1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Amgros I/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Amgros 2024 1.150.a
Beskrivelse
:
<P>Amgros I/S (Amgros) er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Amgros ønsker at indgå rammeaftaler for de lægemidler, der fremgår af de enkelte delkontrakter nedenfor, med henblik på at forsyne interessenternes sygehusapoteker med lægemidler samt eventuelt videresalg til Færøerne og Grønland. Amgros videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros’ indkøbspris med et tillæg. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Rammeaftalerne indgås uden købspligt, og sygehusapotekerne i regionerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros’ rammeaftaler.</P>
Identifikator for proceduren
:
8abd0dcc-61f4-4845-b8ce-9a2cbf004085
Tidligere bekendtgørelse
:
684093-2023
Type af procedure
:
Åben
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
33600000
Lægemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Udbud udføres af indkøbscentralen Amgros I/S. Leveringssteder er Amgros' lager, sygehuse og sygehusapoteker i Danmark. Adresser ses på: https://levportal.amgros.dk
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
75 700 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
75 700 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Den oplyste værdi af resultatet i pkt. 6.1.2 er udregnet som den anslåede værdi af rammeaftalen under den pågældende delkontrakt i hele aftaleperioden inkl. optioner og er udregnet på baggrund af listeprisen (AIP) for det tilbudte lægemiddel og sygehusenes estimat for forbruget. Da priserne ikke er offentlige i dette udbud, anvendes listepris og ikke tilbudspris til at udregne værdien af resultatet af fortrolighedshensyn.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU).
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Udbudsnummer 1
Beskrivelse
:
Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01BC07 · Generisk navn: Azacitidin · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 200 mg · Enhedsværdi: 150 mg · Mængde i enheder: 99 ··· ATC Kode: L01BC07 · Generisk navn: Azacitidin · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 300 mg · Enhedsværdi: 150 mg · Mængde i enheder: 99. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.
Intern identifikator
:
Udbudsnummer 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
33600000
Lægemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
<P>Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.</P> <P>Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.10.2024 - 30.9.2025.</P>
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2024
Varigheds slutdato
:
30/09/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 4 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2025, 1.12.2025, 1.6.2026, 1.12.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 943 237,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
1 943 237,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Offentlig konkurrence
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Udbudsnummer 2
Beskrivelse
:
Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01EX10 · Generisk navn: Midostaurin · Dispenseringsform: Kapsler · Styrke: 25 mg · Enhedsværdi: 100 mg · Mængde i enheder: 3234. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.
Intern identifikator
:
Udbudsnummer 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
33600000
Lægemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
<P>Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.</P> <P>Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.10.2024 - 30.9.2025.</P>
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2024
Varigheds slutdato
:
30/09/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 4 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2025, 1.12.2025, 1.6.2026, 1.12.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
31 104 476,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
31 104 476,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Offentlig konkurrence
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0003
Titel
:
Udbudsnummer 3
Beskrivelse
:
Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01EX13 · Generisk navn: Gilteritinib · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 40 mg · Enhedsværdi: 120 mg · Mængde i enheder: 784. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.
Intern identifikator
:
Udbudsnummer 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
33600000
Lægemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
<P>Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.</P> <P>Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.10.2024 - 30.9.2025.</P>
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2024
Varigheds slutdato
:
30/09/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 4 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2025, 1.12.2025, 1.6.2026, 1.12.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
9 794 812,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
9 794 812,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Offentlig konkurrence
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0004
Titel
:
Udbudsnummer 4
Beskrivelse
:
Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01FX02 · Generisk navn: Gemtuzumab ozogamicin · Dispenseringsform: Pulv.t.konc.t.inf.v. · Styrke: 5 mg · Enhedsværdi: 2,057 mg · Mængde i enheder: 345. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.
Intern identifikator
:
Udbudsnummer 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
33600000
Lægemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
<P>Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.</P> <P>Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.10.2024 - 30.9.2025.</P>
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2024
Varigheds slutdato
:
30/09/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 4 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2025, 1.12.2025, 1.6.2026, 1.12.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
19 653 025,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
19 653 025,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Offentlig konkurrence
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0005
Titel
:
Udbudsnummer 5
Beskrivelse
:
Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01XY01 · Generisk navn: Cytarabin og daunorubicin · Dispenseringsform: Pulv.t.konc.t.inf.v. · Styrke: 44 mg/100 mg · Enhedsværdi: 20,114 mg · Mængde i enheder: 236. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.
Intern identifikator
:
Udbudsnummer 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
33600000
Lægemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
<P>Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.</P> <P>Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.10.2024 - 30.9.2025.</P>
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2024
Varigheds slutdato
:
30/09/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 4 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2025, 1.12.2025, 1.6.2026, 1.12.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
13 204 450,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
13 204 450,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Offentlig konkurrence
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
73 756 763,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder
:
Der er ikke modtaget nogen tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
31 104 476,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Novartis Healthcare A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbudsnummer 40404
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af resultatet
:
41 900 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbudsnummer 2 - Novartis Healthcare A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
06/05/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0003
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
9 794 812,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Astellas Pharma A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbudsnummer 40405
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0003
Værdien af resultatet
:
11 200 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbudsnummer 3 - Astellas Pharma A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
06/05/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0004
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
19 653 025,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Pfizer ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbudsnummer 40407
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0004
Værdien af resultatet
:
19 700 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbudsnummer 4 - Pfizer ApS
Dato for indgåelse af kontrakten
:
06/05/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0005
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
13 204 450,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Jazz Pharmaceuticals Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbudsnummer 40406
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0005
Værdien af resultatet
:
15 400 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbudsnummer 5 - Jazz Pharmaceuticals Denmark ApS
Dato for indgåelse af kontrakten
:
06/05/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Amgros I/S
Registreringsnummer
:
14479880
Postadresse
:
Dampfærgevej 22
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
88713000
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser for andre købere
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser for andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Offentlig konkurrence
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Novartis Healthcare A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
large
Registreringsnummer
:
20575786
Postadresse
:
Edvard Thomsensvej 14, 3. sal
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
51560870
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Astellas Pharma A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
sme
Registreringsnummer
:
10888638
Postadresse
:
Arne Jacobsens Allé 15
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
71909673
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0003
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Pfizer ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
sme
Registreringsnummer
:
66351912
Postadresse
:
Lautrupvang 8
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
31486248
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0004
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Jazz Pharmaceuticals Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
sme
Registreringsnummer
:
39791447
Postadresse
:
Kampmannsgade 2
By
:
København V
Postnummer
:
1603
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
40253099
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0005
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
49a96b9f-f178-4912-bc2f-febcd0fad536
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
06/05/2024
00:00:00 (UTC+2)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
272557-2024
EUT-S-nummer
:
90/2024
Offentliggørelsesdato
:
08/05/2024