Fakta om udbudet
Udbyder
Næstved Kommune
Vindere
(26.08.2022)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Medicinhåndteringsløsning (1)
Næstved Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189625
Postadresse: Rådmandshaven 20
By: Næstved
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Nagel
E-mail: anchr@naestved.dk
Telefon: +45 55885492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk
Del II: Genstand
Medicinhåndteringsløsning (1)
Næstved kommune ønsker en totalløsning inden for medicinteknologi, hvor medicinhåndteringen (administration og dispensering) håndteres af leverandøren samt at leverandøren har et understøttende IT system (SW) og en medicindispenser (HW), der har integration til vores EOJ system og kan hente og sende medicininformation imellem EOJ og leverandørens IT platform, desuden ønsker vi også at logistik, lager og vagtcentral er en del af løsningen. 1) Vi ønsker en ny medicineringsløsning, der kan frigive mere tid til vores fagpersonale. Det vil sige en forholdsvis selvkørende løsning, hvor vi som kommune er meget lidt involveret i den daglige medicinhåndtering. Vi har mangel på fagligt uddannet personale, som ville kunne varetage andre vigtige opgaver i stedet.
Næstved kommune har til hensigt at indgå kontrakt med Atea A/S, se afsnit V.2.3.
Kontrakten underskrives den 12. september 2022.
Af tekniske årsager (udfordringer) fremgår det af afsnit V.2.1) at kontrakten indgås den 22. august 2022, men denne dato er ikke korrekt!
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Hvorfor Næstved Kommune finder vi kan tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse:
Næstved kommune ønsker en totalløsning inden for medicinteknologi, hvor medicinhåndteringen(administration og dispensering) håndteres af leverandøren samt at leverandøren har et understøttende IT system (SW) og en medicindispenser (HW), der har integration til vores EOJ system og kan hente og sende medicininformation imellem EOJ og leverandørens IT platform,desuden ønsker vi også at logistik, lager og vagtcentral er en del af løsningen.
1) Vi ønsker en ny medicineringsløsning, der kan frigive mere tid til vores fagpersonale. Det vil sige en forholdsvis selvkørende løsning, hvor vi som kommune er meget lidt involveret i den daglige medicinhåndtering. Vi har mangel på fagligt uddannet personale, som ville kunne
varetage andre vigtige opgaver i stedet.
2) Løsningen skal hele tiden kunne holde sig ajour med ændringer i borgerens medicin og kan seponere medicin, eller tilføje medicin uden kommunens personale er en del af processen. Det vil sige et system der kan aflæse medicinlisten i vores EOJ-system (Nexus - LMK).
3) Hvis lægen seponerer en pille i FMK, skal løsningen automatisk (senest den efterfølgende morgen) kunne seponeres ude hos borger. Altså sørge for pillen ikke bliver givet til borger uden personale er inde over processen. Hvis lægen tilføjer ny medicin bliver denne leveret ud til hardwaredelen, som står hos den enkelte borger. Altså en løsning hvor vi udliciterer medicindosering/medicingivning, så det ikke foretages af kommunens medarbejdere.
4) Op og nedjustering i Dosis på en igangværende periode (eksisterende medicin) skal kunne
foretages automatisk uden indblanding af kommunens personale (dvs. ændring fra lægens ordination helt ud til hardwaredelen i løsningen).
5) Der ønskes en løsning der kan håndtere Behovsmedicin (PN), så borgerne selv kan håndtere dette og sikre mod overdosering.
6) Der ønskes en løsning der også kan håndtere flere typer af påmindelser, herunder også påmindelser om sidedoseret (selvadministreret) medicin.
7) Det er en forudsætning at hardwaredelen i løsningen fortsat kan doserer uden internet og faststrøm, altså går automatisk over på backupbatteri, hvis strømmen går hos borger. Derudover ønsker vi også at det er muligt for vagtcentralen får en alarm og kan se at hardwaren er gået over på backup batteriet og kan tage kontakt til borgeren, såfremt det bliver nødvendig.
8) Der behov for en løsning der kan levere medicin hos borgeren med intervallerne 7, 14 eller 28dage.
9) Der ønskes en løsning der med over 98 % sikkerhed giver den korrekte medicin dosering til vores borgere.
10) Der skal være mulighed for - på afstand - at kunne vise alle aktiviteter omkring borgerens brug af løsningen, fx hvornår har borgeren taget sin medicin, hvad medicin er der i HW.
11) Der ønskes en medicinteknologisk løsning der tilgodeser både de borgere som har relativ fastmedicin og dem der har en del ændringer i deres medicinering.
12) Der behov for en ny medicinteknologisk løsning, hvor lægernes arbejdsproces forbliver uændret i relation til nuværende medicinhåndteringen som vi har i kommunen.
13) Vi ønsker en ny medicinteknologisk løsning der ikke påfører vores borgere ekstra udgifter i forhold til deres medicinhåndtering og vi ønsker ligeledes at der er et minimeret medicinspild i løsningen.
14) Vi ønsker at leverandøren sørger for at selve hardwaredelen bliver genbrugt, når borgerophører med at bruge den (Refub.)
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 25511484
Postadresse: Lautrupvang 6
By: Ballerup
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: Viborg
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk