23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 218-624947
Offentliggjort
11.11.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

A/S Øresund

Udbud af særlige ydelser til Ny Kastrup Lufthavn Station


A/S Øresund

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: A/S Øresund
CVR-nummer: 15807830
Postadresse: Vester Søgade 10
By: København V
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1601
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Yun Linde
E-mail: cyl@sbf.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://sundogbaelt.dk/om-os/organisering-og-ledelse/a-s-oresund/
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Ejer af infrastruktur

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af særlige ydelser til Ny Kastrup Lufthavn Station

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85312320 Konsulenttjenesteydelser
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftalen vedrører projektledelse og byggestyring på tværs af projektet, som omfatter etablering af retningsdrift ved Ny Kastrup Lufthavn Station, således at persontog og godstog afvikles gennem spor 1 og 2, mens trafik fra Sverige afvikles gennem spor 11 og 12 og betjenes med etablering af en ny station, Ny Kastrup Lufthavn Station. Rammeaftalen indgås med én Rådgiver, som skal varetage rollen/funktionen som Projektleder – Byggestyring.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71247000 Byggeledelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I de kommende år gennemfører A/S Øresund et baneprojekt, der fokuserer på at sikre tilpasning af både banen og Københavns Lufthavn Station til trafikmængden nu og i fremtiden. Projektet udføres i tæt koordination med Banedanmark og ikke mindst Banedanmarks Signalprogram, der samtidig gennemfører en nødvendig udskiftning af det forældede signalanlæg. Vi kalder projektet ”Ny Kastrup Lufthavn Station”.

For at sikre den nødvendige kapacitetsudvidelse af Øresundsbanen omkring Københavns Lufthavn Station, har projektet til formål at etablere anlæg til retningsdrift på stationen. Retningsdrift betyder, at det enkelte togspor dedikeres til tog, der kører i én bestemt retning. Med ombygningen af stationen, vil alle tog i retning mod København, Fyn og Jylland i fremtiden afgå fra nye perroner, som bygges ved sporerne, der ligger nord for lufthavnens Terminal 3. Mens alle tog i retning Malmø/Sverige vil afgå fra de eksisterende perroner under lufthavnens Terminal 3.

Projekt ”Ny Kastrup Lufthavn Station” har tre hovedleverancer:

1. Etablering af to nye perroner inkl. nødvendig tilpasning af spor og sporskifter.

2. Opgradering af eksisterende perroner, stationsanlæg og tunneller til godstogsdrift.

3. Etablering af en integreret transferløsning mellem Københavns Lufthavns terminal 3 og de nye perroner i samarbejde med Københavns Lufthavne A/S.

Anlægsarbejderne påbegyndes i 2023. Frem til da udformes det endelige projekt sammen med vigtige partnere som BaneDanmark og Københavns Lufthavne A/S. Projektet forventes at være klar til ibrugtagning i 2025.

Der er yderligere information på denne hjemmeside: https://sundogbaelt.dk/forbindelser/udvidelse-af-kobenhavns-lufthavn-station/

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Nøgleperson / Vægtning: 65 %
Pris - Vægtning: 35 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

2020-DK-TM-0016-S

II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 170-483168
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af særlige ydelser til Ny Kastrup Lufthavn Station

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Sweco Danmark A/S
CVR-nummer: 48233511
Postadresse: Ørestads Boulevard 41
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: DK-2300
Land: Danmark
Telefon: +45 72207207
Internetadresse: http://www.sweco.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til pkt. II.1.7) og pkt. V.2.4) bemærkes, at rammeaftalens omfang er opgjort i mængder i form af timer. Rammeaftalens samlede anslåede timer er 6.200 timer, mens det maksimale antal timer er 7.130 timer, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3).

"1.00 DKK" er angivet i felterne i pkt. II.1.7) og pkt. V.2.4), som følge af, at udfyldelse af felterne er obligatorisk. Dette er dog ikke udtryk for rammeaftalens værdi.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/11/2022

Send til en kollega

0.384