23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 214-390133
Offentliggjort
05.11.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af aftale om behandling af grå stær


Region Nordjylland

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Madsen
Telefon: +45 97648000
E-mail: majbritt.madsen@rn.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af aftale om behandling af grå stær.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85111100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Der udbydes i alt 5 delaftaler (rammeaftaler), svarende til samlet set 3 000 operationer årligt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 91 200 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 1 er en rammeaftale med forventet 1 000 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 2 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 3 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 4 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 5 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Delaftalerne er tildeling efter underkriterierne pris (vægt 85 %) og kvalitet (vægt 15 %).

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 154-278909
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Vendsyssel Øjenklinik
Brønderslev
Danmark
NUTS-kode: DK050
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 36 480 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Vendsyssel Øjenklinik
Brønderslev
Danmark
NUTS-kode: DK050
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 240 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Vendsyssel Øjenklinik
Brønderslev
Danmark
NUTS-kode: DK050
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 240 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 4
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Øjenlægernes Center
Aarhus V
Danmark
NUTS-kode: DK042
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 240 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 5
En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

De opgjorte kontraktværdier er inkl. de for hver delaftale omfattede optioner på en forlængelse af kontrakten 2 x 12 måneder.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/11/2016

Send til en kollega

0.047