Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=369318&B=HOLBAEK
Udbyder
Holbæk Kommune
Vindere
Levering af dagligvarer til visiterede borgere
(06.09.2023)
Intervare A/S
Banemarksvej 58
2605 Brøndby
Levering af dagligvarer til visiterede borgere
Holbæk Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Nilas Ingemann
E-mail: niisa@holb.dk
Telefon: +45 72366320
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193097
Del II: Genstand
Levering af dagligvarer til visiterede borgere
Udbuddet omhandler levering af varer til visiterede borgere, samt tilknyttede ydelser som kontakt til borger vedr. bestilling, udpakning af varer og på-plads-sætning af leverede køle- og frysevarer.
Kontrakten tildeles efter laveste pris
Holbæk Kommune
Udbuddet omhandler levering af varer til visiterede borgere, samt tilknyttede ydelser som kontakt til borger vedr. bestilling, udpakning af varer og på-plads-sætning af leverede køle- og frysevarer.
Antallet af borgere, der har behov for levering af dagligvarer, ændrer sig løbende. For 2022 udgjorde antallet 380.
Kontrakten udbydes for en 4-årig periode.
Iflg. serviceloven skal borgerne have mulighed for at vælge mellem flere leverandører.
Udbuddet gennemføres med henblik på at finde én vinder, som kommunen indgår kontrakt med. Herefter har øvrige interesserede leverandører mulighed for at indgå kontrakt på samme vilkår, som vindende leverandør. Der etableres således en godkendelsesmodel, som sikrer borgerne et frit valg mellem leverandørerne, som kommunen har indgået aftale med.
Såfremt der ikke er leverandører, som er interesseret i at blive godkendt på samme vilkår som vinderen af udbuddet, vil kommunen tilbyde borgere et fritvalgsbevis, hvis de ikke ønsker varer leveret af vinderen af udbuddet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For mere information vedr. udelukkelse og egnethedskrav læs udbudsbetingelserne afsnit 6.3
Tilbudsgiver skal dokumentere, at de ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 til 3, 134a og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7. Derudover kan der ikke tildeles en kontrakt til virksomheder der opfylder betingelserne jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014
Tilbudsgiver skal opfylde krav til økonomisk og finansiel formåen: En erhvervsansvarsforsikring med dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000
Teknisk og faglig formåen: 1 reference med størst lighed med dette udbud, som ikke er afsluttet senere end 3 år regnet fra udbuddets offentliggørelse. Referencens værdi skal udgøre mindst DKK 1 mio. kr. ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Kontrakten tildeles efter laveste pris
Del VI: Supplerende oplysninger
Det bemærkes at Ordregiver har pligt til at udelukke ansøgere eller tilbudsgivere etableret i lande opført på EU-liste over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner, jf. udbudslovens § 134 a,
Det samme er tilfældet for pligten til at udelukke ansøgere og tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner mod Rusland, jf. EU Forordning nr. 833/2014, artikel 5k.
Tilbudsgiver skal dokumentere deres personlige forhold ved en Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. For egnethed skal de vedlægge en erklæring vedr. erhvervsansvarsforsikring og en reference. For mere information se udbudsbetingelserne pkt. 6
Udbuddet omhandler levering af varer til visiterede borgere, samt tilknyttede ydelser som kontakt til borger vedr. bestilling, udpakning af varer og på-plads-sætning af leverede køle- og frysevarer.
Antallet af borgere, der har behov for levering af dagligvarer, ændrer sig løbende. I udbudsbetingelserne pkt.3.1 ses det gennemsnitlige antal borgere gennem årene.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Kontrakten udbydes for en 4-årig periode.
Visitation af borgere
I henhold til § 83 i Lov om social service har kommunen pligt til at sørge for, at der tilbydes praktisk hjælp i hjemmet til borgere, der ikke selv kan udføre disse opgaver på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller på grund af særlige sociale problemer. Bestilling og indkøb af dagligvarer er en del af den praktiske hjælp.
Loven fastsætter således, at kommunen har myndighedsfunktionen. Myndighedsfunktionen indebærer, at det er kommunen, der som offentlig forvaltning træffer afgørelse om tildeling og udmåling af den praktiske hjælp. Denne visitation sker ud fra en konkret vurdering af den enkelte borgers behov for hjælp inden for rammerne af det serviceniveau, som kommunen har fastlagt. Myndighedsfunktionen ligger i Visitationen Aktiv hele Livet i Holbæk Kommune.
Borgernes frie valg
Iflg. serviceloven skal borgerne have mulighed for at vælge mellem flere leverandører.
Udbuddet gennemføres med henblik på at finde én vinder, som kommunen indgår kontrakt med. Herefter har øvrige interesserede leverandører mulighed for at indgå kontrakt på samme vilkår, som vindende leverandør. Der etableres således en godkendelsesmodel, som sikrer borgerne et frit valg mellem leverandørerne, som kommunen har indgået aftale med.
Såfremt der ikke er leverandører, som er interesseret i at blive godkendt på samme vilkår som vinderen af udbuddet, vil kommunen tilbyde borgere et fritvalgsbevis, hvis de ikke ønsker varer leveret af vinderen af udbuddet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk