Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
(10.01.2023)
Aleris-Hamlet Hospitaler
Gyngemose Parkvej 66
2860 Søborg
(10.01.2023)
Capio A/S
Hans Bekkevolds Allé 2B
2900 Hellerup
(10.01.2023)
Privathospitalet Mølholm
Brummersvej 1
7100 Vejle
Opdateringer
Betingelsen for deltagelse i udbuddet, er følgende mindstekrav til Tilbudsgiver egnethed:
1. Leverandøren skal være registreret som hospital hos STPK, eller som en plastikkirurgisk speciallægepraksis med (deltids)ydernummer.
2. Leverandøren skal udpege en virksomhedsansvarlig læge.
3. Der skal være mulighed for assistance fra en relevant speciallæge i løbet af kort tid (mindre end 30 minutter).
Det skal være muligt at få assistance fra en anæstesiologisk speciallæge under anæstesien, under opvågningen og indtil patienten er stabiliseret respiratorisk og kredsløbsmæssigt og relevant smertebehandlet. Når patienten er vågen og stabiliseret, skal der kunne fås assistance fra speciallæge i anæstesiologi i løbet af kort tid (mindre end 30 minutter).
4. Leverandøren skal have en plan for overflytning til offentligt sygehus ved alvorlige komplikationer.
5. Leverandørens anæstesifunktion skal opfylde de gældende standarder for intensiv-/opvågningsfunktion, blodtransfusion, primær hjertestopbehandling og krav vedrø-rende pulsoxymetri-udstyr i forbindelse med postoperativ overvågning.
6. Leverandøren skal have et kvalitetssikringssystem.
7. Leverandørens sted for udførelse af ydelsen skal være placeret maksimalt 70 kilometer fra Region Syddanmarks regionsgrænse. Det er alene et krav, at Leverandøren senest 1 måned efter indgåelse af kontrakt har etableret undersøgelses- og operationsfaciliteter inden for de anførte geografiske grænser.
8. Leverandøren skal senest ved kontraktstart have indgået aftale med Danske Regioner om de i udbuddet nævnte koder og forløb.
9. Såfremt patienten er henvist til udredning og behandling skal Leverandøren have færdigudredt patienten inden for 30 dage efter Regionen har modtaget henvisningen. Dernæst skal behandlingen være påbegyndt senest 30 dage efter at Leverandøren har færdigudredt patienten.
10. Leverandørens kliniske personale skal være dansktalende, og have de påkrævede kompetencer.
11. De speciallæger, der konkret skal udføre ydelserne, skal have gyldig speciallægeautorisation, samt de påkrævede kompetencer til at udføre ydelsen.
12. Leverandøren skal kunne udføre MR-scanninger på minimum 1,5 tesla og røntgen, eller har en aftale med en underleverandør herom.
Ifm. udbuddet gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af art. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=339633&B=REGIONSYDDK. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet.
Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Kontrakt om indkøb af kirurgiske ydelser
Region Syddanmark
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Eva Gad Søndergaard
E-mail: eva.gad.sondergaard@rsyd.dk
Telefon: +45 29201853
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Kontrakt om indkøb af kirurgiske ydelser
Den udbudte kontrakt omfatter indkøb af organ- og plastikkirurgiske ydelser, herunder lipomer, mistanke om hudkræft (BCC), hæmorider, gastroskopier samt lyske- og navlebrok. Kontrakten omfatter både udrednings- og behandlingsforløb. Kontrakten udbydes som en rammeaftale med fem delkontrakter.
Kontrakt om indkøb af kirurgiske ydelser
Region Syddanmark
Den udbudte kontrakt omfatter indkøb af organ- og plastikkirurgiske ydelser, herunder lipomer, mistanke om hudkræft (BCC), hæmorider, gastroskopier samt lyske- og navlebrok. Kontrakten omfatter både udrednings- og behandlingsforløb.
Kontrakten udbydes som en rammeaftale med fem delkontrakter.
De fem delkontrakter omfatter følgende:
Delkontrakt 1: Lipomer (AAFPLA, KQBE10A, KQBE10B, KQAE10A og KQAE10B)
Delkontrakt 2: Hudkræft (1PL32, 1PL33 og 1PL34)
Delkontrakt 3: Hæmorider (1KIR03, 1KIR04, KJHB10, KJHB20, KJHB30, KJHB40, KJHB00, KJHB96A og KJHB96B)
Delkontrakt 4: Skopier (1KIR02, KUJD02 og KUJD03)
Delkontrakt 5: Brok og galdesten (AAFKIR, KJAB11, KJAB30, KJAF11, KJKA21)
Delkontrakterne har en anslået værdi på:
Delkontrakt 1: 385.400 kr.
Delkontrakt 2: 5.337.750 kr.
Delkontrakt 3: 4.702.455 kr.
Delkontrakt 4: 2.006.907 kr.
Delkontrakt 5: 14.982.435 kr.
Den maksimale værdi under kontrakten for alle delkontrakterne udgør 32.897.936 DKK i hele rammeaftalens løbetid (inkl. forlængelser).
Kontrakten kan forlænges i op til 2 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I henhold til LBK nr. 272 af 19/4/2001, må operative indgreb kun udføres af en autoriseret læge.
Udbuddet indeholder særlige vilkår vedrørende:
1. Bæredygtighed
2. Arbejdsmiljø
3. Arbejdsklausul
4. Straffeattester
Del IV: Procedure
Regionen agter, for hver delkontrakt, at indgå kontrakt med den tilbudsgiver, der har afgivet den laveste pris på delkontrakten. Hvis denne tilbudsgiver ikke har tilstrækkelig kapacitet ift. Regionens ønske, vil der desuden blive indgået kontakt med næstbedste tilbudsgiver (baseret på pris) og så fremdeles, såfremt den/de næstbedste tilbudsgiver(e) er under 20% dyrere end tilbuddet med den laveste pris pr. ydelse.
Del VI: Supplerende oplysninger
Betingelsen for deltagelse i udbuddet, er følgende mindstekrav til Tilbudsgiver egnethed:
1. Leverandøren skal være registreret som hospital hos STPK, eller som en plastikkirurgisk speciallægepraksis med (deltids)ydernummer.
2. Leverandøren skal udpege en virksomhedsansvarlig læge.
3. Der skal være mulighed for assistance fra en relevant speciallæge i løbet af kort tid (mindre end 30 minutter).
Det skal være muligt at få assistance fra en anæstesiologisk speciallæge under anæstesien, under opvågningen og indtil patienten er stabiliseret respiratorisk og kredsløbsmæssigt og relevant smertebehandlet. Når patienten er vågen og stabiliseret, skal der kunne fås assistance fra speciallæge i anæstesiologi i løbet af kort tid (mindre end 30 minutter).
4. Leverandøren skal have en plan for overflytning til offentligt sygehus ved alvorlige komplikationer.
5. Leverandørens anæstesifunktion skal opfylde de gældende standarder for intensiv-/opvågningsfunktion, blodtransfusion, primær hjertestopbehandling og krav vedrø-rende pulsoxymetri-udstyr i forbindelse med postoperativ overvågning.
6. Leverandøren skal have et kvalitetssikringssystem.
7. Leverandørens sted for udførelse af ydelsen skal være placeret maksimalt 70 kilometer fra Region Syddanmarks regionsgrænse. Det er alene et krav, at Leverandøren senest 1 måned efter indgåelse af kontrakt har etableret undersøgelses- og operationsfaciliteter inden for de anførte geografiske grænser.
8. Leverandøren skal senest ved kontraktstart have indgået aftale med Danske Regioner om de i udbuddet nævnte koder og forløb.
9. Såfremt patienten er henvist til udredning og behandling skal Leverandøren have færdigudredt patienten inden for 30 dage efter Regionen har modtaget henvisningen. Dernæst skal behandlingen være påbegyndt senest 30 dage efter at Leverandøren har færdigudredt patienten.
10. Leverandørens kliniske personale skal være dansktalende, og have de påkrævede kompetencer.
11. De speciallæger, der konkret skal udføre ydelserne, skal have gyldig speciallægeautorisation, samt de påkrævede kompetencer til at udføre ydelsen.
12. Leverandøren skal kunne udføre MR-scanninger på minimum 1,5 tesla og røntgen, eller har en aftale med en underleverandør herom.
Ifm. udbuddet gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af art. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=339633&B=REGIONSYDDK. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet.
Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/