Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune — Hjælpemiddelcentret
Vindere
(24.02.2016)
Mediq A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby
Prisaftale til fastsættelse af støtte for bevillinger af urologihjælpemidler
Københavns Kommune — Hjælpemiddelcentret
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
Københavns Kommune — Hjælpemiddelcentret
Hans Knudsens Plads 3
Att: Søren Birkegaard
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35306754
Mailadresse: HMC@suf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.kk.dk/
Del II: Kontraktens genstand
33141200, 33141210, 33141240, 33141615
Del IV: Procedure
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
Hjælpemiddelcentret har netop indhentet tilbud på levering af urologihjælpemidler til Københavns Kommunes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for urologiske hjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, samt at sikre at borgerne i Københavns Kommune kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet havde den laveste pris, er blevet tilbudt at indgå en prisaftale med Hjælpemiddelcentret, hvorved dennes tilbud vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for urologihjælpemidler bevilget efter § 112 hjælpemidler i en 2-årig periode. Derudover inkluderer aftalen levering af forbrugsstatistikker til Hjælpemiddelcentret i henhold til Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område nr. 1052 af 8. september 2015 §§ 16 og 82 til 84. Leverandøren, der har afgivet tilbuddet med den samlet set laveste pris, forpligter sig ved sit tilbud over for både kommunen og dennes borgere til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som leverandøren har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos den leverandør, der har afgivet tilbuddet med den laveste pris. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger støtten. Aftalen har efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse karakter af en tredjemandsaftale og er efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse ikke udbudspligtig, da aftalen ikke kan anses som en for Københavns Kommune gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.
Del V: Kontrakttildeling
Betegnelse: Prisaftale til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af stomihjælpemidlerAntal bud modtaget elektronisk:3
Mediq A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: kundeservice@mediqdanmark.dk
Telefon: +45 36379200
Internetadresse: https://mediqdanmark.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk