Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=350411&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Anskaffelse af immunhistokemiske farvemaskiner 2023
(31.05.2023)
Triolab A/S
2605 Brøndby
Anskaffelse af immunhistokemiske farvemaskiner 2023
(31.05.2023)
Agilent Technologies Denmark ApS
2600 Glostrup
Anskaffelse af immunhistokemiske farvemaskiner 2023
(31.05.2023)
Roche Diagnostics A/S
1799 København V
Anskaffelse af immunhistokemiske farvemaskiner 2023
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Universitetsbyen 25, Bygning 2A, 3. sal
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Madsen
E-mail: Mads.B.Madsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30449957
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Del II: Genstand
Anskaffelse af immunhistokemiske farvemaskiner 2023
Region Midtjylland udbyder rammeaftale vedrørende anskaffelse af immunhistokemiskefarvemaskiner.
Regionshospitalet Randers, Regionshospitalet Viborg, Universitetshospitalet Skejby
Region Midtjylland udbyder rammeaftale vedrørende anskaffelse af immunhistokemiske farvemaskiner.
De udbudte produkter udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdelekontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturligsammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør. Der er flere leverandører på rammeaftalen.
Det vil ikke være muligt at afgive tilbud på dele af kontrakten. Der skal derimod afgives tilbud på alle positioner inden for kontrakten.
• Serviceoptioner
(Serviceomkostninger beregnet som angivet i Kontraktbilag 3)
Ifht. pkt. II.2.7) bemærkes, at det alene er rammeaftalens varighed. Serviceaftalen løber i 8 år med option på yderligere 2 år."
• Reservedelsoptioner
(Beregnet som angivet i Kontraktbilag 3)
• Uddannelsesoptioner
(Prisen for yderligere uddannelse af ordregivers personale, jf. Kontraktbilag 3)
Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.
Den samlede anslåede værdi for kontrakten er 16 stk.
Den samlede maksimale værdi for kontrakten er 30 stk.
Se udbudsbetingelsernes pkt. 1.3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar.
Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø.
Den vindende tilbudsgiver vil evt. skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor evt. underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
Der henvises herudover til udkast til kontraktbilag Bilag 12 med dertilhørende underbilag.
Den vindende tilbudsgiver skal udfylde og underskrive Bilag 18 som erklæring på at tilbudsgiveren ikke er en del af den personkreds, der fremgår af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, artikel 5k, nr.1 (som indsat ved af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022, artikel 1, nr.23), og som derfor ikke må tildeles offentlige kontrakter.
Del IV: Procedure
Kontrakten, der vil bliveindgået på baggrund af dette udbud, agtes indgået med 3 leverandører.
Ordregiver agter således at indgå aftaler med de 3 Tilbudsgivere, der afgiver de 3 bedste tilbud i henhold til tildelingskriteriet, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 12.
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Udbydes hvert 8. år.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Region Midtjylland er ansvarlig for udbudsprocessen.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens§ 137, stk.1, nr. 3.
Det bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100.000 kr. eller derover. Bemærk yderligere at Ordregiver dog ikke vil udelukke Tilbudsgiver, der har sådan ubetalt forfalden gæld, hvis Tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt (jf. Udbudslovens § 135, stk. 4).
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fradagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0