23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 184-330861
Offentliggjort
23.09.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Socialstyrelsen

Vindere

(21.12.2016)
Rambøll Management Consulting
Hannemanns Allé 53
2300 København S

(21.12.2016)
SFI — Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Herluf Trolles Gade 11
1052 København K

Evaluering af »Udbredelse af Housing First på hjemløseområdet«


Socialstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Socialstyrelsen
Edisonsvej 18, 1. sal
Kontaktpunkt(er): Socialstyrelsen
Att: Christina Hansen
5000 Odense C
Danmark
Telefon: +45 22471510
Mailadresse: chan@socialstyrelsen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.socialstyrelsen.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader/puljer-og-udbud/voksne/evaluering-af-housing-first-pa-hjemloseomradet

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Social beskyttelse
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Evaluering af »Udbredelse af Housing First på hjemløseområdet«.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 25: Sundheds- og socialvæsen
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
I satspuljen for 2016-2019 er der afsat 31 600 000 DKK til programmet Udbredelse af Housing First på hjemløseområdet (herefter Housing First-programmet). Formålet med Housing First-programmet er at nedbringe hjemløsheden i Danmark ved dels at forebygge, at borgere oplever at komme ud i hjemløshed, og dels at støtte hjemløse borgere i at komme ud af hjemløshed. I programmet udbreder Socialstyrelsen viden om samt støtter implementeringen af Housing First-princippet og de evidensbaserede bostøttemetoder Critical Time Intervention (CTI), Intensive Case Management (ICM) og Assertive Community Treatment (ACT) i landets kommuner og § 110 boformer efter Serviceloven. Socialstyrelsens implementeringsstøtte udgøres primært af et rejsehold forankret i styrelsen. Housing First-programmet indeholder en række delprojekter, og den udbudte evaluering vedrører fem af disse delprojekter.
Formålet med denne evaluering er at belyse og udfolde indikatorer, der dels fremmer og sikrer god implementering af Housing First-princippet og de evidensbaserede bostøttemetoder, og dels hæmmer implementeringen. Derudover skal evalueringen kontinuerligt skabe viden, der aktivt kan bidrage til Socialstyrelsens løbende implementeringsunderstøttelse i de forskellige delprojekter.
Evalueringen indeholder tre delopgaver. Den første vedrører løbende vidensopsamling og analyse til brug i Socialstyrelsens rejseholdsarbejde. Den anden omhandler evaluering af implementeringen af Housing First i udvalgte kommuner og § 110 boformer, og den sidste er en evaluering af de borgerrettede resultater af implementeringen.
Kontraktperioden er fra 1.1.2017 til 31.12.2019.
Den økonomiske ramme for nærværende udbud er 2 500 000 DKK ekskl. moms (3 125 000 DKK inkl. moms).
Tilbudsfristen er 3.11.2016 kl. 12:00.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

85300000, 73200000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 2 500 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Fremgår af ESPD.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af ESPD.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Fremgår af ESPD.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Fremgår af ESPD.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Fremgår af ESPD.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Fremgår af ESPD.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremgår af ESPD.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Fremgår af ESPD.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Kvalitet. Vægtning 60

2. Kvalifikationer og erfaring. Vægtning 40

 

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2016 - 6716
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 24.10.2016 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
3.11.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 3.5.2017
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 3.11.2016 - 12:00
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
2100 Købehavn Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41471500
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20.9.2016

Send til en kollega

0.047