23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe


Region Nordjylland

560925-2024 - Resultater
Danmark – Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne – Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe
OJ S 182/2024 18/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail m.westerberg@rn.dk
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe
Beskrivelse Region Nordjylland udbyder endoskopvaskemaskiner og tørreskabe og tilhørende ydelser, herunder bl.a. service, forbrugsvarer (kemi) og registreringssystem.
Identifikator for proceduren 3774c197-a0dd-4828-937a-fb83c0a6fe74
Tidligere bekendtgørelse : f3144a02-0c39-416c-8333-5b29e214436f-01
Intern ID U304BGT22 / L187
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Region Nordjylland har til hensigt at gennemføre udbuddet, som et udbud med forhandling, jf. udbudslovens § 61, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at blive prækvalificeret, men det er alene de prækvalificerede ansøgere, der kan afgive tilbud. Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere. Der henvises i øvrige til udbudsbetingelserne, herunder bl.a. pkt. 7. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. Ordregiver forbeholder sig – mod tilpasninger af tidsplanen, jf. udbudsbetingelsens pkt. 3 – desuden ret til at afholde en yderligere forhandlingsrunde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt. Ordregiver forbeholder sig i et sådant tilfælde tilsvarende ret til at tildele kontrakten på baggrund af et fremsendt tilbud uden gennemførelse af forhandling. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes, herunder bl.a. pkt. 8.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33191000   Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33100000   Medicinsk udstyr, 33168000   Apparatur til endoskopi og endokirurgi, 33190000   Diverse medicinske apparater og produkter, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 48 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver gør derudover opmærksom på, at ordregiver grundet Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ikke kan tildele virksomheder, som er omfattet af nærværende forordning, offentlige kontrakter. Virksomheder som er omfattet af forordningen vil således blive udelukket. Region Nordjylland vil gøre potentielle ansøgere og tilbudsgivere opmærksom på, at der forventes afholdt besigtigelse d. 28. november 2023 kl. 10-20. Der vil ligeledes blive afholdt besigtigelse i tilbudsfasen. Ordregiver forbeholder sig ret til at ændre tidsplanen, herunder f.eks. frist for indlevering af indledende tilbud. Vedståelsesfristen for tilbud er 12 mdr., jf. udbudsbetingelsernes pkt. 11.3.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe
Beskrivelse : Region Nordjylland udbyder endoskopvaskemaskiner og tørreskabe og tilhørende ydelser, herunder bl.a. service, forbrugsvarer (kemi) og registreringssystem.
Intern ID : U304BGT22 / L187
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33191000   Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33100000   Medicinsk udstyr, 33168000   Apparatur til endoskopi og endokirurgi, 33190000   Diverse medicinske apparater og produkter, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 48 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Ordregiver gør derudover opmærksom på, at ordregiver grundet Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ikke kan tildele virksomheder, som er omfattet af nærværende forordning, offentlige kontrakter. Virksomheder som er omfattet af forordningen vil således blive udelukket. Region Nordjylland vil gøre potentielle ansøgere og tilbudsgivere opmærksom på, at der forventes afholdt besigtigelse d. 28. november 2023 kl. 10-20. Der vil ligeledes blive afholdt besigtigelse i tilbudsfasen. Ordregiver forbeholder sig ret til at ændre tidsplanen, herunder f.eks. frist for indlevering af indledende tilbud. Vedståelsesfristen for tilbud er 12 mdr., jf. udbudsbetingelsernes pkt. 11.3.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Andet
Socialt mål, som fremmes Retfærdige arbejdsforhold
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Økonomi
Beskrivelse : Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 17
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Jf. udbudsbetingelsens pkt. 17
Vægtning (procentdel, præcis) : 60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Nordjylland
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Nordjylland
Registreringsnummer : 29190941
Afdeling : Økonomi
Postadresse : Niels Bohrs Vej 30    
By : Aalborg Ø
Postnummer : 9220
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Mia Westerberg
Telefon : +45 21596317
Internetadresse : https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 1fec95f8-67e9-4aaa-bbca-074f90a92f2a   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 16/09/2024   12:52:13 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 16/09/2024   13:00:39 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 560925-2024
EUT-S-nummer : 182/2024
Offentliggørelsesdato : 18/09/2024

Send til en kollega

0.047