Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Endoskopvaskemaskiner til Aalborg Universitetshospital, Hobrovej
Region Nordjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Lauridsen
E-mail: camlau@rn.dk
Telefon: +45 21596020
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Endoskopvaskemaskiner til Aalborg Universitetshospital, Hobrovej
Region Nordjylland har til hensigt at indkøbe op til 2 endoskopvaskemaskiner til Aalborg Universitetshospital, Hobrovej, inkl. tilhørende service og forbrugsvarer/kemi.
Region Nordjylland har til hensigt at indkøbe op til 2 endoskopvaskemaskiner til Aalborg Universitetshospital, Hobrovej, inkl. tilhørende service og forbrugsvarer/kemi.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Begrundelse for valg af endoskopvaskemaskiner fra Santax Medico A/S
- Der kan anvendes samme tilslutningsslanger og kassetter som anvendes i eksisterende EndoDry tørreskabe, som forefindes i det pågældende skyllerum i dag. Dermed minimeres manuelle arbejdsgange, herunder antallet af gange hvor tilslutninger skal til- og frakobles af hensyn til hygiejne, arbejdsmiljø/fysisk arbejdsbelastning og optimal udnyttelse af hospitalets ressourcer.
- Ved at anvende samme kassetter og tilslutningsslanger til vaskemaskiner og tørreskabe vaskes alle kassetter og tilslutningsslanger dermed sammen med endoskoperne og opfylder dermed hygiejnekrav om løbende vask/rengøring af kassetter og tilslutningsslanger til tørreskabene.
- Mulighed for at maskinen foretager afspritning af endoskoper.
Region Nordjylland vurderer på baggrund af udført markedsanalyse, at der kun er en leverandør, der kan imødekomme den samlede levering. Af tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til Udbudsloven § 80, stk. 3, nr. 2.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Endoskopvaskemaskiner til Aalborg Universitetshospital, Hobro
CVR-nummer: 66 44 13 18
Postadresse: Bredskifte Allé 11
By: Aarhus V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 8210
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af standstill på 10 kalenderdage, regner fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
- Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk