23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 054-089901
Offentliggjort
17.03.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

University College Lillebælt, Radiografuddannelsen

CT-scanner, opgradering


University College Lillebælt, Radiografuddannelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
University College Lillebælt, Radiografuddannelsen
Blangstedgårdsvej 4
Odense
5000
DANMARK
Kontaktperson: Søren Iversen
Telefon: +45 30682464
E-mail: soeren.iversen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://ucl.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

CT-scanner, opgradering.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33115100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

CT-scanner, opgradering.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 580 600.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

CT-scanner, opgradering.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Scanneren skal anvendes som et pædagogisk redskab og ikke til scanning af patienter. Ordregiver uddanner radiografer inden for 3 specialer: Radiologi, stråleterapi og nuklearmedicin, og scanneren skal i videst mulige omfang opfylde krav på tværs af disse studieretninger.

Med baggrund heri har ordregiver gennemført markedsdialog med konklusionen, at Toshscan opfylder følgende:

— Isotropiske 0,5 x 0,5 mm voxler, som tillader ægte 3D imaging uden tab af opløsning på baggrund af optagelsesparametre, og giver optimale forudsætninger for undervisning i opsætning af skanprotokoller og MPR rekonstruktioner.

— Motoriseret, lateral lejebevægelse, som er en forudsætning for forskning og undervisning af betydningen af korrekt isocentrering for billedkvalitet og for dosisdistribution for patienten.

— Fuldt integreret højkvalitets metalartefaktalgoritme, som er en integreret del af en lang række planlagte projekter for at afgøre bl.a. kV afhængighed for denne type af rekonstruktionsalgoritmer.

— +/- 30 graders tilt med mulighed for spiralskanning, som er nødvendigt for at undervise og forske i optimale skanprotokoller for cerebralskanning.

— Stor gantryåbning på 78 cm, som giver den nødvendige fleksibilitet i forhold til placering af nye fantomer og andet måleudstyr i forbindelse med undervisning og optimerings- og forskningsprojekter. Gantryåbningen giver i kombination med lateral lejebevægelse optimale muligheder i forbindelse med lejring.

Disse teknisk funderede, funktionelle forhold kombineret med tilbuddet om opgradering af eksisterende scanner begrunder den direkte tildeling.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 045-073051
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3063
Betegnelse:

 

CT-scanner, opgradering.

 

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/03/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Toshscan ApS
Åbyhøj
DANMARK
NUTS-kode: DK0
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 580 600.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:

Har en ordregiver iværksat et begrænset udbud, et udbud efter forhandling med forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse eller et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog, efter udbudsdirektivet, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet, som ikke er omfattet af ovenstående, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/03/2016

Send til en kollega

0.047