Fakta om udbudet
Udbyder
Næstved Kommune
Vindere
Medicinhåndteringsløsning
(19.12.2022)
Medimi AB
Ideon Science Park Scheelevägen17, Beta 6
223 63 Lund
Medicinhåndteringsløsning
(19.12.2022)
MedicCare C/O CareConsult A/S
Augustenborg Landevej 19
6400 Sønderborg
Medicinhåndteringsløsning
Næstved Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189625
Postadresse: Rådmandshaven 20
By: Næstved
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Nagel
E-mail: anchr@naestved.dk
Telefon: +45 55885492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk
Del II: Genstand
Medicinhåndteringsløsning
Næstved kommune ønsker en totalløsning inden for medicinteknologi, hvor medicinhåndteringen (administration og dispensering) håndteres af leverandøren samt at leverandøren har et understøttende IT system (SW) og en medicindispenser (HW), der har integration til vores EOJ system og kan hente og sende medicininformation imellem EOJ og leverandørens IT platform, desuden ønsker vi også at logistik, lager og vagtcentral er en del af løsningen.
Kontrakten vil blive indgået efter 10 dages stand-still, regnet fra d. 15. december 2023.
Næstved Kommune
Næstved kommune ønsker en totalløsning inden for medicinteknologi, hvor medicinhåndteringen (administration og dispensering) håndteres af leverandøren samt at leverandøren har et understøttende IT system (SW) og en medicindispenser (HW), der har integration til vores EOJ system og kan hente og sende medicininformation imellem EOJ og leverandørens IT platform, desuden ønsker vi også at logistik, lager og vagtcentral er en del af løsningen.
Kontrakten vil blive indgået efter 10 dages stand-still, regnet fra d. 15. december 2023.
Næstved Kommune har til hensigt, at indgå en 3 årig aftale med option på forlængelse i op til 12 måneder.
Kontrakten vil blive indgået efter 10 dages stand-still, regnet fra d. 15. december 2023.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Næstved kommune ønsker en totalløsning inden for medicinteknologi, hvor medicinhåndteringen (administration og dispensering) håndteres af leverandøren samt at leverandøren har et understøttende IT system (SW) og en medicindispenser (HW), der har integration til vores EOJ system og kan hente og sende medicininformation imellem EOJ og leverandørens IT platform, desuden ønsker vi også at logistik, lager og vagtcentral er en del af løsningen.
1) Vi ønsker en ny medicineringsløsning, der kan frigive mere tid til vores fagpersonale. Det vil sige en forholdsvis selvkørende løsning, hvor vi som kommune er meget lidt involveret i den daglige medicinhåndtering. Vi har mangel på fagligt uddannet personale, som ville kunne varetage andre vigtige opgaver i stedet.
2) Løsningen skal hele tiden kunne holde sig ajour med ændringer i borgerens medicin og kan seponere medicin, eller tilføje medicin uden kommunens personale er en del af processen. Det vil sige et system der kan aflæse medicinlisten i vores EOJ-system (Nexus - LMK).
3) Hvis lægen seponerer en pille i FMK, skal løsningen automatisk (senest den efterfølgende morgen) kunne seponeres ude hos borger. Altså sørge for pillen ikke bliver givet til borger uden personale er inde over processen. Hvis lægen tilføjer ny medicin bliver denne leveret ud til hardwaredelen, som står hos den enkelte borger. Altså en løsning hvor vi udliciterer medicindosering/medicingivning, så det ikke foretages af kommunens medarbejdere.
4) Op og nedjustering i Dosis på en igangværende periode (eksisterende medicin) skal kunne foretages automatisk uden indblanding af kommunens personale (dvs. ændring fra lægens ordination helt ud til hardwaredelen i løsningen).
5) Der ønskes en løsning der kan håndtere Behovsmedicin (PN), så borgerne selv kan håndtere dette og sikre mod overdosering.
6) Der ønskes en løsning der også kan håndtere flere typer af påmindelser, herunder også påmindelser om sidedoseret (selvadministreret) medicin.
7) Det er en forudsætning at hardwaredelen i løsningen fortsat kan doserer uden internet og fast strøm, altså går automatisk over på backupbatteri, hvis strømmen går hos borger. Derudover ønsker vi også at det er muligt for vagtcentralen får en alarm og kan se at hardwaren er gået over på backup batteriet og kan tage kontakt til borgeren, såfremt det bliver nødvendig.
8) Der behov for en løsning der kan levere medicin hos borgeren med intervallerne 7, 14 eller 28 dage.
9) Der ønskes en løsning der med over 98 % sikkerhed giver den korrekte medicin dosering til vores borgere.
10) Der skal være mulighed for - på afstand - at kunne vise alle aktiviteter omkring borgerens brug af løsningen, fx hvornår har borgeren taget sin medicin, hvad medicin er der i HW.
11) Der ønskes en medicinteknologisk løsning der tilgodeser både de borgere som har relativ fast medicin og dem der har en del ændringer i deres medicinering.
12) Der behov for en ny medicinteknologisk løsning, hvor lægernes arbejdsproces forbliver uændret i relation til nuværende medicinhåndteringen som vi har i kommunen.
13) Vi ønsker en ny medicinteknologisk løsning der ikke påfører vores borgere ekstra udgifter i forhold til deres medicinhåndtering og vi ønsker ligeledes at der er et minimeret medicinspild i løsningen.
14) Vi ønsker at leverandøren sørger for at selve hardwaredelen bliver genbrugt, når borger ophører med at bruge den (Refub.)
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Medicinhåndteringsløsning
CVR-nummer: 25483537
Postadresse: Augustenborg Landevej 19
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6400
Land: Danmark
E-mail: mail@careconsult.dk
Telefon: +45 73121620
Internetadresse: https://www.careconsult.dk/
CVR-nummer: SE556576480901
Postadresse: Ideon Science Park Scheelevägen17, Beta 6
By: Lund
NUTS-kode: SE22 Sydsverige
Postnummer: 223 63
Land: Sverige
E-mail: info@medimiab.com
Telefon: +46 40100800
Internetadresse: https://www.medimiab.com/
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk