23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 047-077344
Offentliggjort
08.03.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

Indkøb af åben MR-scanner

(04.05.2016)
Paramed Srl
Corso Perrone 73 r
16152 Genova 373591

Indkøb af åben MR-scanner


Region Midtjylland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
DANMARK
Kontaktperson: Bodil M. Hesel
Telefon: +45 78414530
E-mail: Bodil.Hesel@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://udbud.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Indkøb af åben MR-scanner.

 

Sagsnr.: 1-23-4-72-29-15
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111610
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Indkøb af åben MR-scanner til brug for vægtbærende positioner, stående eller siddende.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 030 000.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33113100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Indkøb af 1 stk. åben MR scanner til brug for vægtbærende positioner, stående eller siddende.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option på indgåelse af serviceaftale ved udløbet af garantiperioden.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Regionshospitalet Silkeborg i Region Midtjylland ønsker at anskaffe et MRI system til diagnosticering af patienter med smerter, som ikke er til stede, når patienterne ligger ned. Hos nogle patienter er der behov for, at de kan blive scannet, mens de sidder i en kørestol, og andre skal scannes stående for at disse patienter diagnosticeres korrekt. Endvidere har afdelingen behov for at kunne scanne visse patienter fra Hammel Neurocenter, som kun kan scannes siddende, da de ikke kan trække vejret, når de ligger ned. Derudover har regionen behov for at kunne foretage MR scanninger på klaustrofobiske patienter. I øjeblikket er Region Midtjylland ikke i besiddelse af en åben MR scanner, og klaustrofobiske patienter bliver derfor sendt til scanning på private klinikker. På baggrund af Region Midtjyllands kendskab til og undersøgelser af markedet, må det konkluderes, at Parameds MR-scanner er den eneste på markedet, som kan dække ovennævnte behov. På denne baggrund er det Region Midtjyllands vurdering, at indkøbet kan foretages ved udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en indkaldelse af tilbud i henhold til artikel 32, stk. 2, litra b, ii), jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
03/03/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Paramed Srl
Genova 373591
Corso Perrone 73 r
Genova
16152
ITALIEN
NUTS-kode: ITC33
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 1 030 000.00 EUR
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 030 000.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

En klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/03/2016

Send til en kollega

0.093