Fakta om udbudet
Udbyder
Bornholms Regionskommune
Levering af genbrugshjælpemidler - specialstole
Bornholms Regionskommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Rasch Pedersen
E-mail: mette.rasch.pedersen@brk.dk
Telefon: +45 56921041
Fax: +45 56920001
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/212648178.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
Levering af genbrugshjælpemidler - specialstole.
Bornholms Regionskommunes Hjælpemiddelafdeling har behov for indkøb af specialstole, rehab-stole til brug for de borgere, der specifik har behov for disse særlige specialstole.
Bornholms regionskommune har tidligere indkøb de særlig specialstole direkte hos producenten Vermund Larsen A/S, VELA, der producerer stolene.
VELA er producent med salg direkte til kunder.
VELA har ekspertise og support til disse stole og producenten/leverandøren producerer først stolen, når den bestilles og derved kan specialstol produceres og tilpasses specifikt til den enkelte borgers behov og handicap.
Bornholms Regionskommune
Der er behov for, at følgende krav til specialstolene kan opfyldes, for at tilgodese de specifikke borgereres behov:
Behovet er en arbejds- og ståstøttestol til voksne med polstret sæde, ryglæn, armlæn og central bremse. Indstillingen af stolens sædehøjde, ryg og armlæn skal foregå med betjeningsvenlige greb og uden brug af værktøj.
Sædet. Stolen skal være med indstilleligt og roterbart-sæde og have lås for sædedrej. Sædehøjden skal være indstillelig fra ca. 40-55 cm, og der skal være mulighed for at tilvælge andre cylindere og derved opnå andre sædehøjder. Sædet skal som standard have en størrelse på ca. 44/45 x 44/45 cm, have let afrundet forkant, være polstret og være forsynet med åndbart stof. Sæde skal kunne skråtstilles. Det skal være muligt at stolen kan indstilles fra almindelig siddehøjde op til aktiviteter tilsvarende stående højde, hvor man ønsker at komme så tæt på den stående stilling som muligt eks. ved køkkenbord. - Eller til brug på arbejdspladsen, hvor man har hæve-sænkebord og ønsker at "stå op" men har brug for støtte og stabilitet i stående stilling.
Ryggen skal være polstret på samme måde som sædet. Ryggen skal kunne indstilles i højden, vinkel og i dybden i forhold til sædet.
Armlænene skal kunne indstilles trinløst i højden og i bredden, og de skal være aftagelige. De skal have en vaskbar/aftør-bar overflade.
Bremser. Det er væsentligt at stolen har centralbremse, der betjenes med en af hænderne og som virker på enten 2 eller alle fire hjul. Centralbremsen skal kunne betjenes af personen i siddende stilling. Håndbetjent centralbremse skal valgfrit kunne placeres i enten hø. eller ve. side. Bremsen skal kunne leveres med særligt greb eller elektrisk brems, til de borgere der har nedsat kraft i hænderne. Det er vigtigt, at centralbremsen giver en sikkerhed og en stabilitet, så borger sikkert kan rejse sig/sætte sig eller flytter sig til og fra stolen.
Understel, skal kunne sikre borger en stabil fodstilling og god plads til at "gå" stolen frem eller skubbe sig tilbage over korte afstande.
Fodbøjle/fodstøtte, opklappelig med mulighed for at borger kan understøttes siddende i stolen, både højt som lavt, så dette giver mulighed for større selvhjulpenhed i borgers aktiviteter.
Hjulene, skal være letløbende, retningsstabile og svingbare. Hjulene må ikke smitte af på underlaget. Hjulene skal være placeret på en sådan måde, at der er plads til fødderne ved manøvrering og siddende forflytninger. Stolen skal have gode køreegenskaber. Det skal være muligt at kunne komme rundt med stolen og ovre små forhindringer. Skal kunne lette borgers mobilitet siddende i stolen og evt. samtidig kunne lette en evt. hjælpers arbejde, med at flytte/køre borger over korte afstande i hjemmet.
Brugervægt. Stolen skal have en max brugervægt på 160 kg.
Tilbehør. Som minimum skal der kunne tilkøbes: Sæder og rygge i alternative størrelser og udformninger. Specialsæder og rygge, inkontinensbetræk, armlæn i forskellige højder, fodring eller anden form for fodstøtte
Eftersom der på nuværende tidspunkt kun forefindes én leverandør, der kan honorere de behov og krav kommunen har til dette genbrugshjælpemiddel, vil Bornholms Regionskommune indgå en aftale om indkøb af specialstolene med Vermund Larsen A/S, VELA.
Aftalen forventes underskrevet efter den 31. oktober 2023, hvorfor den i afsnit V.2.1 anførte dato ikke er korrekt, denne er automatisk sat af systemet.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Bornholms Regionskommune har undersøgt markedet for arbejds- og stå-støttestole hos de leverandører der i dag findes på markedet. I den forbindelse blev det klart, at der kun er én leverandør der kan løfte det behov kommunen har for indkøb af den speciale arbejds- og stå-støttestol til de berørte borgere.
For at sikre de berørte borgere der her dette specielle behov det bedste hjælpemiddel, for dermed at kunne klare en større del af deres daglige gøremål på egen hånd uden behov for yderligere hjælp, ønsker Bornholms Regionskommune at indgå en samhandelsaftale med Vermund Larsen A/S, VELA
Det estimerede forbrug er taget for en forventet periode på 48 måneder.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 52796628
Postadresse: Gøteborgvej 8-12
By: Aalborg SV
NUTS-kode: DK014 Bornholm
Postnummer: 9200
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk