Fakta om udbudet
Udbyder
Helsingør Kommune
Vindere
Tandlægeunits til Helsingør Kommune
(28.12.2016)
Unident Dental ApS
Roskildevej 22
2620 Albertslund
Tandlægeunits til Helsingør Kommune
Helsingør Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
64502018
Stengade 59
Helsingør
3000
Danmark
Kontaktperson: Annbeth Zøllner
E-mail: azo11@helsingor.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/61916168.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.helsingorkommune.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/61916168.aspx
Del II: Genstand
Tandlægeunits til Helsingør Kommune.
Udbuddet vedrører demontering, bortskaffelse, levering og montering samt service på et initialkøb af 12 tandlægeunits til Helsingør kommunes Tandpleje.
Kontrakten indeholder muligheden for yderligere køb af tandlægeunits og optioner i rammeaftaleperioden.
Helsingør Kommune ønsker at udskifte en stor del af sine tandlægeunits i Tandplejen, da de nuværende units er fra 2001 og 2002. Normal driftstid for units er 10-11 år og tandplejen har derfor p.t. hyppigere driftsstop og udgifter til reparationer.
Initialkøbet på de 12 tandlægeunits vil kunne dække behov for udskiftning af units på behandlerklinikkerne (tandlægestole).
Tandplejen ønsker at de tilbudte units har optimal funktionalitet i forhold til krav om hygiejne og ergonomi både når behandler og klinikassistent arbejder siddende og stående samtidig med, at der skal være god komfort for patienten, der ligger i stolen. Unit skal endvidere være nem og enkelt ved daglig brug og vedligeholdelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk