23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Amgros I/S

Amgros 2025 1.550.b


Amgros I/S

641782-2024 - Resultater
Danmark – Lægemidler – Amgros 2025 1.550.b
OJ S 207/2024 23/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Amgros I/S
E-mail udbud@amgros.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Amgros 2025 1.550.b
Beskrivelse Amgros I/S (Amgros) er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Amgros ønsker at indgå rammeaftaler for de lægemidler, der fremgår af de enkelte delkontrakter nedenfor, med henblik på at forsyne interessenternes sygehusapoteker med lægemidler samt eventuelt videresalg til Færøerne og Grønland. Amgros videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros’ indkøbspris med et tillæg. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Rammeaftalerne indgås uden købspligt, og sygehusapotekerne i regionerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros’ rammeaftaler.
Identifikator for proceduren aee37ab8-0060-442b-bdff-d6639a2a3519
Tidligere bekendtgørelse : 493424-2024
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udbud udføres af indkøbscentralen Amgros I/S. Leveringssteder er Amgros' lager, sygehuse og sygehusapoteker i Danmark. Adresser ses på: https://levportal.amgros.dk
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 298 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 870 160 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Den oplyste værdi af resultatet i pkt. 6.1.2 er den samme værdi som oplyst i udbudsbekendtgørelsens pkt. 5.1, da ordregiver ikke har tilstrækkeligt med oplysninger til at foretage en ny beregning af værdien på nuværende tidspunkt. Hvis der er tildelt rammeaftaler til mere end én vinder, er den anslåede værdi og værdien af resultatet kun angivet under oplysninger om den bedst rangerede, idet der ud for de andre vindere er anført 0. Dette skyldes, at det ikke er muligt på forhånd at estimere, hvordan der bliver trukket på rammeaftalerne i indkøbsperioden, idet det afhænger af de faktiske omstændigheder i indkøbsperioden.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Udbudsnummer 1
Beskrivelse : Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01EA01 · Generisk navn: Imatinib · Dispenseringsform: Tabletter/kapsler · Styrke: 100 mg · Enhedsværdi: 0,4 g · Mængde i enheder: 49185 ··· ATC Kode: L01EA01 · Generisk navn: Imatinib · Dispenseringsform: Tabletter/kapsler · Styrke: 400 mg · Enhedsværdi: 0,4 g · Mængde i enheder: 156510. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. De udbudte lægemidler er endvidere omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, og forbruget af de forskellige lægemidler kan i væsentligt omfang blive påvirket deraf. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen. Den nedenfor under pkt. 5.1.5 maksimale værdi af delkontrakten er beregnet som en andel på 73 % af den anslåede samlede værdi af alle delkontrakter anført i pkt. 2.1.3. Det beror på, at alle de udbudte lægemidler er omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, som vurderer hvilke af de udbudte lægemidler, der anbefales til behandling til forskellige patientpopulationer, eventuelt således at visse lægemidler anses som ligestillede mulige førstevalg, anbefales til anvendelse i prioriteret rækkefølge eller lignende. Medicinrådets vurdering kan derfor have væsentlig betydning for hvilke af de udbudte lægemidler, der anvendes indenfor forskellige terapiområder og patientpopulationer og forbruget af de enkelte lægemidler kan tillige bero på gældende aftalepriser. Det betyder, at det ved udbuddet ikke er muligt at anslå, hvilke lægemidler, der primært vil blive anvendt under rammeaftalens løbetid og det er muligt at anvendelse af lægemidlerne kan ændres betydeligt under rammeaftalernes løbetid, herunder navnlig ved godkendelse af nye indikationer for de enkelte lægemidler, ændret behandling af en eller flere patientpopulationer og lignende. Fastsættelse af den maksimale værdi af de enkelte delkontrakter som en andel af den samlede anslåede mængde af alle delkontrakter har til formål at sikre at hver af de indgåede rammeaftaler kan anvendes til det fornødne indkøb. Den maksimale værdi er således fastsat på grundlag af en faglig vurdering af den potentielle anvendelse af lægemidlerne henset til de særlige omstændigheder vedrørende anvendelse af lægemidler på de offentlige sygehuse og den væsentlige betydning, som Medicinrådets anbefaling og/eller behandlingsvejledning kan have for det faktiske forbrug af de enkelte lægemidler, herunder væsentlig ændring i forbruget af de forskellige lægemidler.
Intern ID : Udbudsnummer 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår. Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.6.2025 – 31.5.2026
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.1.2026, 1.7.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 215 885 574,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 217 540 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Udbudsnummer 2
Beskrivelse : Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01EA01 · Generisk navn: Imatinib · Dispenseringsform: Tabletter/kapsler · Styrke: 600 mg · Enhedsværdi: 0,4 g · Mængde i enheder: 99. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. De udbudte lægemidler er endvidere omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, og forbruget af de forskellige lægemidler kan i væsentligt omfang blive påvirket deraf. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen. Den nedenfor under pkt. 5.1.5 maksimale værdi af delkontrakten er beregnet som en andel på 73 % af den anslåede samlede værdi af alle delkontrakter anført i pkt. 2.1.3. Det beror på, at alle de udbudte lægemidler er omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, som vurderer hvilke af de udbudte lægemidler, der anbefales til behandling til forskellige patientpopulationer, eventuelt således at visse lægemidler anses som ligestillede mulige førstevalg, anbefales til anvendelse i prioriteret rækkefølge eller lignende. Medicinrådets vurdering kan derfor have væsentlig betydning for hvilke af de udbudte lægemidler, der anvendes indenfor forskellige terapiområder og patientpopulationer og forbruget af de enkelte lægemidler kan tillige bero på gældende aftalepriser. Det betyder, at det ved udbuddet ikke er muligt at anslå, hvilke lægemidler, der primært vil blive anvendt under rammeaftalens løbetid og det er muligt at anvendelse af lægemidlerne kan ændres betydeligt under rammeaftalernes løbetid, herunder navnlig ved godkendelse af nye indikationer for de enkelte lægemidler, ændret behandling af en eller flere patientpopulationer og lignende. Fastsættelse af den maksimale værdi af de enkelte delkontrakter som en andel af den samlede anslåede mængde af alle delkontrakter har til formål at sikre at hver af de indgåede rammeaftaler kan anvendes til det fornødne indkøb. Den maksimale værdi er således fastsat på grundlag af en faglig vurdering af den potentielle anvendelse af lægemidlerne henset til de særlige omstændigheder vedrørende anvendelse af lægemidler på de offentlige sygehuse og den væsentlige betydning, som Medicinrådets anbefaling og/eller behandlingsvejledning kan have for det faktiske forbrug af de enkelte lægemidler, herunder væsentlig ændring i forbruget af de forskellige lægemidler.
Intern ID : Udbudsnummer 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår. Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.6.2025 – 31.5.2026
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.1.2026, 1.7.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 80 139,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 217 540 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel : Udbudsnummer 3
Beskrivelse : Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01EA02 · Generisk navn: Dasatinib · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 20 mg · Enhedsværdi: 0,1 g · Mængde i enheder: 2640 ··· ATC Kode: L01EA02 · Generisk navn: Dasatinib · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 50 mg · Enhedsværdi: 0,1 g · Mængde i enheder: 14850 ··· ATC Kode: L01EA02 · Generisk navn: Dasatinib · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 70 - 80 mg · Enhedsværdi: 0,1 g · Mængde i enheder: 13230 ··· ATC Kode: L01EA02 · Generisk navn: Dasatinib · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 100 mg · Enhedsværdi: 0,1 g · Mængde i enheder: 25890. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. De udbudte lægemidler er endvidere omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, og forbruget af de forskellige lægemidler kan i væsentligt omfang blive påvirket deraf. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen. Den nedenfor under pkt. 5.1.5 maksimale værdi af delkontrakten er beregnet som en andel på 73 % af den anslåede samlede værdi af alle delkontrakter anført i pkt. 2.1.3. Det beror på, at alle de udbudte lægemidler er omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, som vurderer hvilke af de udbudte lægemidler, der anbefales til behandling til forskellige patientpopulationer, eventuelt således at visse lægemidler anses som ligestillede mulige førstevalg, anbefales til anvendelse i prioriteret rækkefølge eller lignende. Medicinrådets vurdering kan derfor have væsentlig betydning for hvilke af de udbudte lægemidler, der anvendes indenfor forskellige terapiområder og patientpopulationer og forbruget af de enkelte lægemidler kan tillige bero på gældende aftalepriser. Det betyder, at det ved udbuddet ikke er muligt at anslå, hvilke lægemidler, der primært vil blive anvendt under rammeaftalens løbetid og det er muligt at anvendelse af lægemidlerne kan ændres betydeligt under rammeaftalernes løbetid, herunder navnlig ved godkendelse af nye indikationer for de enkelte lægemidler, ændret behandling af en eller flere patientpopulationer og lignende. Fastsættelse af den maksimale værdi af de enkelte delkontrakter som en andel af den samlede anslåede mængde af alle delkontrakter har til formål at sikre at hver af de indgåede rammeaftaler kan anvendes til det fornødne indkøb. Den maksimale værdi er således fastsat på grundlag af en faglig vurdering af den potentielle anvendelse af lægemidlerne henset til de særlige omstændigheder vedrørende anvendelse af lægemidler på de offentlige sygehuse og den væsentlige betydning, som Medicinrådets anbefaling og/eller behandlingsvejledning kan have for det faktiske forbrug af de enkelte lægemidler, herunder væsentlig ændring i forbruget af de forskellige lægemidler.
Intern ID : Udbudsnummer 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår. Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.6.2025 – 31.5.2026
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.1.2026, 1.7.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 80 665 909,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 217 540 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel : Udbudsnummer 4
Beskrivelse : Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01EA02 · Generisk navn: Dasatinib · Dispenseringsform: Tabletter · Styrke: 140 mg · Enhedsværdi: 0,1 g · Mængde i enheder: 1218. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. De udbudte lægemidler er endvidere omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, og forbruget af de forskellige lægemidler kan i væsentligt omfang blive påvirket deraf. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen. Den nedenfor under pkt. 5.1.5 maksimale værdi af delkontrakten er beregnet som en andel på 73 % af den anslåede samlede værdi af alle delkontrakter anført i pkt. 2.1.3. Det beror på, at alle de udbudte lægemidler er omfattet af en eller flere anbefalinger og/eller behandlingsvejledninger fra Medicinrådet, som vurderer hvilke af de udbudte lægemidler, der anbefales til behandling til forskellige patientpopulationer, eventuelt således at visse lægemidler anses som ligestillede mulige førstevalg, anbefales til anvendelse i prioriteret rækkefølge eller lignende. Medicinrådets vurdering kan derfor have væsentlig betydning for hvilke af de udbudte lægemidler, der anvendes indenfor forskellige terapiområder og patientpopulationer og forbruget af de enkelte lægemidler kan tillige bero på gældende aftalepriser. Det betyder, at det ved udbuddet ikke er muligt at anslå, hvilke lægemidler, der primært vil blive anvendt under rammeaftalens løbetid og det er muligt at anvendelse af lægemidlerne kan ændres betydeligt under rammeaftalernes løbetid, herunder navnlig ved godkendelse af nye indikationer for de enkelte lægemidler, ændret behandling af en eller flere patientpopulationer og lignende. Fastsættelse af den maksimale værdi af de enkelte delkontrakter som en andel af den samlede anslåede mængde af alle delkontrakter har til formål at sikre at hver af de indgåede rammeaftaler kan anvendes til det fornødne indkøb. Den maksimale værdi er således fastsat på grundlag af en faglig vurdering af den potentielle anvendelse af lægemidlerne henset til de særlige omstændigheder vedrørende anvendelse af lægemidler på de offentlige sygehuse og den væsentlige betydning, som Medicinrådets anbefaling og/eller behandlingsvejledning kan have for det faktiske forbrug af de enkelte lægemidler, herunder væsentlig ændring i forbruget af de forskellige lægemidler.
Intern ID : Udbudsnummer 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår. Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.6.2025 – 31.5.2026
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 6 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.1.2026, 1.7.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 368 378,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 217 540 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 652 620 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 217 540 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Zentiva Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42286
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 215 885 574,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Zentiva Denmark ApS - Tilbudsnummer 42286
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Accord Healthcare AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42285
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Accord Healthcare AB - Tilbudsnummer 42285
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Sandoz A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42281
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 3
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Sandoz A/S - Tilbudsnummer 42281
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Orifarm A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42283
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 4
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Orifarm A/S - Tilbudsnummer 42283
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Der er ikke modtaget nogen tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 217 540 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Zentiva Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42287
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 80 665 909,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 3 - Zentiva Denmark ApS - Tilbudsnummer 42287
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Viatris ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42279
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 3 - Viatris ApS - Tilbudsnummer 42279
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Sandoz A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42282
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 3
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 3 - Sandoz A/S - Tilbudsnummer 42282
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Abacus Medicine A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42284
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 4
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 3 - Abacus Medicine A/S - Tilbudsnummer 42284
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Krka Sverige AB
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 217 540 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Zentiva Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42288
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0004
Værdien af tilbuddet 1 368 378,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 4 - Zentiva Denmark ApS - Tilbudsnummer 42288
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Viatris ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42280
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0004
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 4 - Viatris ApS - Tilbudsnummer 42280
Dato for indgåelse af kontrakten 15/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Krka Sverige AB
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Amgros I/S
Registreringsnummer : 14479880
Postadresse : Dampfærgevej 22    
By : København Ø
Postnummer : 2100
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : udbud@amgros.dk
Telefon : 88713000
Internetadresse : http://www.amgros.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://levportal.amgros.dk/Sider/Default.aspx
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Internetadresse : https://klfu.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Zentiva Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 41172029
Postadresse : c/o Officehotel, Høffdingsvej 34    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 40544575
Internetadresse : https://www.zentiva.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0003, LOT-0004
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Accord Healthcare AB
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 556810-0258
Postadresse : Frösundaviks Allé 1    
By : Solna
Postnummer : 169 70
Landsdel (NUTS) : Stockholms län   ( SE110 )
Land : Sverige
Telefon : 0046702570809
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Sandoz A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer : 27744532
Postadresse : Edvard Thomsens Vej 14    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 28111533
Internetadresse : https://www.sandoz.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0003
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Orifarm A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 26058708
Postadresse : Energivej 15    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : 44458678
Internetadresse : https://www.orifarm.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Krka Sverige AB
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 556664-2079
Postadresse : Göta Ark 175    
By : Stockholm
Postnummer : S-118 72
Landsdel (NUTS) : Stockholms län   ( SE110 )
Land : Sverige
Telefon : +46 86436766
Internetadresse : https://www.krka.se
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0009
Officielt navn : Viatris ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 36184779
Postadresse : Borupvang 1    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : +47 91316761
Internetadresse : https://www.viatris.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0003, LOT-0004
8.1.
ORG-0010
Officielt navn : Abacus Medicine A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 28111576
Postadresse : Kalvebod Brygge 35    
By : København V
Postnummer : 1620
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 21488127
Internetadresse : https://www.abacusmedicine.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0003
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : f2e9d548-4dd6-4028-9a91-c573218f42ee   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 22/10/2024   00:00:00 (UTC+2)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 641782-2024
EUT-S-nummer : 207/2024
Offentliggørelsesdato : 23/10/2024

Send til en kollega

0.047