1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Offentlig orden og sikkerhed
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Nordjylland & Institution Østjylland 2024
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud med henblik på indgåelse af kontrakt om behandling af stof- og alkoholmisbrug hos klienter i Institution Nordjylland: Aalborg, Frederikshavn, Hobro, Herning, Holstebro, Nykøbing Mors, Ringkøbing og Viborg arrester & Institution Østjylland: Århus, Randers og Silkeborg arrester.
Identifikator for proceduren
:
70e6a53f-b861-48bb-8de1-536e5956bd9c
Tidligere bekendtgørelse
:
19c16b11-cc58-474c-b5c7-e2be8f29d274-01
Intern identifikator
:
24-15-0161
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud efter udbudslovens afsnit III, Indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien (light-udbud). Der er tale om en omvendt licitation, hvorved der evalueres på den bedste kvalitet i forhold til budgettet. Yderligere informationer om proceduren fremgår af udbudsbetingelser.
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
Institution Nordjylland: Aalborg, Frederikshavn, Hobro, Herning, Holstebro, Nykøbing Mors, Ringkøbing og Viborg arrester & Institution Østjylland: Århus, Randers og Silkeborg arrester.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
32,80
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudslovens afsnit III light-regimet
-
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Nordjylland & Institution Østjylland 2024
Beskrivelse
:
Kriminalforsorgen inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud med henblik på indgåelse af kontrakt om behandling af stof- og alkoholmisbrug hos klienter i Institution Nordjylland: Aalborg, Frederikshavn, Hobro, Herning, Holstebro, Nykøbing Mors, Ringkøbing og Viborg arrester & Institution Østjylland: Århus, Randers og Silkeborg arrester.
Intern identifikator
:
24-15-0161
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
85144000
Tjenester ydet af behandlingsinstitutioner
Yderligere klassificering
(
cpv
):
33693300
Afhængighedsbehandling
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Institution Nordjylland: Aalborg, Frederikshavn, Hobro, Herning, Holstebro, Nykøbing Mors, Ringkøbing og Viborg arrester & Institution Østjylland: Århus, Randers og Silkeborg arrester.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2025
Varigheds slutdato
:
31/10/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kontrakten træder i kraft den 1. januar 2025 og udløber den 31. oktober 2029. Kunden kan med 10 måneders skriftligt varsel forlænge Kontrakten. Kontrakten kan forlænges op til 2 x 1 år på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
32,80
DKK
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud
:
Opfyldelse af sociale mål
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
delkriterium 1.1
Beskrivelse
:
Tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet. Der er tale om en omvendt licitation, således at der evalueres på den bedste kvalitet i forhold til budgettet. Det behandlingsmæssige budget udgør DKK 4.800.000. pr. år. Da der er tale om en omvendt licitation, hvor budgetrammen på forhånd er fastsat, indgår ”pris” ikke som et underkriterium. Yderligere informationer om tildelingsproceduren fremgår af udbudsbetingelser.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
delkriterium 1.2
Beskrivelse
:
Yderligere informationer om tildelingsproceduren fremgår af udbudsbetingelser.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
Klageprocedure (dansk): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
4 800 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Hjulsøgårdfonden
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Nordjylland & Institution Østjylland 2024 - Hjulsøgårdfonden
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af rusmiddelbehandling - Institution Nordjylland & Institution Østjylland 2024 - Hjulsøgårdfonden
Dato for indgåelse af kontrakten
:
19/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer
:
53383211
Afdeling
:
Koncern Indkøb
Postadresse
:
Strandgade 100
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Rachel Freeman
Telefon
:
+45 72554341
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Afdeling
:
Koncern Indkøb
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer
:
xxxxx
Afdeling
:
Koncern Indkøb
Postadresse
:
Strandgade 100
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Rachel Freeman
Telefon
:
72554341
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Hjulsøgårdfonden
Registreringsnummer
:
25496337
Postadresse
:
Velling Koller Vej 4
By
:
Bryrup
Postnummer
:
8654
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 61713858
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
c070746c-dc52-4dcf-a646-0a37a1ab187f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsessubtype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
20/07/2024
21:49:50 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
20/07/2024
22:00:38 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
440063-2024
EUT-S-nummer
:
142/2024
Offentliggørelsesdato
:
23/07/2024