1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Herning Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Forbrugsartikler
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af forbrugsartikler til Herning Kommune, herefter benævnt ordregiver. DK-2020 Klimaplan Herning Kommune er en del af klimapartnerskabet DK2020, som indebærer en forpligtelse til at nedbringe kommunens CO2-udledning. Et af punkterne i Herning Kommunes plan for at nedbringe denne, går på Herning Kommune som virksomhed, dvs. den CO2-udledning kommunen som arbejdsplads skaber. Inden for denne kategori falder Herning Kommunes indkøb, hvorfor der i denne kontrakt vil blive stillet krav til bæredygtige tiltag, som kan have en positiv indvirkning på enten alle eller dele af, det miljømæssige, det sociale, eller økonomiske område. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudslovens §61 stk. 1 nr. 1b da den udbudte kontrakt omhandler innovative løsninger. Dette betyder at alle interesserede tilbudsgivere kan indsende en ansøgning om deltagelse i udbuddet. Ordregiver vil prækvalificere 3 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud. Ordregiver ønsker med den udbudte kontrakt at understøtte udviklingen af bæredygtige produkter inden for de forskellige produktkategorier, som aftalen omfatter. Et særligt fokuspunkt er i den henseende at nedbringe ordregivers CO2 udledning på de udbudte produkter. Foruden leveringen af kerneydelsen, er ordregiver derfor også interesseret i at finde en leverandør, der aktivt ønsker at indgå i et partnerskab, hvor samarbejde og innovation er nøgleordene. Partnerskabet skal muliggøre innovative løsninger på fælles udfordringer – det være sig på produkt-, kommercielt- eller juridisk niveau. Rammen herfor bliver nærværende udbud i sin helhed. Udbuddet vedrører indkøb og levering af forbrugsartikler til ordregiver. Udbuddet indeholder følgende: • Engangsartikler • Catering • Borddækning • Poser og sække • Aftørringspapir • Cremer, sæber og håndhygiejne • Rengøringsartikler og rekvisitter • Engangshandsker
Identifikator for proceduren
:
cba94498-b11f-4998-8ab0-39ccb6229693
Tidligere bekendtgørelse
:
5def7517-7eca-44ce-9598-0bab2b7ff975-01
Intern ID
:
88.12.00-Ø54-5-24
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18424300
Engangshandsker,
18937000
Sække til pakning af varer,
19640000
Affaldssække og -poser af polyethylen,
33700000
Produkter til personlig pleje,
33770000
Sanitetsartikler af papir,
39222100
Engangsprodukter til cateringvirksomhed,
39224300
Koste, børster og andre genstande til rengøring i hjemmet,
39525800
Rengøringsklude,
39800000
Rengørings-, pudse- og poleringsmidler
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Herning
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
45 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Forbrugsartikler
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af forbrugsartikler til Herning Kommune, herefter benævnt ordregiver. DK-2020 Klimaplan Herning Kommune er en del af klimapartnerskabet DK2020, som indebærer en forpligtelse til at nedbringe kommunens CO2-udledning. Et af punkterne i Herning Kommunes plan for at nedbringe denne, går på Herning Kommune som virksomhed, dvs. den CO2-udledning kommunen som arbejdsplads skaber. Inden for denne kategori falder Herning Kommunes indkøb, hvorfor der i denne kontrakt vil blive stillet krav til bæredygtige tiltag, som kan have en positiv indvirkning på enten alle eller dele af, det miljømæssige, det sociale, eller økonomiske område. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudslovens §61 stk. 1 nr. 1b da den udbudte kontrakt omhandler innovative løsninger. Dette betyder at alle interesserede tilbudsgivere kan indsende en ansøgning om deltagelse i udbuddet. Ordregiver vil prækvalificere 3 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud. Ordregiver ønsker med den udbudte kontrakt at understøtte udviklingen af bæredygtige produkter inden for de forskellige produktkategorier, som aftalen omfatter. Et særligt fokuspunkt er i den henseende at nedbringe ordregivers CO2 udledning på de udbudte produkter. Foruden leveringen af kerneydelsen, er ordregiver derfor også interesseret i at finde en leverandør, der aktivt ønsker at indgå i et partnerskab, hvor samarbejde og innovation er nøgleordene. Partnerskabet skal muliggøre innovative løsninger på fælles udfordringer – det være sig på produkt-, kommercielt- eller juridisk niveau. Rammen herfor bliver nærværende udbud i sin helhed. Udbuddet vedrører indkøb og levering af forbrugsartikler til ordregiver. Udbuddet indeholder følgende: • Engangsartikler • Catering • Borddækning • Poser og sække • Aftørringspapir • Cremer, sæber og håndhygiejne • Rengøringsartikler og rekvisitter • Engangshandsker
Intern ID
:
88.12.00-Ø54-5-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18424300
Engangshandsker,
18937000
Sække til pakning af varer,
19640000
Affaldssække og -poser af polyethylen,
33700000
Produkter til personlig pleje,
33770000
Sanitetsartikler af papir,
39222100
Engangsprodukter til cateringvirksomhed,
39224300
Koste, børster og andre genstande til rengøring i hjemmet,
39525800
Rengøringsklude,
39800000
Rengørings-, pudse- og poleringsmidler
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Herning
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/11/2024
Varigheds slutdato
:
31/10/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
2 forlængelser á 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
45 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger
:
Andet
Grønne udbudskriterier
:
Andre kriterier for grønne offentlige udbud
Innovativt mål
:
De indkøbte bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser indebærer produktinnovation.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbudssum
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitativ vurdering af tilbudte produkter
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Innovation og Bæredygtighed
Beskrivelse
:
Tilbudsbesvarelse omkring innovation og bæredygtighed
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Herning Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Herning Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
45 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Abena A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Forbrugsartikler
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Forbrugsartikler
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
07/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
21/10/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Herning Kommune
Registreringsnummer
:
ORG-29 18 99 19
Postadresse
:
Torvet 5
By
:
Herning
Postnummer
:
7400
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Rasmus Raun
Telefon
:
96282341
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Abena A/S
Registreringsnummer
:
ORG-25682742
Postadresse
:
Egelund 33
By
:
Aabenraa
Postnummer
:
6200
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Pia Piper Duus
Telefon
:
51580574
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
3a3d4008-b359-4a06-8eb6-f0296c10c73e
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
24/10/2024
13:35:16 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
24/10/2024
13:53:12 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
652080-2024
EUT-S-nummer
:
210/2024
Offentliggørelsesdato
:
28/10/2024