Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune, Indkøb og Udbud
Vindere
Levering af brystproteser
(06.09.2016)
Sahva A/S
Borgervænget 5
2100 København Ø
Levering af Brystproteser
Aarhus Kommune, Indkøb og Udbud
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2, lokale 065
Aarhus C
8000
DANMARK
Kontaktperson: Susanne Fuglsang Agerbo
Telefon: +45 41854124
E-mail: sufa@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/56081105.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.aarhus.dk/kommune
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
DANMARK
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/56081105.aspx
Del II: Genstand
Levering af Brystproteser.
Udbuddet omfatter køb og levering af personlige hjælpemidler i henhold til Servicelovens § 112 bevillinger i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg. Dette udbud omfatter brystproteser.
Aarhus Kommune.
Aarhus Kommune efterspørger standard (massefremstillede) brystproteser. Der efterspørges et sortiment, som kan tilgodese behovet hos ca. 98 % af bevillingshaverne. Produkter med helt identiske funktioner skal minimeres i det tilbudte sortiment.
Rammeaftale kan forlænges i op til 12 måneder ad 2 omgange.
Såfremt rammeaftalen, efter udløb af de 4 år, forløber tilfredsstillende for begge parter, kan den forlænges yderligere i op til 12 måneder ad 2 omgange, hvis begge parter ønsker dette. Begrundelse herfor kan ses i udbudsmaterialet — udkast til rammeaftale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som
— Har en årsomsætning på minimum 3 000 000 DKK ekskl. moms. Angives for de seneste 2 afsluttede regnskabsår i ESPD DEL IV: Udvælgelseskriterier, B: Økonomisk og finansiel formåen, 1a).
— Har en positiv egenkapital. Angives for de seneste 2 afsluttede regnskabsår i ESPD DEL IV: Udvælgelseskriterier, B: Økonomisk og finansiel formåen, 4).
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
— Kan angive betydelige leverancer af lignende varer, der er udført inden for de seneste 3 år. Beløb, datoer og modtagere skal angives i ESPD DEL IV: Udvælgelseskriterier, C: Teknisk og faglig formåen, 1b).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:www.klfu.dk
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:www.kfst.dk