23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 174-546068
Offentliggjort
11.09.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Midtjylland

Teleradiologiske ydelser (beskrivelser af billedmateriale fra røntgen, MR og CT)


Region Midtjylland

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Karoline Steen Jensen
E-mail: karojs@rm.dk
Telefon: +45 29288470
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Teleradiologiske ydelser (beskrivelser af billedmateriale fra røntgen, MR og CT)

Sagsnr.: 1-23-4-72-23-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85150000 Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende rammeaftale vedrører teleradiologiske ydelser (beskrivelser af billedmateriale fra røntgen, MR og CT). Formålet med rammeaftalen er at sikre Region Midtjyllands hospitaler og patienterne en kort ventetid til svar på scanninger og derved sikre overholdelse af behandlings- og udredningsfristen. Regionen ønsker derfor at indgå aftale med tre leverandører, der kan udføre beskrivelser inden for 72 timer efter fremsendelse af bestillingen/scanningsmaterialet og i få tilfælde inden for 24 timer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 16 613 333.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85150000 Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Levering til Region Midtjyllands hospitaler

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den anslåede mængde, der forventes aftaget på rammeaftalen er 40.000 teleradiologiske ydelser for hele kontraktperioden inklusiv eventuelle forlængelser (en periode på i alt 4 år). Den maksimale mængde, der kan aftages på rammeaftalen, er 60.0000 teleradiologiske ydelser i hele kontraktperioden inklusiv eventuelle forlængelser (en periode på i alt 4 år).

Beskrivelserne kan foretages fra Leverandørens forretningssted/radiologernes arbejdssted, forudsat at dette kan ske inden for rammerne af kontrakten og kontraktbilagene.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens løbetid er 2 år fra kontraktstart. Det er muligt at forlænge aftalen med 2x12 måneder.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Identificering af det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil ske på grundlag af tildelingskriteriet "pris". Den tilbudsgiver, der har afgivet den laveste pris (tilbudssum), jf. kontraktbilag 2 anses for vinder af rammeaftalen og tildeles kontrakt som leverandør 1. Den tilbudsgiver, der har afgivet den næstlaveste pris (tilbudssum), tildeles kontrakt som leverandør 2 og så fremdeles.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 050-147321
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Teleradiologiske ydelser (beskrivelser af billedmateriale fra røntgen, MR og CT)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
07/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: EUROPEAN TELEMEDICINE CLINIC SL
Postadresse: Torre Mapfre, C/Marina 16-18, 33rd floor
By: Barcelona
NUTS-kode: ES España
Postnummer: 08005
Land: Spanien
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 16 613 333.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Teleradiologiske ydelser (beskrivelser af billedmateriale fra røntgen, MR og CT)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Teleconsult Danmark ApS
CVR-nummer: 43338706
Postadresse: Kildebakken 2
By: Ry
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8680
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 16 613 333.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Teleradiologiske ydelser (beskrivelser af billedmateriale fra røntgen, MR og CT)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
05/07/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: NTR ApS
CVR-nummer: 41551070
Postadresse: Fuglevadsvej 48
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 16 613 333.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Oplysninger vedrørende den samlede værdi af rammeaftalen er udregnet på følgende måde: Der er taget udgangspunkt i den gennemsnitlige tilbudssum for de leverandører, der har fået tildelt en kontrakt. Den gennemsnitlige tilbudssum er herefter ganget med den maksimale mængde.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiver, gerne pr. e-mail

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2023

Send til en kollega

0.063