Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=150244
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Rammeaftale om levering af vikarydelser til køkken og kantine, rengøring og teknisk service
(24.10.2023)
HumanizeR A/S
Spotorno Alle 12, 2.
2630 Taastrup
Rammeaftale om levering af vikarydelser til køkken og kantine, rengøring og teknisk service
(24.10.2023)
Altid Vikar ApS
Markedsstræde 12, st.
3400 Hillerød
Vikarydelser til pædagogområdet samt til køkken og kantine, rengøring og teknisk service
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Marianne Dauding
E-mail: dmaha@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Vikarydelser til pædagogområdet samt til køkken og kantine, rengøring og teknisk service
Udbuddet omfatter levering af vikarydelser til Aarhus Kommune indenfor henholdsvis pædagogområdet samt køkken og kantine, rengøring og teknisk service.
Rammeaftale om levering af vikarydelser til pædagogområdet
Aarhus Kommune
Aftalen omfatter løbende formidling af vikarer til pædagogområdet. De omfattede vikargrupper er: Pædagoger, pædagogiske assistenter og pædagogmedhjælpere.
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen to gange. Hver forlængelse kan være på op til 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Den samlede forlængelse kan således maksimalt udgøre 24 måneder i alt.
Rammeaftale om levering af vikarydelser til køkken og kantine, rengøring og teknisk service
Aarhus Kommune
Aftalen omfatter løbende formidling af vikarer til køkken og kantine, rengøring og teknisk service. De omfattede vikargrupper er: Rengørings-/servicemedarbejdere, køkken-/kantineassistenter, køkken-/kantinemedhjælpere, køkken-/kantineledere, opvaskere, kokke/ernæringsassistenter/catere og tekniske servicemedarbejdere (”pedeller”). <br>
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen to gange. Hver forlængelse kan være på op til 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Den samlede forlængelse kan således maksimalt udgøre 24 måneder i alt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive følgende nøgletal for hver af de seneste to afsluttede regnskabsår: Årsomsætning, egenkapital og soliditetsgrad. <br><br>
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som Har en samlet årsomsætning på minimum det samme, som den årlige forventede værdi af den delaftale, som tilbudsgiver byder på, har en positiv egenkapital, og har en soliditetsgrad på minimum 10 %. I forhold til årsomsætning bemærkes, at såfremt tilbudsgiver byder på begge delaftaler, skal den samlede årsomsætning være på minimum det samme, som den årlige forventede værdi af levering af vikarydelser til køkken og kantine, rengøring og teknisk service, dvs. 700.000 kr.<br>
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: I ESPD angiver minimum to og maksimum fem referencer for de betydeligste lignende leverancer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Med lignende leverancer forstås levering af vikarydelser inden for det fagområde(r) på den delaftale, som tilbudsgiver byder på. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. For så vidt angår rammeaftaler gøres opmærksom på, at kun aftaleforhold under rammeaftalen, hvor der er realiseret en omsætning og som i øvrigt opfylder de(t) fastsatte krav, vil blive godkendt som referencer. For hver reference angives i ESPD oplysninger om: Kunde, aftalestart og evt. slutdato, beskrivelse af de leverede vikarydelser, realiseret omsætning på den pågældende aftale Hvis der afgives tilbud på begge delaftaler, kan en reference, som dækker over begge fagområde(r)/delaftaler, bruges som reference til begge delaftaler, og vil dermed tælle som én reference til hver af delaftalerne. Det bedes oplyses, såfremt referencen skal anvendes som reference for begge delaftaler.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: I ESPD angiver minimum to og maksimum fem referencer for de betydeligste lignende leverancer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Der indgår sociale klausuler samt krav til forsikring i hver af delaftalerne.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus Kommune forventer at genudbyde området i det omfang, der er behov for det efter aftalernes udløb.
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a. Aarhus Kommune er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund iht. udbudslovens §§ 135 - 136. Aarhus Kommune er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af følgende frivillige udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiver kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138): Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1. Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2. Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3. Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4. Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5. Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalerne, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den/de tilbudsgiver(e), som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med. Den/de tilbudsgiver(e), som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftaler med, skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er udstedt maksimalt 6 måneder før tilbudsfristen. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2-3 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester.Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten. Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Ordregiver anmo-der herom: Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste to regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på.For tilbud afgivet af konsortier gælder at konsortiedeltagerne afgiver tilbud i fællesskab og hæfter solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil konsortiedeltagerne skulle udfylde og underskrive en konsortieerklæring fremsendt af Aarhus kommune, hvori konsortiets sammensætning samt hæftelse bekræftes. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, hæfter tilbudsgiver og de pågældende enheder solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil den enkelte enhed, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på, skulle udfylde og underskrive en erklæring fremsendt af Aarhus kommune om, at enheden stiller sine ressourcer til rådighed i forbindelse med opgaven. Ordregiver forventer ikke, at omsætningen på delaftale 1 vil overstige 2 mio. kr. og delaftale 2 vil overstige 3,5 mio. kr., hvilket således er delaftalernes respektive, maksimale værdier. De maksimale værdier er udtryk for den anslåede værdi i den maksimale aftaleperiode på 4 år tillagt en usikkerhedsmargin på 25 %. Følgende selvejende institutioner er omfattet af udbuddet: Plejehjemmet Sct. Olaf, Hjulbjergvej 58, 8270 Højbjerg, Børnehaven Stenhøjgård, Tværgade 5, 8340 Malling og Børnehaven Mosegården, Rosenvangs Allé 212, 8270 Højbjerg.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk