23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 226-412040
Offentliggjort
23.11.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Udlændingestyrelsen

Vindere

Kontrakt mellem Udlændingestyrelsen og Jammerbugt Kommune om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl. samt inventaroperatør

(01.03.2017)
Jammerbugt Kommune
Toftvej 43
9440 Aabybro

Kontrakt mellem Udlændingestyrelsen og Tønder Kommune om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl.

(01.03.2017)
Tønder Kommune
6270 Tønder

Kontrakt mellem Udlændingestyrelsen og Røde Kors Asylafdeling om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl.

(01.03.2017)
Røde Kors Asylafdeling
Rosenørns Allé 31, 2. sal
1970 Frederiksberg C

Kontrakt mellem Udlændingestyrelsen og Thisted Kommune om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl.

(01.03.2017)
Thisted Kommune
Asylgade 30
7700 Thisted

Tillæg til operatørkontrakt mellem Udlændingestyrelsen og Langeland Kommune for 2017 om afvikling af asylcenterdrift i regi af Langeland Kommune i løbet af 2017

(01.03.2017)
Langeland Kommune
Fredensvej 1
5900 Rudkøbing

Kontrakt mellem Udlændingestyrelsen og Vesterhimmerlands Kommune om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl.

(01.03.2017)
Vesthimmerlands Kommune
9600 Aars

Indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl. (drift af asylcentre)


Udlændingestyrelsen

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Udlændingestyrelsen
77940413
København
2100
Danmark
Kontaktperson: Birgit Nielsen
Telefon: +45 35308990
E-mail: bgnl@us.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.nyidanmark.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.nyidanmark.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: drift af asylcentre

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl. (drift af asylcentre).

Sagsnr.: 16/240193
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven vedrører drift af asylcentre for Udlændingestyrelsen med virkning fra 1.1.2017. Der er for tiden 65 asylcentre. Opgavens indhold er nærmere beskrevet i den Opgave- og procesbeskrivelse, der er tilgængelig på http://www.nyidanmark.dk

Opgaven skal udføres til de takster, der fastsættes i forbindelse med forhandlingerne om finansloven for 2017. Opgaven skal udføres på grundlag af den modelkontrakt, der er tilgængelig på http://www.nyidanmark.dk, og opgaven er omfattet af virksomhedsoverdragelsesloven.

Hver tilbudsgiver kan byde på operatøropgaven i en eller flere af 6 grupper af asylcentre. Grupperne fremgår af Opgave- og Procesbeskrivelsen.

Samtidig udbydes opgaven som inventaroperatør jf. pkt. II.2.4.). Opgaven vil blive tildelt en operatør af asylcentre.

Udlændingestyrelsen forbeholder sig løbende at opdatere og ændre Opgave- og Procesbeskrivelsen. Tilbudsgiverne opfordres derfor til løbede at holde sig orienteret på http://www.nyidanmark.dk

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Hovedudførelsesstedet er det pågældende asylcenter. Asylcentrenes beliggenhed fremgår af Opgave- og Procesbeskrivelsen.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Asylindkvartering en statslig opgave og det er Udlændingestyrelsens opgave at sørge for indkvartering på asylcentre. Opgaven løses i samarbejde med operatører, der står for den daglige drift af asylcentrene. Det er denne opgave der udbydes.

Tilbudsgiver skal herudover påregne, at der skal gennemføres virksomhedsoverdragelse af medarbejdere, såfremt operatøropgaven som følge af dette udbud overgår til en anden operatør med hensyn til en eller flere af grupperne af centre eller for inventaropgavens vedkommende. Opgaven som inventaroperatør omfatter særlig koordinering af indkøb, levering og afhentning af inventar til asylcentre, herunder ved åbning af nye asylcentre eller ved lukning. Kontrakttildeling til private organisationer, selskaber eller statslige styrelser om asylcenterdrift kræver godkendelse af udlændinge- integrations- og boligministeren, jf. udlændingelovens § 42a, stk. 5.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2017
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgivere opfordres til at tilkendegive deres interesse på baggrund af nærværende forhåndsmeddelelse,Opgave- og Procesbeskrivelsen samt modelkontrakten inkl. bilag. I Opgave- og Procesbeskrivelsen er den nærmere procedure for processen, tilbudsafgivelse og tildeling beskrevet. Kontrakterne vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse i henhold til udbudslovens § 187, stk. 2.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgivere skal ved tilbudsafgivelse indlevere en tro og love-erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i nogen af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte situationer (skabelon fremgår af http://www.nyidanmark.dk). Udlændingestyrelsen forbeholder sig ret til at anmode de vindende tilbudsgivere om at fremlægge dokumentation for indholdet af tro og love-erklæring, f.eks. en serviceattest. Tilbudsgivere der befinder sig i en situation omfattet af udbudslovens §§ 135 og 136 vil blive udelukket fra udbuddet, idet der dog tages forbehold for anvendelse af proceduren om self-cleaning, jf. principperne i udbudslovens § 138. Tilbudsgivere skal i forbindelse med interessetilkendegivelse således ikke indlevere det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Tilbud kan afgives af et konsortium omfattende af flere ansvarlige tilbudsgivere. Tilbudsgiver kan benytte sig af underleverandører.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til Opgave- og Procesbeskrivelsen samt modelkontrakten inkl. bilag som er tilgængelige på http://www.nyidanmark.dk

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
Oplysninger om nationale udbud er tilgængelig på: http://www.retsinformation.dk
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Som led i udbuddet gennemføres en dialog med de, der tilkendegiver interesse inden for tidsfristen. Tildeling af operatørkontrakter vil ske til de tilbudsgivere, som afgiver de bedste tilbud, idet der lægges vægt på de i Opgave- og Procesbeskrivelsen anførte delkriterier.

Tildeling af inventaroperatøropgaven vil ske til den tilbudsgiver som også tildeles en eller flere grupper, og som afgiver det bedste tilbud, idet der lægges vægt på det i Opgave- og Procesbeskrivelsen anførte delkriterium.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 30/11/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.5) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne:
20/12/2016

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet er omfattet af den i udbudslovens §§ 186-189 beskrevne light-procedure for sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien.

Udbudsproceduren er beskrevet i Opgave- og Procesbeskrivelsen. Interessetilkendegivelse sendes til bgnl@us.dk, tilbud til udbud@us.dk.

Fristen for interessetilkendegivelse fremgår af punkt IV.2.2). Tilbudsfristen fremgår af Opgave- og Procesbeskrivelsen.

Proceduren er annonceret som offentligt udbud idet Udlændingestyrelsen gennemfører dialog med de interesserede tilbudsgivere, som tilkendegiver interesse inden fristens udløb. I øvrigt følges den i Opgave- og Procesbeskrivelsen beskrevne procedure, som også omfatter forbehold for forhandling med tilbudsgiverne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud indeholder frister for indgivelse af klager over udbud.

Det følger heraf, at en klage over et udbud efter udbudslovens afsnit III skal indgives senest 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Erhvervsstyrelsen
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 72200030
E-mail: erst@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/11/2016

Send til en kollega

0.047