Del I: Ordregivende myndighed
I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
Ny Østergade 16, Indg. 33
Roskilde
4000
Danmark
Kontaktperson: Jesper Damgaard Schwartzbach
E-mail:
Jeds@regionsjaelland.dk NUTS-kode:
DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Ditte Nicolajsen
E-mail:
Ditte.Nicolajsen@rsyd.dk NUTS-kode:
DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
I.1) Navn og adresser
Region Midt
Olof Palmes Allé 15
Århus
8200
Danmark
E-mail:
anne.olsen@stab.rm.dk NUTS-kode:
DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Tom Knøfler
E-mail:
tom.knoefler@regionh.dk NUTS-kode:
DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed
Del II: Genstand
II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:
Barbermaskiner og Kirurgiske El-klipper.
Sagsnr.: U050091AKT16
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:
Fælles regionalt udbud på kirurgiske El-klipper og barbermaskiner.
II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 830 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Genopladelig Kirurgiske El-klipper med fast hoved
Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33721200
39712100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Genopladelig Kirurgisk klipper med fast klippe hoved og engangs universalblade.
II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 970 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Region Midtjylland kan deltage på option.
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Genopladelig Kirurgiske El klipper med justerbart hoved
Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33721200
39712100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Genopladelig Kirurgisk klipper med justerbart klippe hoved og engangs universalblade.
II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 840 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Region Midtjylland kan deltage på option.
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Genopladelig Barbermaskine
Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33721200
39712100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Genopladelig Elektrisk barbermaskine og skær.
II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Region Midtjylland kan deltage på option.
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
Menneskerettigheder mv.
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Mærkning og miljø.
Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 6.2 og 6.4.
Udfasningsperiode
Leverandøren skal være indstillet på, at Kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 4.5.
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure
IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/07/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 22/01/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 22/07/2016
Tidspunkt: 12:00
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde skal tilbudsgiveren erklære ikke at være omfattet
af udelukkelsesgrundene i udbudsloven § 137 stk. 1, nr. 2 (vedr. konkurs mv.) jf. udbuds
betingelserne pkt. 6.4.1.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail:
klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Hvis du vil klage over udbud, skal du rette henvendelse til Klagenævnet for Udbud.
Klagen skal have en retlig interesse i at få konstateret, at udbudsreglerne er overtrådt, eller være anført på en liste over klageberettigede organisationer.
Klagenævnet har bl.a. kompetence til at tilkende tilbudsgivere erstatning for tab som følge af overtrædelse af udbudsreglerne.
Med klagen skal der ske indbetaling af klagegebyr på 10 000 DKK. Hvis klagen vedrører overtrædelse af EU's udbudsdirektiver er klagegebyret på 20 000 DKK. Hvis der ikke indbetales gebyr, og betales gebyret ikke inden en af nævnets formand fastsat frist, afvises klagen. Gebyret kan tilbagebetales, hvis klager får helt eller delvis medhold.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen behandler ikke klager over konkrete sager, men der gives dog vejledende udtagelser ved principielle sager.
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/06/2016