarhus Kommune får en status på markedet for teknologier til medicinhåndtering, herunder
bl.a. muligheder, udviklingsplaner og økonomiske perspektiver. Dette tjener som bidrag til en vurdering af og
beslutning om kommunens videre proces på området, herunder et eventuelt kommende udbud på området
Der efterspørges brugervenlige teknologier, som helt eller delvist kan kompensere og understøtte borgere
i at varetage sin medicinadministration. Teknologien skal være kunne alarmere, hvis borgeren ikke tager
sin medicin til rette tid eller der er andre afvigelser fra den almindelige drift. Teknologien skal være knyttet
op på et administrationssystem, der indeholder borgerdata samt alle alarmer og hændelser der logges.
Teknologien skal enten kunne håndtere manuelt dispenseret medicin eller automatisk dispenseret medicin,
f.eks. dosisdispenseret medicin.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
For at Aarhus Kommune kan få et bedre kendskab til markedet for teknologier til medicinhåndtering, herunder
bl.a. muligheder, udviklingsplaner og økonomiske perspektiver. Vil der for interesserede leverandører af
teknologier til medicinhåndtering afholdes markedsdialoger d. 30. og 31. august 2022 hos Aarhus Kommune.
Såfremt dette har interesse skal anmodning om tilmelding ske på osg@aarhus.dk senest d. 22. august 2022 kl.
16.
Efter udløb af tilmeldingsfristen vil hver af de inviterede leverandører få tilsendt en indkaldelse med sted og
klokkeslæt.
Dagsorden for markedsdialogen vil være følgende:
1. Velkomst og kort præsentation af deltagere (5 minutter)
2. Præsentation af baggrund for markedsdialog og afprøvning i MSO, herunder behov og udfordringer v. MSO
(10 minutter)
3. Kort præsentation af virksomheden v. leverandør (5 minutter)
a. Virksomhedens baggrund
b Størrelse
c. Ansatte
d. Antal teknologier i drift
4. Virksomheden præsenterer deres teknologi (40 minutter)
4.1. Præsentation og dialog omkring produkterne herunder:
a. Produktets egenskaber (udseende, funktionalitet, bagvedliggende teknologi m.m.)
b. Målgruppe
c. Reparation og vedligehold/opdatering af software
d. Rengøring (daglig/ved hjemtagning)
e. Produktets robusthed (fx indbrudssikker ift. misbrugsmiljø)
f. Leveringstid
g. Emballering
h. Garanti
i. MDR-forordning
j. Produktets forventede levetid
k. Pris (køb, leje, support)
4. 2 Implementering:
a. Virksomhedens erfaring med implementering af teknologien, herunder oplæring af medarbejder/borger
4.3 Bæredygtighed (produktion, genanvendelighed, bortskaffelse mm.)
5. Hvordan er den nuværende markedssituation set fra virksomhedens perspektiv? (10 min.)
a. Markedsudvikling/markedssituation, herunder antal leverandører
b. Udvikling – hvor er vi om 2-4 år?
c. Er I påvirket af stigende råvarepriser/transportpriser og hvordan?
6. Eventuelt (10 min.)