Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
Delaftale 1 - Ortopædisk Fodtøj
(04.07.2023)
Bandagist-Centret, Ortopædiske Bandagerier og Skomagerier A/S
Torsøvej 1 A
8240 Risskov
Delaftale 1 - Ortopædisk Fodtøj
(04.07.2023)
Sahva A/S
Borgervænget 5-7
2100 København Ø
Udbud af ortopædisk fodtøj og brystproteser
Fællesindkøb Fyn
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Østerågade 40
By: Broby
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5872
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
Telefon: +45 7253111131
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197675516.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Tinghøj Allé 2
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5750
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197675516.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://www.fmk.dk/
CVR-nummer: 29189722
Postadresse: Torvet 1
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5800
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197675516.aspx
Internetadresse for køberprofilen: www.nyborg.dk
CVR-nummer: 29188947
Postadresse: Østergade 23
By: Bogense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5400
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197675516.aspx
Internetadresse for køberprofilen: www.nordfynskommune.dk
CVR-nummer: 29189706
Postadresse: Hans Schacksvej 4
By: Kerteminde
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5300
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197675516.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://kerteminde.dk/
CVR-nummer: 29188955
Postadresse: Fredensvej 1
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5900
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197675516.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://langelandkommune.dk/
Del II: Genstand
Udbud af ortopædisk fodtøj og brystproteser
Udbuddet omfatter for delaftale 1, måltagning, fremstilling og levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning af samme, samt ortopædiske fodindlæg og for delaftale 2 brystproteser, til borgere med bevilling efter Servicelovens § 112, jf. LBK nr. 170 af 24/01/2022. Med ortopædisk fodtøj menes individuelt fremstillet fodtøj, semiortopædisk fodtøj og fabriksfremstillet fodtøj, se bilag 3 "Tilbudsliste", fane 2 "Definitioner" for nærmere definition.
Udbuddet er gældende for alle de nævnte kommuners borgere, der er bevilliget til indkøb af Ortopædisk fodtøj mv. og brystproteser efter servicelovens § 112.
Det samlede forventede forbrug af de produkter, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis følgende:
Delaftale 1 - Ca. 3.500.000 kr. årligt.
Delaftale 2 - Ca. 700.000 kr. årligt.
Der kan afgives tilbud på én eller begge delaftaler. Der indgås aftale med én tilbudsgiver pr. delaftale.
Delaftale 1 - Ortopædisk Fodtøj
Fyn
Udbuddet omfatter for delaftale 1, måltagning, fremstilling og levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning af samme, samt ortopædiske fodindlæg til borgere med bevilling efter Servicelovens § 112, jf. LBK nr. 170 af 24/01/2022. Med ortopædisk fodtøj menes individuelt fremstillet fodtøj, semiortopædisk fodtøj og fabriksfremstillet fodtøj, se bilag 3 "Tilbudsliste", fane 2 "Definitioner" for nærmere definition.
Delaftalen omhandler levering til borgere , i følgende myndigheder:
- Faaborg-Midtfyn Kommune,
- Kerteminde Kommune,
- Langeland Kommune,
- Nordfyns Kommune,
- Nyborg Kommune.
Delaftale 2 - Brystproteser
Fyn
Udbuddet omfatter for delaftale 2 brystproteser til borgere med bevilling efter Servicelovens § 112, jf. LBK nr. 170 af 24/01/2022.
Delaftalen omhandler levering til borgere , i følgende myndigheder:
- Faaborg-Midtfyn Kommune,
- Kerteminde Kommune,
- Langeland Kommune,
- Nordfyns Kommune,
- Nyborg Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning i det seneste afsluttede årsregnskab,
- Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab.
- Tilbudsgiver skal for hver delaftale der bydes på - i det seneste afsluttede årsregnskab - have en årlig omsætning, mindst svarende til den det samlede forventede forbrug af de produkter, der er omfattet af udbuddet for delaftalen jf. pkt. 1.6. Bydes der f.eks. på begge delaftaler kræver det således en årlig omsætning på minimum 4.200.000 kr. for at kunne vinde begge delaftaler. Bydes der på begge delaftaler uden at have den samlet set fornødne omsætning, vil Tilbudsgiver udelukkende kunne vinde delaftaler med et samlet forventet forbrug svarende til sin årlige omsætning, startende med den delaftale med det højeste forventede forbrug og så fremdeles. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver via Tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den nødvendige omsætning. Dokumentationen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
- Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver ved afslutningen af det seneste regnskabsår havde en egenkapital på minimum 500.000 kr. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra Tilbudsgivers bogholderi, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har en egenkapital på minimum 500.000 kr. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgiver skal oplyse referencer for begge delaftaler.
Delaftale 1:
Tilbudsgiver skal for delaftale 1 anføre en referenceliste med angivelse af minimum 2 kommuner, hvor Tilbudsgiver - via igangværende eller afsluttet kontrakt/rammeaftale - i løbet af de sidste 3 år har varetaget levering af ortopædisk fodtøj - det vil sige individuelt fremstillet fodtøj, semiortopædisk fodtøj, fabriksfremstillet fodtøj og/eller ortopædiske fodindlæg - til borgere med bevilling i henhold til Servicelovens §112. Det er ikke et krav, at referencerne vedrører alle produkttyperne - det vil sige individuelt fremstillet fodtøj, semiortopædisk fodtøj, fabriksfremstillet fodtøj og ortopædiske fodindlæg. Tilbudsgiver bedes oplyse kontaktoplysninger (navn, tlf. nr., e-mail) for hver enkelt reference der angives.
Delaftale 2:
Tilbudsgiver skal for delaftale 2 anføre en referenceliste med angivelse af minimum 2 kommuner, hvor Tilbudsgiver - via igangværende eller afsluttet kontrakt/rammeaftale - i løbet af de sidste 3 år har varetaget levering af brystproteser - til borgere med bevilling i henhold til Servicelovens §112. Tilbudsgiver bedes oplyse kontaktoplysninger (navn, tlf. nr., e-mail) for hver enkelt reference der angives.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: "Udvælgelse".
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Det bemærkes, at der i henhold til Servicelovens § 112 er frit hjælpemiddelvalg, hvilket medfører, at borgere frit kan vælge anden leverandør end den, kommunen har indgået aftale med. Benyttes det frie hjælpemiddelvalg kan borgeren maksimalt få bevilget tilskud, svarende til det beløb, som kommunen vil kunne anskaffe det pågældende hjælpemiddel til i henhold til de rammeaftaler, som vil blive indgået på baggrund af dette udbud for henholdsvis delaftale 1 og 2.
Implicit i det frie hjælpemiddelvalg ligger også, at borgeren til enhver tid har mulighed for at vælge et dyrere produkt end det, kommunen bevilger som værende det bedst egnede og billigste.
Tilbudsgiver skal have fast forretningsadresse på Fyn i hele kontraktperioden, og denne skal være etableret senest ved kontraktstart.
Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum DKK 10 mio. pr. år.
Der er bodsbestemmelser
Del IV: Procedure
Det vil ikke være muligt for tilbudsgivere at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende kommuner indgår rammeaftale pr. delaftale fra aftalernes ikrafttræden:
- Faaborg Midtfyn Kommune,
- Kerteminde Kommune,
- Langeland Kommune,
- Nordfyns Kommune,
- Nyborg Kommune.
I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3, og § 136 (se ESPD'ens afsnit "Udelukkelse"). Derudover finder Udbudslovens §134a anvendelse.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. Udbudslovens § 137 (se ESPD'ens afsnit "Udelukkelse"):
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3
- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt/rammeaftale og
misligholdelsen har medført kontraktens/rammeaftalens ophævelse eller lignende sanktion, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens
beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige
fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have
væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af
minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af aftale, jf.
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.
På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer eller præciseringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver bør således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Hvis der er fejl eller mangler i en positionslinje, som ikke kan berigtiges, vil Ordregiver rent evalueringsteknisk fastsætte den tilbudte pris til 15 % højere end den dyreste pris blandt de andre tilbudsgivere for den pågældende positionslinje. Samlet set må der maksimalt være fejl eller mangler i 5 positionslinjer for hver delaftale, som ikke kan berigtiges, for at tilbuddet fortsat er konditionsmæssigt. Har ingen tilbudsgivere budt ind med et konditionsmæssigt pris/produkt i en positionslinje og denne ikke kan berigtiges, vil varelinjen udgå i sin helhed fra evalueringen og samtidig ikke tælle med i de 5 positionslinjer hvor der må være fejl eller mangler.
Den maksimale værdi og dermed det maksimale træk på aftalen over de potentielt 48 måneder kan max være DKK 20.000.000 fordelt på DKK 16 mio. på delaftale 1 og DKK 4.000.000. Såfremt dette beløb skulle overstiges i aftaleperioden, vil aftalen have udtømt sin virkning for den konkrete delaftale.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk