Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Esbjerg Kommune
Vindere
Levering af bleer til Esbjerg Kommune
(24.03.2017)
SCA Hygiene Products A/S
Gydevang 33
3450 Allerød
Levering af bleer til Esbjerg Kommune
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
39877511
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Louise Termansen
Telefon: +45 76161444
E-mail: lte@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62738290.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62738290.aspx
Del II: Genstand
Levering af bleer til Esbjerg Kommune.
Udbuddet vedrører køb af bleer til voksne og børn på bevilling, jf. Servicelovens §§ 41 og 112, samt beslægtede produkter i form af diverse tilbehør, så som stiklagner. Jf. Servicelovens §§ 41 og 112 har borgeren som udgangspunkt frit valg vedrørende leverandøren. Der er dog i Esbjerg Kommune på dette område erfaring for, at borgeren anvender kommunens leverandør. Der kan derfor ikke garanteres en bestemt volumen på aftalen. Der kan blive tale om køb til lager, men dette udgør en minimal del af kontraktens værdi. Køb af varer på den indgåede rammeaftale foretages i så fald som udgangspunkt af den enkelte institution/afdeling.
Fanø Kommune har ret til at anvende Esbjerg Kommunes indkøbsaftale på bleer.
Det samlede forbrug af produkter omfattet af udbuddet udgør på årsbasis cirka 6 100 000 DKK. Esbjerg Kommune har i dag cirka 3 100 bevillinger på bleer.
Fanø Kommune har et forbrug på cirka 184 000 DKK på årsbasis. Fanø Kommune har cirka 90 bevillinger på bleer.
Der vil i udbuddet både være levering til borgere i eget hjem, herunder plejecentre samt depotleverancer.
Tilbudsfrist tirsdag den 20.12.2016 — levering af vareprøver er onsdag den 21.12.2016.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk