Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=380958&B=KA
Udbyder
Statens Serum Institut
Udbud af rammekontrakt vedrørende pertussis vaccine (kighoste) 2024-2028
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46 83 74 28
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgit Neale
E-mail: nea@ssi.dk
Telefon: +45 32683978
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammekontrakt vedrørende pertussis vaccine (kighoste) 2024-2028
Der udbydes en rammeaftale til indkøb af kighostevaccine til vaccination af gravide kvinder i det danske vaccinationsprogram.
Vaccinen skal være godkendt til anvendelse til vaccination af gravide mod kighoste og dokumentation herfor skal fremgå af den gældende udgave af Summary of Product Charasteristics (SPC). Den tilbudte vaccine skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have markedsføringstilladelse gældende for Danmark.
Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet.
København S
Der udbydes en rammeaftale med 1 leverandør til indkøb af kighostevaccine, jf. pkt. II.1.4.
Vaccinen skal anvendes til vaccination af gravide kvinder i det danske vaccinationsprogram, jf. appendix 1 til rammekontrakten.
Det skønnes, at behovet for indkøb af vacciner under kontrakten som udgangspunkt er 50.000 – 70.000 doser årligt, baseret på det skønnede forbrug og det nugældende danske vaccinationsprogram.
Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalens løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalen afhænger af de beslutninger, der træffes for det offentlige vaccinationsprogram og af vaccinationstilslutningen i de pågældende årgange. Hvis det danske vaccinationsprogram ændres, kan indkøb ske under rammekontrakten, forudsat at den pågældende vaccine er godkendt til sådan anvendelse af de kompetente godkendelsesmyndigheder. SSI kan dog vælge i stedet at udbyde indkøb af vacciner, enten til erstatning for eller som supplement til den indgåede rammeaftale, hvis det vurderes mest hensigtsmæssigt.
Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 300.000 doser vacciner i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2 til rammekontrakten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have tilladelse indenfor EU/EØS til fremstilling, indførelse eller engrosforhandling af lægemidler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Elektronisk udbudssystem:
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i pkt. I.3. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes pkt. 3, herunder den angivne frist for spørgsmål.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon, (+45) 70 20 80 14.
ESPD og ESPD-dokumentation:
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138 (dog ikke gældende for § 134a).
Inden tildelingsbeslutningen skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
Yderligere oplysninger:
I relation til pkt. pkt. II.2.4 bemærkes, at tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra den skønnede mængde værdi i såvel opad- som nedadgående retning.
I relation til pkt. IV.3.7 bemærkes, at vedståelsesfristen regnes fra tilbudsfristen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens §171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klagerens skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i Standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i Standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt Vl.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet- for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk