Fakta om udbudet
Udbyder
Statens Serum Institut
Levering af nukleasefrit vand
Statens Serum Institut
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie Mels Nielsen
E-mail: mamn@ssi.dk
Telefon: +45 32688418
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Levering af nukleasefrit vand
Test Center Danmark udbyder en rammeaftale på levering af nukleasefrit vand.
Ordregivers forventede forbrug af Nukleasefrit vand er cirka 33.000 styk á 500mL per år og er fastsat ud fra regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen 2022), fratrukket ordregivers lager af nukleasefrit vand.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter alene en tilbudsfase. For yderligere oplysninger om processen og kontraktens omfang henvises til udbudsmaterialet.
2635 Ishøj
Statens Serum Institut (herefter SSI) udbyder en rammeaftale om levering af nukleasefrit vand
- Varen anvendes til PCR for at undgå kontaminering og dermed eksperimentel inkonsistens.
Varen er nærmere beskrevet i Bilag 2 Kravspecifikation.
SSI’s behov for varen vil i hele rammeaftalens løbetid variere i omfang. Det endelige omfang, både i forhold til mængde samt antallet af bestillinger bestemmes af SSI's løbende ordrer. SSI kender ikke det endelige behov, idet behovet udelukkende afhænger af smitteudviklingen for COVID-19.
Rammeaftalen er skønnet at have et forventet forbrug på cirka 33.000 styk á 500 mL per år, svarende til 99.000 styk i rammeaftalens løbetid inklusive forlængelser. Værdien er fastsat ud fra et forventet forbrug ved det af regeringens fastsatte ”grundniveau” (Regeringen, 2022) fratrukket SSI´s nuværende lager af Nukleasefrit vand.
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud aflevere vareprøver, jf. udbudsbetingelserne punkt
4.9.
Mængden angivet i II.I.5) er angivet som rammeaftalens maksimale mængde. Mængden er fastsat med udgangspunkt i, at ordregiver gør brug af rammeaftalens optioner, jf. rammeaftalens punkt 3.2 på eskalationsniveau 1 og 2 og inkl. option på forlængelser, jf. punkt II.2.7) (3 gange 990.000 styk á 500mL nukleasefrit vand)
Rammeaftalen omfatter option på at udvidelse af rammeaftalens samlede værdi som følge af regeringens teststrategi for COVID-19. Den samlede værdi efter brug af optionen på eskalationsniveau 2 inkl. forlængelser udgør 990.000 styk.
Eskalationsniveau 1: 10.000-30.000 daglige tests
Eskalationsniveau 2: 30.000-100.000 daglige tests
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af aftalen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Levering af nukleasefrit vand
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har kontaktet mulige leverandører efter tilbudsfristens udløb.
Dette har ordregiver gjort for, at få en begrundelse for deres manglende interesse i udbuddet.
Ordregiver har på baggrund af dialogen vurderet, at der ikke er forhold i udbudsmaterialet, som giver anledning til væsentlige ændringer.
Ordregiver overgår til udbud med forhandling uden offentliggørelse, jf. §80, stk. 1,1)
Ordregivers krav og det øvrige materiale forbliver uændret i overensstemmelse med §80, stk. 2.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med
senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet
for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter
afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er
blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for
beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og
udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som
ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en
bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor
bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har
underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en
rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk
indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse
for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra
dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte
ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt
ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden
forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele
kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage
indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i
standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10
kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke
er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på
naevneneshus.dk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0