Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=139587
Udbyder
Aarhus Kommune
Udbud af kompressionshjælpemidler
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Marianne Hansen Dauding
E-mail: dmaha@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af kompressionshjælpemidler
Udbuddet omfatter levering af hhv. medicinske kompressionsstrømper inkl. tillæg (delaftale 1) og medicinske kompressionsærmer og -handsker inkl. tillæg (delaftale 2) til Aarhus Kommune, som bevilliges til borgere efter servicelovens § 112.
Delaftale 1: Rammeaftale om levering af medicinske kompressionsstrømper inkl. tillæg
Aarhus Kommune
Rammeaftalen omfatter levering af kompressionsstrømper til ben, herunder tillæg, hvor kommunen selv foretager måltagning, og som bevilliges til borgere efter servicelovens § 112.Med tillæg menes individuelle tilpasninger/ekstra egenskaber, som kan tilkøbes den enkelte strømpe, som fx kiler og funktionszoner.Der kan være behov for konsulentbistand fra producenten/Leverandøren, og i nogle tilfælde, at Leverandøren forestår måltagningen.
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder á 2 gange.
Delaftale 2: Rammeaftale om levering af medicinske kompressionsærmer og -handsker inkl. tillæg
Aarhus Kommune
Rammeaftalen omfatter levering af medicinske kompressionsærmer og -handsker, herunder tillæg, og som bevilliges til borgere efter servicelovens § 112.Med tillæg menes individuelle tilpasninger/ekstra egenskaber, som kan tilkøbes det enkelte kompressionsærme, som fx kiler og funktionszoner.Desuden omfatter rammeaftalen af- og påtagere. Leverandøren forestår måltagningen.
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder á 2 gange.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD’et angive nedenstående nøgletal (egenkapital og soliditetsgrad) for det senest afsluttede regnskabsår: - Positiv egenkapital - Soliditetsgrad på minimum 15 % <br>
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som opfylder følgende krav i det senest afsluttede regnskabsår: - Positiv egenkapital - Soliditetsgrad på minimum 15 %
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: - I ESPD’et angiver minimum tre af de betydeligste lignende referencer, der er udført inden for de seneste tre år forud for tilbudsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. OBS: Følgende krav til referencerne er kun relevante, hvis der afgives tilbud på delaftale 1 vedrørende levering af medicinske kompressionsstrømper inkl. tillæg: - Med lignende referencer forstås referencer til offentlige ordregivere, som omfatter:- måltagning, og- levering af kompressionsstrømper (både standardstrømper og specialstrømper), og - levering af tillæg til specialstrikkede kompressionsstrømper - og hvor der som minimum er realiseret en omsætning svarende til 100.000 kr. ekskl. moms pr. reference indenfor en 12-måneders periode.(For så vidt angår referencer, der vedrører rammeaftaler, gøres opmærksom på, at kun aftaleforhold under rammeaftalen, hvor der er realiseret en omsætning på minimum 100.000 kr. og som i øvrigt opfylder de fastsatte krav, vil blive godkendt som reference.) OBS: Følgende krav til referencerne er kun relevante, hvis der afgives tilbud på delaftale 2 vedrørende levering af medicinske kompressionsærmer og -handsker inkl. tillæg: - Med lignende referencer forstås referencer til offentlige ordregivere, som omfatter: - måltagning, og- levering af kompressionsærmer og -handsker (både hhv. standard- og specialkompressionsærmer og standard- og specialhandsker), og - levering af tillæg til specialstrikkede kompressionsærmer- og hvor der som minimum er realiseret en omsætning svarende til 50.000 kr. ekskl. moms pr. reference indenfor en 12 måneders periode. (For så vidt angår referencer, der vedrører rammeaftaler, gøres opmærksom på, at kun aftaleforhold under rammeaftalen, hvor der er realiseret en omsætning på minimum 50.000 kr. og som i øvrigt opfylder de fastsatte krav, vil blive godkendt som reference.) Hvis der afgives tilbud på begge delaftaler, skal der for hver delaftale fremgå minimum tre lignende referencer. Hvis en reference indeholder levering af både kompressionsstrømper mv. og kompressionsærmer mv., må referencen gerne benyttes som ’fælles’ reference for begge delaftaler, og kan således tælle med som reference til både delaftale 1 og delaftale 2, selvom der reelt kun er én reference.Hvis der afgives tilbud på begge delaftaler, og der i den forbindelse anvendes en ’fælles’ reference, som vedrører begge delaftaler, skal omsætningen opgøres separat på hhv. kompressionsstrømper (relateret til delaftale 1) og kompressionsærmer- og handsker (relateret til delaftale 2), så der som minimum er realiseret en omsætning svarende til hhv. 100.000 kr. ekskl. moms og 50.000 kr. ekskl. moms pr. område/delaftale indenfor en 12-måneders periode. I ESPD’et (Del IV) bedes følgende fremgå for hver af referencerne: - Beskrivelse af leverancen, dvs. navn og adresse på kunden (fx kommune) samt kontaktperson og produkter og ydelser omfattet af leverancen - Den konkrete leverances værdi - I datofeltet angives datoen for referencens opstart
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: - I ESPD’et angiver minimum tre af de betydeligste lignende referencer, der er udført inden for de seneste tre år forud for tilbudsfristen.
Der indgår krav om sociale klasuler samt krav til forsikring i rammeaftalerne.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det forventes, at rammeaftalerne genudbydes forud for de respektive aftalers ophør. Tidspunktet afhænger af, hvorvidt aftaleforlængelserne udnyttes.
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a.Aarhus Kommune er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 - 136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund iht. udbudslovens §§ 135 - 136. Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalerne, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den/de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalerne med. Den/de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalerne med, skal fremsende dokumentation for ESPD indenfor en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester.Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom: Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for det senest afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger.Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på.For tilbud afgivet af konsortier gælder at konsortiedeltagerne afgiver tilbud i fællesskab og hæfter solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil konsortiedeltagerne skulle udfylde og underskrive en konsortieerklæring fremsendt af Aarhus kommune, hvori konsortiets sammensætning samt hæftelse bekræftes.Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, hæfter tilbudsgiver og de pågældende enheder solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil den enkelte enhed, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på, skulle udfylde og underskrive en erklæring fremsendt af Aarhus kommune om, at enheden stiller sine ressourcer til rådighed i forbindelse med opgaven.Aarhus Kommune forventer ikke, at omsætningen på hhv. delaftale 1 vil overstige 13,5 mio. kr. og delaftale 2 vil overstige 5,2 mio. kr., hvilket således er rammeaftalernes respektive, maksimale værdier. De maksimale værdier for de pågældende delaftaler er udtryk for den anslåede værdi i den maksimale aftaleperiode på 4 år tillagt en usikkerhedsmargin på ca. 30 % grundet usikkerhed i efterspørgslen hos borgerne.Den selvejende instituation, Plejehjemmet Sct. Olaf, Hjulbjergvej 58, 8270 Højbjerg, er omfattet af udbuddet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivetskalvære indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk