Fakta om udbudet
Udbyder
Varde Kommune
Vindere
Delaftale 2 Børnebleer
(31.08.2016)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Delaftale 1 Bleer til voksne samt beslægtede produkter
(31.08.2016)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Levering af bleer til børn og voksne
Varde Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189811
Bytoften 2
Varde
6800
DANMARK
Kontaktperson: Karina Lønne Kristensen
Telefon: +45 79946733
E-mail: kakc@varde.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/57946695.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.vardekommune.dk/
Del II: Genstand
Levering af bleer til børn og voksne.
Udbuddet vedrører levering af bleer, samt beslægtede produkter i form at tilbehør til voksne og børn til Varde Kommunes institutioner, depoter, samt til borgere med bevilling efter servicelovens § 112. Udbuddet er opdelt i to delaftaler. Delaftale 1 omfatter bleer til voksne som er bevilliget jf. Servicelovens § 112. hvor der vil være levering direkte til borgeren i eget hjem, samt beboere til plejecentre, hjemmeplejen og andre institutioner. Der kan også ske køb til depot. Delaftale 2 omfatter bleer til børn med levering til kommunale institutioner, afdelinger samt borgere som er bevilliget jf. Servicelovens § 112. hvor der vil være levering direkte til borgeren i eget hjem.
Delaftale 1 Bleer til voksne samt beslægtede produkter
Delaftale 1 omfatter bleer til voksne som er bevilliget jf. Servicelovens § 112. hvor der vil være levering direkte til borgeren i eget hjem, samt beboere til plejecentre, hjemmeplejen og andre institutioner. Der kan også ske køb til depot.
Denne kontrakt kan forlænges 1 x 12 mdr.
Delaftale 2 Børnebleer
Delaftale 2 omfatter bleer til børn med levering til kommunale institutioner, afdelinger samt borgere som er bevilliget jf. Servicelovens § 112. hvor der vil være levering direkte til borgeren i eget hjem.
Denne kontrakt kan forlænges 1 x 12 mdr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. Udbudslovens § 135, stk.1-3 og § 136. (side 8 — 14, Del I, II og III i ESPD).
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Udbudslovens § 142. Del IV i ESPD.
Tilbudsgiver skal i muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret, bekræfte, at egenkapital som minimum er positiv det seneste år.
(side 16, pkt. 6).
Tilbudsgiver skal udfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143. Del IV i ESPD.
Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. For nystartede virksomheder, der endnu ikke har aflagt årsregnskaber, oplyses tidspunktet for virksomhedens etablering. (side 17, pkt. 1b).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:www.klfu.dk
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:www.kfst.dk