23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 157-449277
Offentliggjort
17.08.2022
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg

Medicinteknologi


Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg
CVR-nummer: 55 13 30 18
Postadresse: Grøndalsvej 2
By: Viby
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Sisse Gry Olsson
E-mail: osg@aarhus.dk
Telefon: +45 41859515
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://velfaerdsteknologi.aarhus.dk/
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Medicinteknologi

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der efterspørges brugervenlige teknologier, som helt eller delvist kan kompensere og understøtte borgere

i at varetage sin medicinadministration. Teknologien skal være kunne alarmere, hvis borgeren ikke tager

sin medicin til rette tid eller der er andre afvigelser fra den almindelige drift. Teknologien skal være knyttet

op på et administrationssystem, der indeholder borgerdata samt alle alarmer og hændelser der logges.

Teknologien skal enten kunne håndtere manuelt dispenseret medicin eller automatisk dispenseret medicin,

f.eks. dosisdispenseret medicin.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33196000 Medicinske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet er, at Aarhus Kommune får en status på markedet for teknologier til medicinhåndtering, herunder

bl.a. muligheder, udviklingsplaner og økonomiske perspektiver. Dette tjener som bidrag til en vurdering af og

beslutning om kommunens videre proces på området, herunder et eventuelt kommende udbud på området

Der efterspørges brugervenlige teknologier, som helt eller delvist kan kompensere og understøtte borgere

i at varetage sin medicinadministration. Teknologien skal være kunne alarmere, hvis borgeren ikke tager

sin medicin til rette tid eller der er andre afvigelser fra den almindelige drift. Teknologien skal være knyttet

op på et administrationssystem, der indeholder borgerdata samt alle alarmer og hændelser der logges.

Teknologien skal enten kunne håndtere manuelt dispenseret medicin eller automatisk dispenseret medicin,

f.eks. dosisdispenseret medicin.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
01/11/2022

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

For at Aarhus Kommune kan få et bedre kendskab til markedet for teknologier til medicinhåndtering, herunder

bl.a. muligheder, udviklingsplaner og økonomiske perspektiver. Vil der for interesserede leverandører af

teknologier til medicinhåndtering afholdes markedsdialoger d. 30. og 31. august 2022 hos Aarhus Kommune.

Såfremt dette har interesse skal anmodning om tilmelding ske på osg@aarhus.dk senest d. 22. august 2022 kl.

16.

Efter udløb af tilmeldingsfristen vil hver af de inviterede leverandører få tilsendt en indkaldelse med sted og

klokkeslæt.

Dagsorden for markedsdialogen vil være følgende:

1. Velkomst og kort præsentation af deltagere (5 minutter)

2. Præsentation af baggrund for markedsdialog og afprøvning i MSO, herunder behov og udfordringer v. MSO

(10 minutter)

3. Kort præsentation af virksomheden v. leverandør (5 minutter)

a. Virksomhedens baggrund

b Størrelse

c. Ansatte

d. Antal teknologier i drift

4. Virksomheden præsenterer deres teknologi (40 minutter)

4.1. Præsentation og dialog omkring produkterne herunder:

a. Produktets egenskaber (udseende, funktionalitet, bagvedliggende teknologi m.m.)

b. Målgruppe

c. Reparation og vedligehold/opdatering af software

d. Rengøring (daglig/ved hjemtagning)

e. Produktets robusthed (fx indbrudssikker ift. misbrugsmiljø)

f. Leveringstid

g. Emballering

h. Garanti

i. MDR-forordning

j. Produktets forventede levetid

k. Pris (køb, leje, support)

4. 2 Implementering:

a. Virksomhedens erfaring med implementering af teknologien, herunder oplæring af medarbejder/borger

4.3 Bæredygtighed (produktion, genanvendelighed, bortskaffelse mm.)

5. Hvordan er den nuværende markedssituation set fra virksomhedens perspektiv? (10 min.)

a. Markedsudvikling/markedssituation, herunder antal leverandører

b. Udvikling – hvor er vi om 2-4 år?

c. Er I påvirket af stigende råvarepriser/transportpriser og hvordan?

6. Eventuelt (10 min.)

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/08/2022

Send til en kollega

0.062