Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=380926&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Medicinvogne til Odense Universitetshospital med "closed loop medication"
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Holst Hansen
E-mail: hhh@rsyd.dk
Telefon: +45 21305847
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Medicinvogne til Odense Universitetshospital med "closed loop medication"
Køber ønsker at indkøbe medicinvogne for at øge sikkerheden ved medicinadministration ved indførsel af ”closed loop medication management system” på sengestuerne på OUH, såvel som på det Nye OUH og i psykiatrien ved det Nye OUH. Vognene skal have forskellige typer af skuffer, så hver patient kan have en aflåst skuffe, hvor alt patientens medicin til et administrationstidspunkt er samlet. Medicinen leveres just in time til afdelingen, derfor skal skufferne i vognen kunne rumme alt den medicin, som skal bruges til patienten frem til næste administrationstidspunkt. Der vil være brug for at kunne færdigtilberede medicin på bordet.
Odense
Køber ønsker at indkøbe medicinvogne for at øge sikkerheden ved medicinadministration ved indførsel af ”closed loop medication management system” på sengestuerne på OUH, såvel som på det Nye OUH og i psykiatrien ved det Nye OUH. Vognene skal have forskellige typer af skuffer, så hver patient kan have en aflåst skuffe, hvor alt patientens medicin til et administrationstidspunkt er samlet. Medicinen leveres just in time til afdelingen, derfor skal skufferne i vognen kunne rumme alt den medicin, som skal bruges til patienten frem til næste administrationstidspunkt. Der vil være brug for at kunne færdigtilberede medicin på bordet.
2x12 måneder.
• Option på tilkøb af serviceaftale / service tilkald
• Option på tilkøb af ekstra medicinvogne inklusiv låsesystem til OUH
• Option på tilkøb af ekstra medicinvogne inklusiv låsesystem til Psykiatrien i Region Syddanmark
• Option på tilkøb af medicinvogne inklusiv låsesystem til øvrige sygehuse i Region Syddanmark
Tilbudsgiver forbeholder sig rette til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af ansøgningen fremsende Udbudsbilag 1, ”Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument” (herefter ”ESPD”) , i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at Ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at Ansøger opfylder eventuelle minimumskrav til egnethed og formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger m.v.
Ansøger skal udfylde og fremsende ESPD i CTM som en del af ansøgningen. Bemærk at ESPD skal udfyldes direkte i CTM.
Udelukkelsesgrunde
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbuds lovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.
• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5.
Egenkapital, soliditetsgrad skal oplyses for de senest tre disponible regnskabsår.
Egenkapital:
• Ansøgere skal som minimum have en positiv egenkapital i de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
For danske virksomheder, som er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen, er det senest, disponible regnskabsår det regnskabsår, som det på cvr.dk senest offentliggjorte regnskab relaterer sig til. For andre virksomheder (herunder de danske virksomheder, der ikke er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen og udenlandske virksomheder) gælder, at det senest disponible regnskabsår er det, som det senest endeligt afsluttede regnskab vedrører. Regnskabet – for disse andre virksomheder – skal dermed, for at være betragtet som ”endeligt afsluttet”, være afsluttet i henhold til den for virksomheden gældende lovgivning.
Såfremt Ansøger er et konsortium, jf. pkt. 6.4, vil Ordregiver tage de i konsortiet deltagende virksomheders samlede egenkapital i betragtning. Såfremt Ansøger baserer sig på andres økonomiske og finansielle formåen for at overholde minimumskravet, jf. pkt. 6.5, vil Ordregiver tilsvarende summere Ansøgers egenkapital med disse andre virksomheders egenkapital.
Soliditetsgrad:
• Ansøgere skal som minimum have en soliditetsgrad på 15% i de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes på følgende måde (egenkapital / værdi af samlede aktiver) x 100.
For danske virksomheder, som er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen, er det senest, disponible regnskabsår det regnskabsår, som det på cvr.dk senest offentliggjorte regnskab relaterer sig til. For andre virksomheder (herunder de danske virksomheder, der ikke er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen og udenlandske virksomheder) gælder, at det senest disponible regnskabsår er det, som det senest endeligt afsluttede regnskab vedrører. Regnskabet – for disse andre virksomheder – skal dermed, for at være betragtet som ”endeligt afsluttet”, være afsluttet i henhold til den for virksomheden gældende lovgivning.
Såfremt Ansøger er et konsortium, jf. pkt. 6.4, vil Ordregiver tage de i konsortiet deltagende virksomheders samlede soliditetsgrad i betragtning. Såfremt Ansøger baserer sig på andres økonomiske og finansielle formåen for at overholde minimumskravet, jf. pkt. 6.5, vil Ordregiver tilsvarende tage den samlede soliditetsgrad i betragtning. Den samlede soliditetsgrad udregnes ved at indsætte virksomhedernes summerede egenkapital henholdsvis summerede samlede aktiver ind i ovenstående formel. I disse tilfælde bedes Ansøger sammen med ansøgningen/i ESPD endvidere oplyse de enkelte virksomheders egenkapital og samlede aktiver, således Ordregiver efterfølgende kan udregne den samlede soliditetsgrad.
at Ansøger har relevant erfaring inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af medicinvogne til understøttelse af close loop medication til et hospital.
Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af medicinvogne til understøttelse af close loop medication til et hospital.
Særlige kontraktvilkår kan bl.a. omfatte følgende (ikke-udtømmende liste):
- Betalingsvilkår
- Prisregulering
- Aflevering / levering
- Optioner
- Tidsplan - udskydelse af terminer
- Afhjælpningsperiode
- Underleverandører
- Forsikring
- Sociale klausuler, herunder arbejdsklausul og klausul vedr. praktikanter og lærlinge
- Russisk ejerdeltagelse
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres elektronisk via det internetbaserede udbudssystem ”CTM” fra Mercell. Dette gælder således for al skriftlig korrespondance, herunder Ordregivers besvarelse af spørgsmål og Tilbudsgivers fremsendelse af tilbud mv. Såfremt dele af udbudsprocessen ikke foregår via CTM, vil det fremgå af nærværende udbudsbetingelser.
Bemærk venligst at både Ordregivers og Tilbudsgivers handlinger i CTM logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14.
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=380926&B=REGIONSYDDK
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/