Fakta om udbudet
Udbyder
Socialstyrelsen
Evaluering af Udbredelse af behandlingsmodeller til unge i misbrug
Socialstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Socialstyrelsen
Edisonsvej 18, 1. sal
Kontaktpunkt(er): Socialstyrelsen
Att: Julie Møller
5000 Odense C
Danmark
Telefon: +45 41730861
Mailadresse: jmr@socialstyrelsen.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader/puljer-og-udbud/born-og-unge
Yderligere oplysninger fås her: Socialstyrelsen
Edisonsvej 18, 1.
Kontaktpunkt(er): Center for Børn, Unge og Familier
Att: Julie Møller
5000 Odense C
Danmark
Telefon: +45 41730861
Mailadresse: spm-evaluering-misbrug@socialstyrelsen.dk
Internetadresse: www.socialstyrelsen.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Socialstyrelsen
Edisonsvej 18, 1.
Kontaktpunkt(er): Center for Børn, Unge og Familier
Att: Julie Møller
5000 Odense C
Danmark
Telefon: +45 41730861
Mailadresse: spm-evaluering-misbrug@socialstyrelsen.dk
Internetadresse: http://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader/puljer-og-udbud/born-og-unge/udbud-evaluering-af-udbredelse-af-behandlingsmodeller-til-unge-i-misbrug
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Socialstyrelsen
Edisonsvej 18, 1.
Kontaktpunkt(er): Center for Børn, Unge og Familier
Att: Julie Møller
5000 Odense C
Danmark
Telefon: +45 41730861
Mailadresse: evaluering-misbrug@socialstyrelsen.dk
Internetadresse: http://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader/puljer-og-udbud/born-og-unge/udbud-evaluering-af-udbredelse-af-behandlingsmodeller-til-unge-i-misbrug
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 25: Sundheds- og socialvæsen
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Fem danske kommuner: Ballerup, Hedensted, Slagelse, Fredericia og Herlev.
NUTS-kode DK012,DK042,DK022
Konkret indeholder behandlingsindsatsen en udbredelse af kendte behandlingsmodeller, der er blevet udviklet i og afprøvet af nogle af landets største kommuner med gode resultater Med dette initiativ skal behandlingsmodellerne udbredes i flere og mindre kommuner. Behandlingsindsatsen til unge i misbrug er rettet mod unge mellem 15 og 25 år, som har eller er ved at udvikle et behandlingskrævende misbrug af hash eller andre centralstimulerende stoffer. Herunder hører også den unges forældre og øvrige familie og netværk
Det forudgående projekt »Unge i misbrugsbehandling 2011-2014« viste gode resultater. Evalueringen viste, at
— andelen af unge, der har brugt rusmidler reduceres for alle tre behandlingsmodeller,
— der sker en ændring for de unge, mens de modtager behandling i modellerne både i forbindelse med skolefravær, vennekontakt, psykisk velbefindende og kriminalitet,
— unge samlet set i højere grad begyndte at være sammen med venner, som ikke tager rusmidler, efter behandlingen med en af de tre behandlingsmodeller,
— andelen af unge, der har oplevet en tydelig periode med besvær med at forstå, koncentrere sig eller huske de sidste 30 dage, samlet set faldt.
På baggrund af disse resultater igangsættes en nyt initiativ, hvor behandlingsmodellerne udbredes i flere og mindre kommuner. Initiativet, som denne evaluering er en del af, indeholder følgende leverancer:
— Udbredelse af behandlingsmodellerne U18, U-turn og MST-SA til op til 9 kommuner,
— Kompetenceudvikling af kommuner i delelementer af U18 og U-turn,
— Kompetenceudvikling af medarbejdere på op mod 45 anbringelsessteder for unge i PAV — Projekt Andre Valg,
— Implementerings- og effektevaluering,
— Samfundsøkonomisk analyse.
Der er til det samlede initiativ afsat 54,3 mio. kr. Dette udbud vedrører evalueringen af udbredelsen af U18, U-turn, MST-SA og PAV.
Evalueringen består af to delopgaver:
— Delopgave 1: Implementerings- og effektevaluering af udbredelsen af modellerne MST-SA, U-turn og U18 i op mod 9 kommuner.
— Delopgave 2: Implementerings- og effektevaluering af udbredelsen af PAV til op mod 45 institutioner for anbragte unge.
Socialstyrelsen ønsker at indgå aftale med en leverandør om opgaven og sender den hermed i udbud. Beløbsrammen for opgaven er 2 080 000 DKK ekskl. moms (2 600 000 DKK inkl. moms). Opgaven igangsættes oktober 2016 og løber frem til december 2019.
Tilbudsfristen er 23.9.2016 kl. 12:00.
85000000, 85311300, 73300000, 73210000
Anslået værdi eksklusive moms: 2 600 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Fremgår af ESPD'en.
Fremgår af ESPD'en.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Fremgår af ESPD'en.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Kvalitet. Vægtning 60
2. Kompetencer. Vægtning 40
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
2100 Købehavn Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktens videreførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41471500
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100