Fakta om udbudet
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
(13.03.2023)
Tandteknikerhuset
Stationspladsen 1, 1. sal
4600 Køge
Prisindhentning til brug for fastsættelse af bevillingsgrundlag ved bevilling af tandproteser
Køge Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgit Nielsen
E-mail: birgit-nielsen@koege.dk
Telefon: +45 21141913
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Del II: Genstand
Prisindhentning til brug for fastsættelse af bevillingsgrundlag ved bevilling af tandproteser
Prisindhentning til brug for fastsættelse af bevillingsgrundlaget for bevilling af helbredstillæg til bedst egnede og billigste tandproteser i medfør af lov om social pension § 14a, stk. 4, og lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig of almindelig førtidspension mv. § 18, stk. 4
Solrød Kommune og Køge Kommune
Køge og Solrød Kommune gennemfører prisindhentning på tandproteser. Den aktør der afgiver tilbud med den samlet set laveste pris, forpligter sig ved sit pristilbud til at sælge tandproteser til borgere i Køge Kommune og Solrød Kommune til den pris, som er afgivet ved denne prisindhentning. Pristilbuddet gælder kun borgere i Køge Kommune og Solrød Kommune som er bevilliget helbredstillæg til betaling af udgifter til tandprotese.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Udbuddet er ikke omfattet af udbudsdirektivet.
Ordregiver agter at følge den fremgangsmåde, der er beskrevet i § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer), idet kommunerne finder, at prisaftale kan indgås uden forudgående offentliggørelse.
Ordregiver vil tidligst indgå prisaftale efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse i EU-Tidende er blevet offentliggjort.
Prisindhentningen er ikke omfattet af udbudsreglerne, idet:
- der med prisindhentningen ikke indgås en gensidig bebyrdende aftale: indhentningen af priser sker alene med henblik på at fastsætte bevillingsgrundlag/helbredstillæg i med før af lov om social pension §14a, stk. 4 og lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig of almindelig førtidspension mv. § 18, stk. 4.
- ordregiver intet indkøb foretager i medfør af prisindhentningen.
- tandproteser hverken leveres, bestilles eller ejes af ordregiver. Det er borgeren, der indkøber tandprotesen og bliver ejer af samme.
- det står borgeren frit for at anvende pristilbuddet eller gøre brug af frit valg
- ordregiver frigøres ved denne prisindhentning ikke for en eller flere forpligtelser der ellers ville påhvile kommunerne.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 16840548
Postadresse: Stationspladsen 1, 1. sal
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Prisindhentningen gennemføres af Køge Kommune på vegne af Køge Kommune og Solrød Kommune.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk