23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 134-426511
Offentliggjort
14.07.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

Affaldsbeholdere

(27.10.2023)
Abena
Egelund 35
6200 Aabenraa

Affaldsbeholdere

(27.10.2023)
Carbi Aps
Hammershusvej 12B
Herning

Affaldsbeholdere


Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Universitetsbyen 25, Bygning 2A, 3. sal
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mille Pedersen
E-mail: mille.pedersen@stab.rm.dk
Telefon: +45 51441401
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=374129&B=REGIONMIDT
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=374129&B=REGIONMIDT
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Affaldsbeholdere

Sagsnr.: 1-23-4-101-1-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
39224340 Affaldsspande og -kurve
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af affaldsbeholdere med tilbehør til intern kildesortering overalt i Region Midtjyllands indendøre arealer. Dvs. affaldsbeholdere af plastisk, stativer til sække, større affaldsløsninger af stål til offentlige arealer og brugervenlige affaldssorteringsløsninger til personalerum, men ikke beholdere til klinisk risikoaffald. Region Midtjylland er den berettigede ordregiver, inklusiv de selvejende institutioner.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 13 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Affaldsbeholdere

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141123 Affaldsbeholdere til skarpe genstande
44613700 Affaldscontainere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af affaldsbeholdere med tilbehør til intern kildesortering overalt i Region Midtjyllands indendørs arealer. Dvs. affaldsbeholdere af plastisk, stativer til sække, større affaldsløsninger af stål til offentlige arealer og brugervenlige affaldssorteringsløsninger til personalerum, men ikke beholdere til klinisk risikoaffald.

Denne delaftale konkret omhandler plastikbeholdere. Mere information findes i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed og Materiale / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 40
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet indkøb på denne delaftale i hele kontraktens levetid at købe, 10140 styk beholdere, 225 styk stativer til klinisk risikospande, 450 styk af møbelhunde og 465 styk af stabelbare kasser.

Ordregiver kan under denne delaftale i hele kontraktens levetid maksimalt købe 12168 styk beholdere, 270 styk stativer til klinisk risikospande, 540 møbelhunde og 558 styk af stabelbare kasser.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Affaldsstativer

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34928480 Affaldscontainere og -spande
39224340 Affaldsspande og -kurve
44613700 Affaldscontainere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Region Midtjyllands indkøb af affaldsbeholdere med tilbehør til intern kildesortering overalt i Region Midtjyllands indendøre arealer. Dvs. affaldsbeholdere af plastik, stativer til sække, større affaldsløsninger af stål til offentlige arealer og brugervenlige affaldssorteringsløsninger til personalerum, men ikke beholdere til klinisk risikoaffald.

Denne delaftale konkret omhandler affaldsstativer. Mere information findes i udbudsbetingelserne

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed og materiale / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet indkøb i kontraktens levetid er 5255 stativer, 1900 bukkede plader til piktogrammer, 815 trådkurve til væg, 4670 beholdere til stativer, 815 beslag og 115 stativer til blød plast.

Ordregiver kan maksimalt købe 6306 stativer, 2280 bukkede plader til piktogrammer, 978 trådkurve til væg, 5604 beholdere til stativerne, 978 beslag og 138 stativer til blød plast.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Beholdere til personalerum

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141123 Affaldsbeholdere til skarpe genstande
34928480 Affaldscontainere og -spande
39224340 Affaldsspande og -kurve
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Region Midtjyllands indkøb af affaldsbeholdere med tilbehør til intern kildesortering overalt i Region Midtjyllands indendøre arealer. Dvs. affaldsbeholdere af plastik, stativer til sække, større affaldsløsninger af stål til offentlige arealer og brugervenlige affaldssorteringsløsninger til personalerum, men ikke beholdere til klinisk risikoaffald.

Denne delaftale konkret omhandler affaldsbeholdere til personalerum. Mere information findes i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed og materiale / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet indkøb på denne delaftale i hele kontraktens levetid at købe 1120 beholdere og 815 drypbakker.

Ordregiver kan under denne delaftale i hele kontraktens levetid maksimalt købe 1344 beholdere og 978 drypbakker.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Stålbeholdere

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34928480 Affaldscontainere og -spande
39224340 Affaldsspande og -kurve
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Region Midtjyllands indkøb af affaldsbeholdere med tilbehør til intern kildesortering overalt i Region Midtjyllands indendørs arealer. Dvs. affaldsbeholdere af plastik, stativer til sække, større affaldsløsninger af stål til offentlige arealer og brugervenlige affaldssorteringsløsninger til personalerum, men ikke beholdere til klinisk risikoaffald.

Denne delaftale konkret omhandler stålbeholdere. Mere information findes i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed og materiale / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet indkøb på denne delaftale i hele kontraktens levetid at købe 800 beholdere og 395 drypbakker.

Ordregiver kan under denne delaftale i hele kontraktens levetid maksimalt købe 960 beholdere og 474 drypbakker.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ordregiver forventer at anmode den vindende Tilbudsgiver på delaftale 4 om nedenstående dokumentation for overholdelse af minimumskravene:

Samlet årsomsætning:

Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:

- Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:

- Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring.

- Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse.

- Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:

- Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller reviewerklæring,

- eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgivere på delaftale 4 skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning:

Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 1.500.000 danske kroner.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der gælder følgende særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten.

Samfundsansvar.

Kontraktens gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar. Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø og indholdsstoffer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 106-331657
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/08/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 28/02/2024
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/08/2023
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Der er ikke mulighed for at overvære åbningen af tilbuddet

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.

Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet.

Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:

• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.

• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.

• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.

• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/07/2023

Send til en kollega

0.062