Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Vindere
Rammeaftalen om levering af høretekniske hjælpemidler
(23.12.2016)
Tonax A/S
Lundvej 24
8700 Horsens
Udbud af rammeaftale om levering af høretekniske hjælpemidler
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København
1220
Danmark
Telefon: +45 33925000
E-mail: jannie.worm.eriksen@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.stukuvm.dk
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Jannie Worm Eriksen
Telefon: +45 33925000
E-mail: jannie.worm.eriksen@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.uvm.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om levering af høretekniske hjælpemidler.
Udbuddet omfatter varetagelse af følgende:
— Kommunikationssystemer
— Høretekniske hjælpemidler til brug i undervisning i praktikpladssituationer
— Tillægsprodukter
— Serviceydelser forbundet med levering af høretekniske hjælpemidler.
Målgruppen er kendetegnende ved primært at have funktionsnedsættelse i form af høretab, og omfatter sps-modtagere og altså elever/studerende på de frie grundskoler, frie kostskoler, ungdomsuddannelserne, videregående uddannelser og arbejdsmarkedsuddannelserne.
Der indgås aftale med 1 leverandør, der skal varetage landsdækkende levering.
Udbuddet omfatter varetagelse af følgende:
— Kommunikationssystemer
— Høretekniske hjælpemidler til brug i undervisning i praktikpladssituationer
— Tillægsprodukter
— Service forbundet med levering af høretekniske hjælpemidler.
Målgruppen er kendetegnende ved primært at have funktionsnedsættelse i form af høretab, og omfatter sps-modtagere og altså elever/studerende på de frie grundskoler, frie kostskoler, ungdomsuddannelserne, videregående uddannelser og arbejdsmarkedsuddannelserne.
Der indgås aftale med 1 leverandør, der skal varetage landsdækkende levering.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Følgende dokumentation for økonomisk kapacitet skal fremlægges, når ordregiver anmoder herom:
— Leverandørens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor leverandøren er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver dokumenterer:
— Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne afgives i forbindelse med ordregivers anmodning om fremlæggelse af dokumentation for de oplysninger, der er angivet i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
1) Oplysning om tilbudsgivers generelle kompetenceprofil forstået som tilbudsgivers overordnede faglige kvalifikationer.
2) En liste over de betydeligste leveringer af de af udbuddet omfattede ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver dokumenterer:
— Som mindstekrav kræves mindst 1 betydelig leverance af hver af de anførte typer: levering af høretekniske hjælpemidler, installation og instruktion i høretekniske hjælpemidler, som tilbudsgiver har udført i løbet af det sidste år. Oplysningerne afgives i forbindelse med ordregivers an-modning om fremlæggelse af dokumentation for de oplysninger, der er angivet i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende ESPD: Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sit tilbud det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Nærmere herom samt tidsfristen herfor fremgår af udbudsmaterialet. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. I denne situation vil ordregiver fastsætte en passende tidsfrist for fremlæggelse af dokumentation. Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælleseuropæiske udbudsdokument. Der gøres særligt opmærksom på, at visse af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven § 136. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om forhold (frivillige udelukkelsesgrunde), der er omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 7. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om de frivillige udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren,
1) Hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemmehørende. Eller
2) Hvis tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Inden tildeling af endelig kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge følgende dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene:
Som bevis for at tilbudsgiveren har opfyldt sine forpligtelser over for det offentlige med hensyn til betaling af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger, at den ikke er dømt for strafbare forhold, og at den ikke er under konkurs, likvidation, rekonstruktion eller lignende situation kan tilbudsgiveren fremlægge en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Ordregiver tager forbehold om at iværksætte en sådan procedure om »self-cleaning«, såfremt dette er relevant.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af bud vil blive offentliggjort på: uvm.dk/pisa2018 Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
Ordregiver ser gerne, at tilbuddet sendes til/afleveres på i 3 papireksemplarer og i 1 elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende) på adressen: Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Frederiksholms Kanal 26, 1220 København K, Att.: Jannie Worm Eriksen. Tilbuddet kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Udbud af rammeaftale om levering af høretekniske hjælpemid — må ikke åbnes af postfunktionen«.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk