23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 055-160557
Offentliggjort
21.03.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Viborg kommune

Vindere

Delaftale 1 - Favrskov Kommune

(07.07.2023)
POWERCARE A/S
Sønderhøj 16, 1.
8260 Viby J

Delaftale 1 - Favrskov Kommune

(07.07.2023)
CARELINK A/S
Alsvej 21
8940 Randers SV

Delaftale 1 - Favrskov Kommune

(07.07.2023)
CARELINK A/S
Alsvej 21
8940 Randers SV

Delaftale 1 - Favrskov Kommune

(07.07.2023)
POWERCARE A/S
Sønderhøj 16, 1.
8260 Viby J

EU-udbud af sundhedsfaglige vikarydelser til Jysk Fællesindkøb (light-udbud)


Viborg kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Viborg kommune
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Alle 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Husum Mikkelsen
E-mail: ahmi@viborg.dk
Telefon: +45 87878787
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.viborg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Favrskov Kommune
CVR-nummer: 29189714
Postadresse: Skovvej 20
By: Hinnerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8382
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@favrskov.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.favrskov.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Mariagerfjord Kommune
CVR-nummer: 29189455
Postadresse: Ndr. Kajgade 1
By: Hobro
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9500
Land: Danmark
E-mail: indkob@mariagerfjord.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.mariagerfjord.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Norddjurs Kommune
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenå
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8500
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@norddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.norddjurs.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rebild Kommune
CVR-nummer: 29189463
Postadresse: Hobrovej 88
By: Støvring
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9530
Land: Danmark
E-mail: indk@rebild.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rebild.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skanderborg Kommune
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8660
Land: Danmark
E-mail: indkob@skanderborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skive Kommune
CVR-nummer: 29189579
Postadresse: Torvegade 10
By: Skive
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7800
Land: Danmark
E-mail: indkob@skivekommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skive.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Syddjurs Kommune
CVR-nummer: 29189978
Postadresse: Lundbergsvej 2
By: Ebeltoft
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8400
Land: Danmark
E-mail: indkob@syddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.syddjurs.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.comdia.com/viborg-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=132856
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af sundhedsfaglige vikarydelser til Jysk Fællesindkøb (light-udbud)

Sagsnr.: 132856
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører indkøb af sundhedsfaglige vikarydelser indenfor særlige faggrupper, jf. udbudslovens afsnit III (Light-udbud).For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til udbudsbetingelser, udkast til rammeaftalen, kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3). 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 003 800 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 - Favrskov Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 128 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 205.440.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 - Mariagerfjord Kommune

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 93 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang. 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 148.800.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 - Norddjurs Kommune

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 168 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 268.800.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 - Rebild Kommune

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 74 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 119.040.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5 - Skanderborg Kommune

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 136 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 217.920.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6 - Skive Kommune

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 25 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 41.280.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 7 - Syddjurs Kommune

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 249 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 398.400.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 8 - Viborg kommune

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter ydelser jf. bilag 3 - Tilbudslisten til den respektive kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 126 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2023
Slut: 31/08/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 3 år. Rammeaftalen kan forlænges af Ordregiver 3 gange med op til 12 måneder pr. gang.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den forventede omsætning er ikke bindende for ordregiver. Den samlede maksimale værdi pr. delaftale er beregnet ud fra ordregivers anslåede værdi + 60 %. Dette begrundet i en stor usikkerhed om prisstigninger, rekrutteringsvanskeligheder, den demografiske udvikling i kommunerne, og sundhedskriser.Den maksimale værdi i alt vil være 1.488.960.000 kr. Den maksimale værdi på denne delaftale vil være 202.560.000 kr.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Soliditetsgrad: Det er et mindstekrav, at soliditetsgraden har været min. 10 % i det senest afsluttede årsregnskab• Omsætning: Den årlig omsætning i det seneste afsluttede regnskabsår skal minimum være 2 x den årlige forventede værdi, af de(n) delaftale(r), som Tilbudsgiver byder på.  Dog maksimalt 35 mio. kr. uanset, hvor mange delaftaler Tilbudsgiver byder på.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Tilbudsgiver skal angive min. 2 sammenlignelige referencer, der er udført/igangværende i løbet af de seneste 3 år. • Med sammenlignelig reference menes levering af vikarer inden for faggrupperne sygeplejerske, SSH’er, og SSA’er. Hver reference skal minimum indeholde alle disse faggrupper. Hver reference skal minimum have en årlig omsætning på 5 mio. kr. • Referenceliste skal indeholde referencen, kontaktperson (navn, tlf.nr. og e-mail), periode for udførelse af opgaven og omsætning på aftalen.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde alle lovpligtige forsikringer, herunder lovpligtig arbejdsskadeforsikring samt en erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 mio. kr. pr. år. Leverandøren skal på Ordregiverens anmodning godtgøre forsikringens eksistens og omfang. Der er indsat betingelser i kontrakten ang. Arbejdsklausuler, som Tilbudsgiver skal være opmærksom på.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/04/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 21/04/2023
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135, stk. 1-3 og § 136. Derudover må Tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5. Før beslutning om tildeling af kontrakten vil Ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation: Uddrag af årsregnskab eller lign. for at Tilbudsgivers økonomisk og finansiel formåen. Gyldig serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen. Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/03/2023

Send til en kollega

0.047