Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Hæmatologiudstyr
Region Nordjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Buus-Andersen
E-mail: mbu@rn.dk
Telefon: +45 21596653
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Hæmatologiudstyr
I forbindelse med udflytning på Nybyggeriet Aalborg Universitetshospital, skal Klinisk Biokemisk Afdeling indkøbe nyt analyseudstyr til analysering af hæmatologiske parameter.
I forbindelse med udflytning på Nybyggeriet Aalborg Universitetshospital, skal Klinisk Biokemisk Afdeling indkøbe nyt analyseudstyr til analysering af hæmatologiske parameter.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Klinisk Biokemisk Afdeling (KBA) har lavet en markedsundersøgelse for potentielle leverandører af analyseudstyr til hæmatologiske parameter og finder, at det kun er Sysmex Nordic ApS, der lever op til alle KBAs ufravigelige krav, som beskrevet herunder:
• Samme analyserepertoire, analysekvalitet, svartid som vores nuværende udstyr.
• Fx ved analysering af Trombocytter er der krav om høj præcision (CV<4%) på niveau 2 - 25 x 10E9/L. Ved trombocytinterferens skal der benyttes forskellige målemetoder for at sikre målingernes korrekthed.
• Fuldautomatiseret arbejdsgang dvs. ingen ”hands-on” processer.
• Det betyder, at udstyret har integreret hardware, således at de hæmatologiprøver, der skal fra celletælling til differentialtælling, ikke skal flyttes manuelt, før de er blevet prækvalificeret af digitalt mikroskop
• CE-IVD mærket udstyr til celletælling mm. i Body Fluids (ascites-, cerebrospinal-, led- og pleuravæske). Celletælling skal kunne udføres som en to-parts differentialtælling.
Af hensyn til patientsikkerheden er er det et krav, at hæmatologiske prøver bliver analyseret på samme udstyr, med samme godkendelses-software og svares med samme hæmatologiske parametre i hele Region Nordjylland. Personale og patienter skifter imellem flere forskellige matrikler i regionen og ensartetheden er central for at undgår misforståelser, der kan true patienternes sikkerhed.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Hedegaardsvej 88
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
• - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
• - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk