23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aabenraa Kommune

EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens


Aabenraa Kommune

542403-2024 - Resultater
Danmark – Engangsbleer – EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens
OJ S 176/2024 10/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aabenraa Kommune
E-mail ikri@aabenraa.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens
Beskrivelse EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens. Udover varekøb vil der også være tale om tjenesteydelser. Levering vil være til både borgere og depot.
Identifikator for proceduren 7cf1aa96-89c5-48c2-b8a9-8922cf8fcaa8
Tidligere bekendtgørelse : f54239d7-ba40-42d6-9f9e-51a0d9ae301b-01
Intern ID 24/13549
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 33751000   Engangsbleer
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje, 33771100   Hygiejnebind eller -tamponer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skelbækvej 2    
By Aabenraa
Postnummer 6200
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Wegners Plads 2    
By Tønder
Postnummer 6270
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 600 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 26 970 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens
Beskrivelse : EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens. Udover varekøb vil der også være tale om tjenesteydelser. Levering vil være til både borgere og depot.
Intern ID : 24/13549
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 33751000   Engangsbleer
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje, 33771100   Hygiejnebind eller -tamponer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Skelbækvej 2    
By : Aabenraa
Postnummer : 6200
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Wegners Plads 2    
By : Tønder
Postnummer : 6270
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/11/2024
Varigheds slutdato 31/10/2028
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 600 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 26 970 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Vil blive evalueret i forhold til den samlede tilbudssum for arkene ”voksen” og ”børn”. Beregning vil ske ud fra det estimerede årsforbrug pr. varelinje – multipliceret med den tilbudte pris pr. varelinje.
Vægtning (procentdel, præcis) : 55

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Service
Beskrivelse : Til brug for bedømmelsen af underkriteriet ”service” anvendes en samlet vurde-ring af nedenstående delkriterier. Delkriterie - implementering og dagligt samarbejde Det vægtes positivt i hvor høj grad Tilbudsgives besvarelse illustrerer en konkret og forpligtende plan / proces for henholdsvis implementering og det daglige samarbejde, herunder bl.a.: • proces for implementeringen, herunder o konvertering af borgere inden aftalestart o information til borgerne o nødvendig information, uddannelse til Ordregivers fagpersoner – særligt ved et eventuelt leverandørskifte • planlægning af opstartsmøde / møder • Leverandørens proces for sikker drift og tilgængelighed for sparring for Or-dregivers fagpersonale • intuitiv og brugervenlig anvendelse af Leverandørens elektronisk bevillings-system Besvarelse SKAL foretages i Bilag 3 Besvarelse underkriterie - Service
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed og socialt ansvar
Beskrivelse : Til brug for bedømmelse af underkriteriet ”bæredygtighed og socialt ansvar” an-vendes en samlet vurdering af nedenstående delkriterier Delkriterie – Bæredygtighed Det vægtes positivt i hvor høj grad i forhold til den udbudte opgave – Tilbudsgiver kommer med en konkret og forpligtende beskrivelse i forhold til nedenstående FN’s Verdensmål –beskrivelserne skal som minimum indeholde: • Verdensmål 7 – Bæredygtig energi: o Hvorledes virksomheden arbejder /vil arbejde med miljørigtig energi, herunder at begrænse CO2 udledningen. o Hvorledes virksomheden arbejder med miljøhensyn. • Verdensmål 12 – Ansvarlig forbrug og produktion: o Hvorledes virksomheden sikrer reduktion og begrænsning af spild under produktionen, herunder begrænsning af affald Delkriterie – Socialt ansvar Det vægtes positivt i hvor høj grad i forhold til den udbudte opgave – Tilbudsgiver kommer med en konkret og forpligtende beskrivelse i forhold til nedenstående FN’s Verdensmål –beskrivelserne skal som minimum indeholde: • Verdensmål 8 – Anstændig jobs og økonomisk vækst: o Hvorledes virksomheden sikrer et sundt, sikkert og stabilt arbejdsmiljø, for derved at sikre anstændige jobs o Hvorledes virksomheden vil sikre innovation, herunder udvikling af mere bæredygtige produkter og ydelser Besvarelse SKAL foretages i Bilag 4 Besvarelse underkriterie – Bæredygtighed og socialt ansvar
Vægtning (procentdel, præcis) : 15
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aabenraa Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Aabenraa Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Aabenraa Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 24 294 895,46   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 26 970 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 18 600 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 26 970 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 18 600 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Abena A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens - Abena A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten EU-udbud på indkøb og levering af bleer samt hjælpemidler til afhjælpning af inkontinens - Abena A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 19/08/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 03/09/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Aabenraa Kommune
Registreringsnummer : 29189854
Postadresse : Skelbækvej 2    
By : Aabenraa
Postnummer : 6200
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Inga Kristensen
E-mail : ikri@aabenraa.dk
Telefon : +45 73767204
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Abena A/S
Registreringsnummer : 25682742
Postadresse : Egelund 35    
By : Aabenraa
Postnummer : 6200
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : jro@abena.dk
Telefon : +45 74311818
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 5379fbf6-d8bc-4fef-88a6-c37757f045cb   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 09/09/2024   11:30:30 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 09/09/2024   12:00:40 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 542403-2024
EUT-S-nummer : 176/2024
Offentliggørelsesdato : 10/09/2024

Send til en kollega

0.047