23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skanderborg kommune

Psykologbistand til Skanderborg Kommune


Skanderborg kommune

576356-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Psykiater- eller psykologtjenester – Psykologbistand til Skanderborg Kommune
OJ S 187/2024 25/09/2024
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skanderborg kommune
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Psykologbistand til Skanderborg Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb af psykologbistand (Psykologhjælp, Akut krisehjælp samt Rådgivning og supervision) til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Ydelserne omfatter følgende psykologbistand: 1. Psykologhjælp 2. Akut krisehjælp 3. Rådgivning og supervision. Ordregiver er forpligtet til at benytte leverandøren ved Psykologhjælp, som rekvireres og finansieres fra Byrådssekretariatet og HR. Ordregivers enheder og institutioner har ret, men ikke pligt, til at benytte leverandøren i henhold til kontrakten til følgende: • Psykologhjælp, som enheden/institutionen selv finansierer • Akut krisehjælp • Rådgivning og supervision. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Der er i proceduren indlagt en mulighed for at overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage det indledende tilbud. Den udbudte kontrakt har en løbetid på 3 år, med kontraktstart d. 1. marts 2025. Kontrakten kan forlænges af Ordregiver i 4 gange op til 12 måneder. Kontrakten kan således løbe i op til 7 år. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit III.
Identifikator for proceduren e94b8023-efef-4954-9618-722a9b6d6c4f
Intern ID 339255
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med mulighed for forhandling i henhold til udbudslovens afsnit III (Light-udbud). Tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet med følgende underkriterier og vægtninger: - Pris (60 %) - Service (40 %), med delkriterierne IT-understøttelse, Administration af psykologordningen og Implementering Se i øvrigt udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse omkring krav til udelukkelse og egnethed samt pointgivning og evaluering. Ordregiver kan overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver har dog ret til at antage det indledende tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85121270   Psykiater- eller psykologtjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85121270   Psykiater- eller psykologtjenester
2.1.2.
Udførelsessted
By Hørning, Galten, Skanderborg, Låsby, Gammel Ry og Ry
Postnummer 8362, 8464, 8660, 8670, 8680
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Psykologhjælp leveres – som udgangspunkt – ved medarbejderens fysiske fremmøde på psykologens eller leverandørens lokation. Medarbejderen kan dog vælge at gennemføre samtalen online. Medarbejderen må maksimalt have 50 km. transport til psykologens/leverandørens lokation målt fra Skanderborg Fælled (Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg) via Google maps, medmindre medarbejderen accepterer længere afstand, fx hvis medarbejderens bopæl ligger inden for kortere afstand til psykologens/leverandørens lokation. Akut krisehjælp skal kunne leveres direkte på et af rekvirenten anvist sted indenfor 4 timer. Senest 1 time efter rekvirering af krisehjælp skal rekvirenten desuden kontaktes telefonisk af en psykolog med henblik på hjælp til krisestyring og behovsafklaring. Leverandøren skal desuden inden for 1 time kunne levere telefonisk krisehjælp til en medarbejder. Rådgivning og supervision leveres enten hos leverandøren eller et andet aftalt sted, fx på en institution.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 900 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med tilbudsafgivelsen. ESPD’et er tilbudsgivers ”egen-erklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt opfylder egnethedskravene til udbuddet. Udelukkelsesgrundene, som tilbudsgiver ikke må være omfattet af, er udbudslovens §§ 134a-136 samt udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal – i det seneste afsluttede regnskabsår – have en årlig omsætning, der som minimum svarer til den samlede anslåede værdi af kontrakten. • Tilbudsgiver skal - i det seneste afsluttede regnskabsår - have en positiv egenkapital. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelige forstås, at tilbudsgiver har forestået levering af Psykologhjælp og Akut krisehjælp til en offentlig myndighed, enten via en igangværende eller en afsluttet kontrakt. De 2 referencer skal • hver især, som minimum, have en årlig omsætning på 1 mio. kr. excl. moms • ikke nødvendigvis omfatte både Psykologhjælp og Akut krisehjælp, men skal til sammen dække begge områder • være igangværende eller afsluttet inden for de seneste tre år fra tidspunktet for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives særskilte ESPD'er for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere. Hvis tilbudsgiver – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 ¬ i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger afgives for samtlige enheder, og det skal specificeres, hvor tilbuddet baserer sig på den anden enhed. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamet ydelser/roller angives. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Indgår der en tjenesteydelse som en del af den udbudte kontrakt, og baserer tilbudsgiver sig for tjenesteydelsen vedrørende teknisk og/eller faglig formåen på kapacitet fra en anden enhed, skal den anden enhed udføre tjenesteydelsen, jf. udbudslovens § 144, stk. 3. Støttende enheder skal ligeledes udfylde ESPD. Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for støttende enheder. Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Vindende tilbudsgiver skal udfylde Bilag 5 - Tro- og loveerklæring herom. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: • Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Denne må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. • Særlig udelukkelse på baggrund af russisk ejerskab eller etablering: Underskrevet Bilag 5 – Tro- og loveerklæring. • Teknisk og/eller faglig formåen: Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. Der stilles følgende krav til psykologerne: • Psykologer, der anvendes til Psykologhjælp samt Rådgivning og supervision skal have en kandidatgrad i psykologi og offentlig autorisation (cand.psych. aut., jf. LBK nr. 1534 af 01/07/2021) og minimum 2 års erfaring som praktiserende psykolog. Psykologen skal desuden have erfaring med arbejdsrelaterede problemstillinger, som fx stress, udbrændthed, samarbejdsproblematikker, mobning/chikane mv. • Psykologer, der anvendes til Akut krisehjælp skal, ud over ovenstående krav, være uddannet gennem kurser i krisepsykologi og have erfaring med krise- og traumepsykologiske samtaler. • Psykologer, der anvendes til trepartssamtaler skal være uddannet i håndtering af sådanne samtaler. Tilbudsgiver kan som led i gennemførelsen af udbudsproceduren blive anmodet om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre sit tilbud, jf. udbudslovens § 159, stk. 5. Ordregiver har mulighed for at overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage det indledende tilbud. Der er indsat en arbejdsklausul i kontrakten, jf. udbudsmaterialets bilag 6. Heri er ligeledes bodsbestemmelser. Spørgsmål stilles skriftlig, på dansk via Comdia. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil blive offentliggjort via Comdia. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder udbudsbetingelser, kravspecifikationen og udkast til kontrakt. Tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/10   - Udbuddet gennemføres som offentligt udbud med mulighed for forhandling, jf. udbudsloven afsnit III, LBK nr. 10 af 06/01/2023 , hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud.
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Psykologbistand til Skanderborg Kommune
Beskrivelse : Udbuddet vedrører indkøb af psykologbistand (Psykologhjælp, Akut krisehjælp samt Rådgivning og supervision) til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Ydelserne omfatter følgende psykologbistand: 1. Psykologhjælp 2. Akut krisehjælp 3. Rådgivning og supervision. Ordregiver er forpligtet til at benytte leverandøren ved Psykologhjælp, som rekvireres og finansieres fra Byrådssekretariatet og HR. Ordregivers enheder og institutioner har ret, men ikke pligt, til at benytte leverandøren i henhold til kontrakten til følgende: • Psykologhjælp, som enheden/institutionen selv finansierer • Akut krisehjælp • Rådgivning og supervision. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Der er i proceduren indlagt en mulighed for at overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage det indledende tilbud. Den udbudte kontrakt har en løbetid på 3 år, med kontraktstart d. 1. marts 2025. Kontrakten kan forlænges af Ordregiver i 4 gange op til 12 måneder. Kontrakten kan således løbe i op til 7 år. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit III.
Intern ID : 339255
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85121270   Psykiater- eller psykologtjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85121270   Psykiater- eller psykologtjenester
5.1.2.
Udførelsessted
By : Hørning, Galten, Skanderborg, Låsby, Ry
Postnummer : 8362, 8464, 8660, 8670, 8680
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Psykologhjælp skal – som udgangspunkt – foregå ved medarbejderens fysiske fremmøde på psykologens eller leverandørens lokation. Hvis psykologen/leverandøren har en lokation i nærheden af medarbejderens bopæl, skal samtale også kunne finde sted på denne lokation. Medarbejderen må maksimalt have 50 km. transport til psykologens/leverandørens lokation målt fra Skanderborg Fælled (Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg) via Google maps, medmindre medarbejderen accepterer længere afstand, fx hvis medarbejderens bopæl ligger inden for kortere afstand til psykologens/leverandørens lokation. Akut krisehjælp skal kunne leveres direkte på et af rekvirenten anvist sted indenfor 4 timer. Senest 1 time efter rekvirering af krisehjælp skal rekvirenten desuden kontaktes telefonisk af en psykolog med henblik på hjælp til krisestyring og behovsafklaring. Leverandøren skal desuden inden for 1 time kunne levere telefonisk krisehjælp til en medarbejder. Rådgivning og supervision leveres enten hos leverandøren eller et andet aftalt sted, fx på en institution.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten løber i 3 år. Herefter har ordregiver option på at forlænge kontrakten med 4 gange op til 12 måneder på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden. Udnyttelse af option skal informeres til leverandøren senest 3 måneder forud for forlængelsens ikrafttræden.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 900 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Ordregiver forventer, at iværksætte et nyt udbud i perioden op til, at den udbudte kontrakt udløber.
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger : Kontrakten løber i 3 år. Herefter har Ordregiver option på at forlænge kontrakten med 4 gange op til 12 måneder på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden. Udnyttelse af option skal informeres til leverandøren senest 3 måneder forud for forlængelsens ikrafttræden.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse • Tilbudsgiver skal – i det seneste afsluttede regnskabsår – have en årlig omsætning, der som minimum svarer til den samlede anslåede værdi af kontrakten. • Tilbudsgiver skal - i det seneste afsluttede regnskabsår - have en positiv egenkapital. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelige forstås, at tilbudsgiver har forestået levering af Psykologhjælp og Akut krisehjælp til en offentlig myndighed, enten via en igangværende eller en afsluttet kontrakt. De 2 referencer skal • hver især, som minimum, have en årlig omsætning på 1 mio. kr. excl. moms • ikke nødvendigvis omfatte både Psykologhjælp og Akut krisehjælp, men skal til sammen dække begge områder • være igangværende eller afsluttet inden for de seneste tre år fra tidspunktet for tilbudsfristen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Service
Beskrivelse : Service med delkriterierne: - IT-understøttelse - Administration af psykologordningen - Implementering.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : Al kommunikation skal foregå via kommunikationsmodulet i Comdia.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/10/2024   10:00:00 (UTC+1)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul, jf. Bilag 6 i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Se Bilag 6 vedrørende bod i forbindelse med arbejdsklausulen. I forbindelse med opfyldelse af kontrakten, modtager leverandøren personoplysninger, som leverandøren bliver selvstændig dataansvarlig for. I det omfang, at leverandøren under aftalen behandler persondata, der falder uden for leverandørens kerneområde, og i den sammenhæng må anses som databehandler, vil der blive indgået en databehandleraftale mellem parterne. Leverandøren er forpligtet til at tegne erhvervs- og produktansvarsforsikring og opretholde sådan forsikring i hele kontraktperiode. Leverandøren underlagt fortrolighed og tavshedspligt omkring informationer omkring borgere mv.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Betalingsbetingelserne er 30 kalenderdage efter afsendelse af korrekt faktura. Falder sidste rettidige betalingsdato ikke på en bankdag, udskydes betalingsdatoen til førstkommende bankdag. Leverandøren kan ved forsinket betaling alene opkræve morarente i henhold til LBK nr. 459 af 13/05/2014 bekendtgørelse af lov om renter og andre forhold ved forsinket betaling (renteloven) med eventuelle senere ændringer. Rykkergebyr m.m. kan derfor ikke opkræves.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Skanderborg kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Skanderborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Skanderborg kommune
Organisation, der behandler tilbud Skanderborg kommune
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Skanderborg kommune
Registreringsnummer : 29189633
Postadresse : Skanderborg Fælled 1    
By : Skanderborg
Postnummer : 8660
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Trine Lindbæk
Telefon : 87947182
Internetadresse : https://www.skanderborg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 013c3a46-1197-4c71-b565-9f957061e990   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 24/09/2024   10:59:59 (UTC+2)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 576356-2024
EUT-S-nummer : 187/2024
Offentliggørelsesdato : 25/09/2024

Send til en kollega

0.062