Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cf7118cc-e0d8-4ceb-8b5e-ef028195448c/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Forbrugsartikler
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Michelle Offersen
E-mail: mo@ski.dk
Telefon: +45 33427000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Forbrugsartikler
SKI planlægger at udbyde rammeaftale 50.20 Forbrugsartikler som forventeligt 3 delaftaler i Q4 2023. Rammeaftalen handler om levering af forbrugsartikler inden for en række hovedproduktgrupper, jf. nærmere afsnit II.2.4. SKI forventer at rammeaftalen vil have følgende kundestruktur: Rammeaftalen vil være forpligtende at bruge for de kommuner og regioner, der vælger at tilslutte sig rammeaftalen inden udbudstidspunktet. Staten som helhed vil være forpligtet til at anvende rammeaftalen i medfør af cirkulære CIR1H nr. 9749 af 02/09/2019. SKI´s øvrige kunder vil være oprindelige parter til Rammeaftalen, men vil alene kunne opnå en ret og pligt til at bruge rammeaftalen, hvis de vælger at aktivere deres aftageforpligtelse. SKI's øvrige kunder vil have mulighed for at aktivere deres aftageforpligtelse i op til 12 måneder efter rammeaftalens ikrafttræden. Kommuner og regioner der ikke har tilsluttet sig rammeaftalen på forhånd, vil ikke være parter til rammeaftalen.
SKI forventer at sortimentet på rammeaftalen vil omfatte følgende hovedproduktgrupper: Kemi, Rengøringsrekvisitter, Rengøringsvogne, Handsker, Poser og sække, Aftørrings- og lejepapir, Personlig pleje og hygiejne, Engangsservice og borddækning, Fødevareemballage, Maskiner og Værnemidler. Aftalen udbydes i 3 delaftaler med følgende forventede opdeling Delaftale 1: Engangsartikler og fødevareemballage samt handsker og værnemidler, Delaftale 2: Aftørringspapir, personlig pleje, rengøring samt poser og sække (øst), og Delaftale 3: Aftørringspapir, personlig pleje, rengøring samt poser og sække (vest).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse til en samlet maksimal varighed på 48 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
SKI forventer at der ville blive stillet krav til tilbudsgivernes samlede omsætning og soliditetsgrad.
SKI forventer at der vil blive stillet mindstekrav, men niveauerne er ikke fastlagt ved offentliggørelsen af denne forhåndsmeddelelse.
SKI forventer ikke at stille krav til teknisk og faglig kapacitet.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen, baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”) f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles tilbudsgiver. I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Oplysningerne i denne meddelelse er baseret på den forventede tilrettelæggelse af udbuddet. Der kan ske ændringer i de angivne oplysninger, f.eks. i forhold til delaftaler, sortiment, offentliggørelse, procedure, mv. inden udbuddet offentliggøres. For yderligere oplysninger henvises til www.ski.dk hvor der løbende orienteres om vigtige forhold samt datoer vedrørende udbuddet.
Nærværende forhåndsmeddelelse har til formål dels at kunne forkorte fristen for modtagelse af bud, hvis dette måtte vurderes nødvendigt, og dels at opfordre til at deltage en teknisk dialog om rammeaftalen. Potentielle tilbudsgivere og relevante markedsaktører gøres således opmærksom på, at SKI forventer at gennemføre en teknisk dialog, hvor der er mulighed for at give input til det kommende udbudsmateriale. Den tekniske dialog gennemføres via udbudssiden, jf. afsnit I.3), i perioden fra den 23. juni 2023 til og med den 17. august 2023.
Ad afsnit IV.1.3) SKI forventer at rammeaftalen udbydes i 3 delaftaler, der hver tildeles til én leverandør.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk