Fakta om udbudet
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
(16.12.2022)
Vermund Larsen A/S
Gøteborgvej 8-12
Profylaksebekendtgørelse om levering af arbejdsstole og ståstøttestole
Fællesindkøb Fyn
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Østerågade 40
By: Broby
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5872
Land: Danmark
Kontaktperson: Sune Bjørn Nancke
E-mail: snanc@fmk.dk
Telefon: +45 72531186
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/192402773.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse om levering af arbejdsstole og ståstøttestole
Fællesindkøb Fyn offentliggør på vegne af Nyborg, Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland og Nordfyns kommuner profylaksebekendtgørelse vedr. levering af arbejdsstole og ståstøttestole inkl. konsulentbistand.
På vegne af Nyborg, Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland og Nordfyns kommuner agter Fællesindkøb Fyn at indgå 4-årig rammeaftale med Vermund Larsen om levering af arbejdsstole og ståstøttestole inkl. konsulentbistand. Rammeaftalen vil indeholde levering af følgende typer stole:
- Arbejdsstol til børn med bremser og gasfjeder til højderegulering
- Arbejdsstol til børn med bremser og elektrisk højderegulering
- Almindelig arbejdsstol med bremser og elektrisk højderegulering
- Bariatrisk arbejdsstol med bremser og elektrisk højderegulering
- Almindelig arbejdsstol med bremser og gasfjeder til højderegulering
- Bariatrisk arbejdsstol med bremser og gasfjeder til højderegulering
- Almindelig ståstøttestol med gasfjeder til højderegulering
- Bariatrisk ståstøttestol med gasfjeder til højderegulering
- Almindelig ståstøttestol med elektrisk højderegulering
Ovennævnte arbejdsstole og ståstøttestole bevilges typisk efter serviceslovens § 112. Hjælpemidlet skal kunne konfigureret ift. afhjælpning af den enkelte borgers funktionsnedsættelse og opretholde brugerens sikkerhed ved almindelig anvendelse af det. Hjulenes karakter og bremsefunktionen på hjulene er f.eks. af væsentlig betydning. De meget konkrete specifikationer til hjælpemidlet har betydning for, om borgeren kan få netop det hjælpemiddel som afhjælper deres funktionsnedsættelse.
De pågældende arbejdsstole og ståstøttestole kategoriseres som medicinsk udstyr. Stolene skal derfor overholde forordningen om medicinsk udstyr (EU) 2017/745.
Rammeaftalens anslået værdi = DKK 5.995.000 og rammeaftalens maksimale værdi = DKK 7.194.000
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
På vegne af Nyborg, Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland og Nordfyns kommuner agter Fællesindkøb Fyn at indgå en 4-årig rammeaftale med Vermund Larsen A/S om levering af arbejdsstole og ståstøttestole inkl. konsulentbistand.
Fællesindkøb Fyn har undersøgt, hvor mange potentielle leverandører, der vil kunne opfylde de pågældende typer af hjælpemidler. Fællesindkøb Fyn har ikke kunne finde andre aktører end Vermund Larsen, der kan dække behovet fuldt ud. I forbindelse med en indledende markedsdialog har Fællesindkøb Fyn spurgt Vermund Larsen, om der findes andre aktører på markedet med tilsvarende hjælpemidler. Vermund Larsen har ikke oplyst nogen til Fællesindkøb Fyn. Fællesindkøb Fyn har desuden hørt andre ordregivende myndigheder om, hvor mange og fra hvilke leverandører, de har modtaget tilbud fra ifm. med deres senest afsluttede udbud på området. Her har de pågældende ordregivere oplyst, at der kun er modtaget tilbud fra Vermund Larsen.
Ifølge Fællesindkøb Fyns markedsafdækning er der kun én aktør på markedet pr. dags dato, der kan opfylde kommunernes behov og levere det beskrevne ovenfor.
Fællesindkøb Fyn vil grundet ovenstående indgå rammeaftale med Vermund Larsen A/S om levering af arbejdsstole og ståstøttestole, da indkøbet er omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse jf. Udbudsloven §80, stk. 3, nr. 2, idet rammeaftalen af tekniske grunde kun kan overdrages til én bestemt økonomisk aktør.
Grundet manglende konkurrence offentliggøres nærværende profylaksebekendtgørelse iht. klagenævnslovens § 4. Rammeaftalen vil først blive indgået efter udløb af stand-stillperioden, der udløber ved udgangen af den 2. januar 2023.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 52796628
By: Gøteborgvej 8-12
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af de indkomne tilbud. Rammenaftalens anslåede værdi er på i alt DKK 5.995.000, mens den maksimale værdi udgør DKK 7.194.000.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk