23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
06.11.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

50.95 Sygeplejeartikler (2024)


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :   [Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S] ---
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter Økonomiske anliggender
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel 50.95 Sygeplejeartikler (2024)
Beskrivelse SKI udbyder rammeaftale 50.95 vedrørende sygeplejeartikler. Det udbudte sortiment omfatter følgende hovedproduktgrupper: • Diverse sygeplejeartikler • Instrumenter • Sprøjter og kanyler • Sårbehandling • Undersøgelsesartikler • Urologi • Værnemidler Under hver hovedproduktgruppe findes endvidere produkt-, underprodukt- og detailgrupper. Rammeaftalen vil være forpligtende for kunder, som tilslutter sig aftalen. For hver enkelt kunde er der mulighed for at vælge hvilken hovedproduktgruppe og produktgruppe de ønsker af forpligte sig til. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen fremgår af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren bc73fdb9-9261-4e8a-8405-9c746e45730d
Intern identifikator 50.95
Type af procedure Åben
Proceduren er en hasteprocedure No
2.1.1  Formål
Kontraktens art Varer
Primær klassificering   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Yderligere klassificering   ( cpv ):  18424000   Handsker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  18424300   Engangshandsker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33140000   Medicinske forbrugsmaterialer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141100   Forbindsstoffer; clips, suturer, ligaturer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141110   Forbindsstoffer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141111   Selvklæbende forbindinger
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141112   Plastre
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141113   Bandager
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141114   Gaze til medicinsk brug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141115   Vat til medicinsk brug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141116   Forbindinger i pakker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141117   Vat
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141118   Gazeviskere
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141119   Kompresser
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141121   Kirurgiske suturer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141123   Affaldsbeholdere til skarpe genstande
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141124   Anordninger til sikker bortskaffelse af skarpe og spidse instrumenter/genstande
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141200   Katetre
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141220   Kanyler
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141240   Katetertilbehør
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141300   Udstyr til venepunktur og blodprøvetagning
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141310   Sprøjter
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141320   Nåle til medicinsk brug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141411   Skalpeller og klinger
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141615   Urinposer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141620   Medicinske procedure- og samlepakker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141641   Sonder
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141900   Blodlancetter
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33171210   Genoplivningsmaske
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33191100   Sterilisationsapparat
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33194100   Udstyr og instrumenter til infusion
Yderligere klassificering   ( cpv ):  79632000   Uddannelse af personale
2.1.2  Udførelsessted
Land :   Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger :   Hovedudførelsessted Danmark
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 583,000,000   DKK
Rammeaftalens maksimale værdi 733,000,000   DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger • ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i “Udelukkelsesgrund” i afsnit 2.1.6 Grund til udelukkelse. ESPD er desuden et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel formåen anført i “Udvælgelseskriterier”. • Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Hvis tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for at oplysningerne i ESPD vedrørende udelukkelsesgrunde og egnethed er korrekte. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136, og § 137, stk. 1, nr. 2. Der skal fremlægges dokumentation for afgivne oplysninger i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Dette gælder for tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder. Det fremgår af Europa Kommissionens tjeneste eCertis, hvad må anses som tilstrækkelig dokumentation for den enkelte virksomhed, da det afhænger af virksomhedens hjemland. • Det fremgår under de enkelte udvælgelseskriterier, hvilken dokumentation der skal fremlægges for de afgivne oplysninger i ESPD. • Ad afsnit 2.1.3 Værdi: Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er baseret på: - Rammeaftalen er forpligtende og omfatter kunder, der på forhånd er tilsluttet. - 96 kommuner har tilsluttet sig aftalen samt tre øvrige kunder, som ifm. tilslutningen har oplyst deres forventede forbrug. - Markedet for sygeplejeartikler er i fortsat vækst ikke mindst grundet den demografiske udvikling og en presset sundhedssektor. Der er intet der tyder på, at især kommunerne kommer til at indkøbe mindre. Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold: - Såfremt, den demografiske udvikling, særligt for kommunerne, er højere end forventet, giver det i endnu højere grad anledning til en forøgelse af flere ældre kombineret med, at flere ældre borgere fortsætter med at bo i eget hjem, og i den forbindelse visiteres flere borger til hjemmehjælp, herunder sygepleje, hvilket medfører, at der må indregnes en risiko ind i værdien for det maksimale beløb. - Såfremt, at borgere yderligere sendes tidligere hjem fra sygehusene samt øget brug af akutteams i kommunerne, hvilket medfører at kommunerne fremover skal varetage flere opgaver i relation til sygepleje, vurderes det at dette forhold, alt andet lige, må indregnes som en risiko i relation til værdien af det maksimale beløb. - Prisudvikling, herunder inflation: Såfremt, den generelle inflation og lønudvikling bliver markant højere end indregnet i den anslåede værdi, udgør dette en risiko for, at det forventede forbrug på aftalen kan blive højere end forventet, hvilket er indregnet i værdien for den maksimale værdi. Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. • Ad afsnit 5.1.12 Udbudsvilkår - Sprog: Tilbud skal være på dansk, men fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan accepteres. • Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den eller de tilbudsgiver(e) som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6  Grunde til udelukkelse
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret? ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør gået konkurs? ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør. ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs? ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15). ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48). ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1). ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling? ] ---
Beskrivelse [ Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten? ] ---
Beskrivelse [ Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling? ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren? ] ---
Beskrivelse [ Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren? ] ---
Beskrivelse [ Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne. ] ---
Beskrivelse [ Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet? ] ---
Beskrivelse [ Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? ] ---
Beskrivelse [ Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4. ] ---
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt LOT-0000
Titel 50.95 Sygeplejeartikler (2024)
Beskrivelse SKI udbyder rammeaftale 50.95 vedrørende sygeplejeartikler. Det udbudte sortiment omfatter følgende hovedproduktgrupper: • Diverse sygeplejeartikler • Instrumenter • Sprøjter og kanyler • Sårbehandling • Undersøgelsesartikler • Urologi • Værnemidler Under hver hovedproduktgruppe findes endvidere produkt-, underprodukt- og detailgrupper. Rammeaftalen vil være forpligtende for kunder, som tilslutter sig aftalen. For hver enkelt kunde er der mulighed for at vælge hvilken hovedproduktgruppe og produktgruppe de ønsker af forpligte sig til. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen fremgår af udbudsmaterialet.
Intern identifikator 50.95
5.1.1  Formål
Kontraktens art Varer
Primær klassificering   ( cpv ):  33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Yderligere klassificering   ( cpv ):  18424000   Handsker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  18424300   Engangshandsker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33140000   Medicinske forbrugsmaterialer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141100   Forbindsstoffer; clips, suturer, ligaturer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141110   Forbindsstoffer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141111   Selvklæbende forbindinger
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141112   Plastre
Yderligere klassificering   ( cpv ): </span>33141113 Bandager
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141114   Gaze til medicinsk brug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141115   Vat til medicinsk brug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141116   Forbindinger i pakker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141117   Vat
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141118   Gazeviskere
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141119   Kompresser
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141121   Kirurgiske suturer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141123   Affaldsbeholdere til skarpe genstande
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141124   Anordninger til sikker bortskaffelse af skarpe og spidse instrumenter/genstande
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141200   Katetre
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141220   Kanyler
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141240   Katetertilbehør
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141300   Udstyr til venepunktur og blodprøvetagning
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141310   Sprøjter
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141320   Nåle til medicinsk brug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141411   Skalpeller og klinger
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141615   Urinposer
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141620   Medicinske procedure- og samlepakker
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141641   Sonder
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33141900   Blodlancetter
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33171210   Genoplivningsmaske
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33191100   Sterilisationsapparat
Yderligere klassificering   ( cpv ):  33194100   Udstyr og instrumenter til infusion
Yderligere klassificering   ( cpv ):  79632000   Uddannelse af personale
5.1.2  Udførelsessted
Land :   Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger :   Hovedudførelsessted Danmark
5.1.3  Anslået varighed
Varighed 24   MONTH
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Beskrivelse Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 583,000,000   DKK
Rammeaftalens maksimale værdi 733,000,000   DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Ingen
Indkøbsprojekter, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
Identifikator for den foregående bekendtgørelse 000031-2023
Yderligere oplysninger • ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i “Udelukkelsesgrund” i afsnit 2.1.6 Grund til udelukkelse. ESPD er desuden et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel formåen anført i “Udvælgelseskriterier”. • Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Hvis tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for at oplysningerne i ESPD vedrørende udelukkelsesgrunde og egnethed er korrekte. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136, og § 137, stk. 1, nr. 2. Der skal fremlægges dokumentation for afgivne oplysninger i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Dette gælder for tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder. Det fremgår af Europa Kommissionens tjeneste eCertis, hvad må anses som tilstrækkelig dokumentation for den enkelte virksomhed, da det afhænger af virksomhedens hjemland. • Det fremgår under de enkelte udvælgelseskriterier, hvilken dokumentation der skal fremlægges for de afgivne oplysninger i ESPD. • Ad afsnit 2.1.3 Værdi: Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er baseret på: - Rammeaftalen er forpligtende og omfatter kunder, der på forhånd er tilsluttet. - 96 kommuner har tilsluttet sig aftalen samt tre øvrige kunder, som ifm. tilslutningen har oplyst deres forventede forbrug. - Markedet for sygeplejeartikler er i fortsat vækst ikke mindst grundet den demografiske udvikling og en presset sundhedssektor. Der er intet der tyder på, at især kommunerne kommer til at indkøbe mindre. Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold: - Såfremt, den demografiske udvikling, særligt for kommunerne, er højere end forventet, giver det i endnu højere grad anledning til en forøgelse af flere ældre kombineret med, at flere ældre borgere fortsætter med at bo i eget hjem, og i den forbindelse visiteres flere borger til hjemmehjælp, herunder sygepleje, hvilket medfører, at der må indregnes en risiko ind i værdien for det maksimale beløb. - Såfremt, at borgere yderligere sendes tidligere hjem fra sygehusene samt øget brug af akutteams i kommunerne, hvilket medfører at kommunerne fremover skal varetage flere opgaver i relation til sygepleje, vurderes det at dette forhold, alt andet lige, må indregnes som en risiko i relation til værdien af det maksimale beløb. - Prisudvikling, herunder inflation: Såfremt, den generelle inflation og lønudvikling bliver markant højere end indregnet i den anslåede værdi, udgør dette en risiko for, at det forventede forbrug på aftalen kan blive højere end forventet, hvilket er indregnet i værdien for den maksimale værdi. Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. • Ad afsnit 5.1.12 Udbudsvilkår - Sprog: Tilbud skal være på dansk, men fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan accepteres. • Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den eller de tilbudsgiver(e) som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Specifik årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, for det seneste disponible regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en samlet omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment på minimum DKK 50 mio. ekskl. moms. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samledes omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, som summen af den samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes den samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører. Ved "det seneste disponible regnskabsår" forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation opfyldelse af kriteriet: • Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår eventuelt med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, fremgår, eller • en erklæring om, at den i ESPD’et oplyste specifikke årsomsætning er korrekt, underskrevet af en tegningsberettiget person hos tilbudsgiver.
Anvendelse af dette kriterium Anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 20 %. Soliditetsgraden beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes den samlede soliditetsgrad som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes tilbudsgivers soliditetsgrad på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation opfyldelse af kriteriet: • Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår eventuelt med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste soliditetsgrad, herunder egenkapital og aktiver, fremgår, eller • en erklæring om, at den i ESPD’et oplyste soliditetsgrad er korrekt, herunder egenkapital og aktiver, underskrevet af en tegningsberettiget person hos tilbudsgiver.
Anvendelse af dette kriterium Anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Specifik årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Specifik gennemsnitlig omsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs specifikke gennemsnitlige omsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Etablering af virksomhed
Beskrivelse Hvis oplysningerne vedrørende omsætning (samlet eller specifik) ikke er til rådighed for hele den periode, der anmodes om, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret, eller den økonomiske aktør startede sin virksomhed:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Andet
Navn Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse Kan den økonomiske aktør fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede kvalitetssikringsstandarder, herunder adgang for handicappede?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Andet
Navn Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende miljøledelsessystemer eller -standarder
Beskrivelse Er den økonomiske aktør i stand til at fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede miljøledelsessystemer eller -standarder?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Optagelse i et relevant fagligt register
Beskrivelse Den økonomiske aktør er optaget i det relevante faglige register i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Optagelse i et handelsregister
Beskrivelse Den økonomiske aktør er optaget i handelsregistre i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse Er det nødvendigt med en særlig autorisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: medlemskab af en bestemt organisation nødvendigt
Beskrivelse Er det nødvendigt med medlemskab af en bestemt organisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige leverancer af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige leverancer af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol
Beskrivelse Den økonomiske aktør kan disponere over følgende teknikere eller tekniske organer, navnlig dem, der er ansvarlige for kvalitetskontrol. For teknikere eller tekniske organer, som ikke direkte hører til den økonomiske aktørs virksomhed, men hvis kapacitet den økonomiske aktør baserer sig på, jf. del II, afsnit C, skal der udfyldes særskilte ESPD-formularer.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår bygge- og anlægskontrakter: teknikere eller tekniske organer til udførelse af arbejdet
Beskrivelse I forbindelse med offentlige bygge- og anlægskontrakter kan den økonomiske aktør disponere over følgende teknikere eller tekniske organer til udførelsen af arbejdet:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring
Beskrivelse Den økonomiske aktør anvender følgende tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring, og dennes undersøgelses- og forskningsfaciliteter er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Undersøgelses- og forskningsfaciliteter
Beskrivelse Den økonomiske aktør anvender følgende undersøgelses- og forskningsfaciliteter:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Forvaltning af forsyningskæden
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil være i stand til at anvende følgende forvaltning af forsyningskæden og eftersporingssystemer ved gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Tilladelse til kontrol
Beskrivelse For komplekse produkter eller tjenesteydelser, der skal leveres, eller undtagelsesvis for produkter eller tjenesteydelser, som kræves til et særligt formål: Vil den økonomiske aktør tillade, at der foretages kontrol af dennes produktionskapacitet eller tekniske formåen og, om nødvendigt, af de undersøgelses- og forskningsfaciliteter, som denne råder over, og af kvalitetskontrolforanstaltningerne? Kontrollen skal foretages af den ordregivende myndighed eller, hvis denne indvilliger heri, på dennes vegne af et kompetent officielt organ i det land, hvor leverandøren eller tjenesteyderen er etableret.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer
Beskrivelse Følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer indehaves af tjenesteyderen eller leverandøren selv, og/eller (afhængigt af, hvilke krav der er fastsat i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne) af de ledende medarbejdere.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Miljøledelsesforanstaltninger
Beskrivelse Den økonomiske aktør kan anvende følgende miljøledelsesforanstaltninger i forbindelse med gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Antal ledende medarbejdere:
Beskrivelse Den økonomiske aktørs antal ledende medarbejdere gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse Den økonomiske aktørs årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledende medarbejdere gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Andel i underleverance
Beskrivelse Den økonomiske aktør agter eventuelt at give følgende andel (i procent) af kontrakten i underleverance. Bemærk, at hvis den økonomiske aktør har besluttet at give en del af kontrakten i underleverance og baserer sig på underleverandørens kapacitet til at udføre denne del, udfyldes et særskilt ESPD for sådanne underleverandører, se del II, afsnit C, ovenfor.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: prøver, beskrivelser eller fotografier uden ledsagelse af ægthedserklæringer
Beskrivelse For så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: Den økonomiske aktør leverer for de varer, der skal leveres, de krævede prøver, beskrivelser eller fotografier, som ikke behøver at være ledsaget af ægthedserklæringer.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: prøver, beskrivelser eller fotografier ledsaget af ægthedserklæringer
Beskrivelse For så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: Den økonomiske aktør leverer for de varer, der skal leveres, de krævede prøver, beskrivelser eller fotografier samt i givet fald ægthedserklæringer.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: certifikater udstedt af kvalitetskontrolinstitutter
Beskrivelse Kan den økonomiske aktør levere de krævede certifikater udstedt af officielle kvalitetskontrolinstitutter eller -agenturer, hvis kompetence er anerkendt, og som attesterer, at varer, der er klart identificeret ved henvisning til tekniske specifikationer eller standarder, som er fastsat i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, er i overensstemmelse med disse?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendte
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type Pris
Vægtning (procentdel, præcis) 50
Kriterium :
Type Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) 50
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på DAN
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 2023-11-27+01:00   23:55:00+01:00
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse For visse kunder på rammeaftalen vil det kunne være relevant at stille krav om sikkerhedsgodkendelse. Se mere herom i rammeaftalens punkt 11.5.2.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Varianter Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 2023-12-04+01:00   13:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 8   MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt 2023-12-04+01:00   13:05:00+01:00
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul.
Der kræves en hemmeligholdelsesaftale
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Finansiel ordning En virksomhed, der afgiver økonomisk og finansiel støtte til en tilbudsgiver i forbindelse med dette udbud, skal påtage sig en uigenkaldelig forpligtelse til at hæfte solidarisk med tilbudsgiver, og til at stille de ressourcer til rådighed for tilbudsgiver, der er forbundet med den økonomiske og finansielle støtte, i hele rammeaftalens og leveringskontrakternes varighed. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig at hæfte solidarisk, og udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Oplysninger om undersøgelsesfrister Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Yderligere omfattede købere Det er beskrevet i bilag A og A.1, hvilke kunder der kan anvende rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem :
Ingen
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager [ Klagenævnet for Udbud ] ---
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren [ Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S ] ---
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline [ Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S ] ---
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne [ Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ] ---
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse [ Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S ] ---
Organisation, der behandler tilbud [ Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S ] ---
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer ORG-17472437
Postadresse Pakkerivej 6    
By Valby
Postnummer 2500
Landespecifik underafdeling Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Kontaktpunkt Sonia Gasull-Wrisberg
E-mail sgw@ski.dk
Telefon 28948278
Internetadresse https://www.ski.dk
Denne organisations roller :
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser for andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1  ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landespecifik underafdeling Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Kontaktpunkt Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landespecifik underafdeling Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Kontaktpunkt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landespecifik underafdeling Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Kontaktpunkt eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :   a8aa24c4-002a-4761-9f10-d92e1878b326   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 2023-11-03Z   13:25:57Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på dansk  
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 00673754-2023
EUT-S-nummer 213/2023
Offentliggørelsesdato 2023-11-06Z

Send til en kollega

0.078