Fakta om udbudet
Udbyder
Ringkøbing-Skjern Kommune
Vindere
EU udbud på voksenbleer
(25.01.2019)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
EU udbud på voksenbleer
Ringkøbing-Skjern Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Ved Fjorden 6
Ringkøbing
6950
Danmark
Kontaktperson: Britta Nørgaard
Telefon: +45 99741137
E-mail: britta.norgaard@rksk.dk
NUTS-kode: DK041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/59368318.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.rksk.dk/
Del II: Genstand
EU udbud på voksenbleer.
Udbuddet omfatter levering af bleer til borgere. På grund af økonomiske- eller markedsmæssige hensyn opdeles kontrakten ikke i delaftaler. Ordregiver vurderer, at den markedsmæssige situation betyder, at der ikke vil være en konkurrence om delkontrakter, hvis kontrakten opdeles. Ordregiver vurderer endvidere, at der kan opnås økonomiske fordele, såsom stordriftsfordele, ved ikke at opdele kontrakten. Ringkøbing-Skjern Kommunes estimerede årlige forbrug er ca. 1 800 000 DKK. Ringkøbing-Skjern Kommune forpligter sig ikke til at aftage for det opgivne beløb, idet omfanget og dermed omsætningen af voksenbleer, vil være afhængigt af det til enhver tid eksisterende antal udstedte bevillinger til borgere i henhold til § 112 i lov om social service. Området er omfattet af frit valgs ordningen.
Ringkøbing-Skjern Kommunes estimerede årlige forbrug er ca. 1 800 000 DKK. Ringkøbing-Skjern Kommune forpligter sig ikke til at aftage for det opgivne beløb, idet omfanget og dermed omsætningen af voksenbleer, vil være afhængigt af det til enhver tid eksisterende antal udstedte bevillinger til borgere i henhold til § 112 i lov om social service. Området er omfattet af frit valgs ordningen.
Mulighed for forlængelse i 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:www.klfu.dk
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:www.kfst.dk